Walter,
Bij latere modellen paste Marklin de normale (60941) motor toe en verdween het "schroef" probleem, zie foto hieronder van de 37223.

Bron:
http://www.marklin-users.net/forumDus dan zou je verwachten, dat men de kap niet meer aan moest passen.
De 3722 was de eerste E94/Br194 met digitale C90 decoder.
Origineel had de 3722 een LFCM met magneet, maar die reed beroerd, althans de mijne wel.
En de LFCM had een dunner motorschild en dus geen probleem met de schroef.
De eerst volgende uitvoering van de E94/Br194 was de 39221 met C-Sinus en die had ook geen schroef probleem.
Pas na de 39223, werden de loks, met als eerste de 37224 (Blauwe MWB 1020) weer met 5 polige motor geleverd.
Maar dit was niet meer de oude LFCM motorframe en 60944, maar een gewijzigd motorframe met een 60941 motor.
Dus dan zou ik denken dat het aanpassen van de kap nooit nodig is geweest.