Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Waarde verscheidene locs en wagons

Gestart door Tomsky dinsdag 06 januari 2015, 12:07:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Waarde verscheidene locs en wagons
Beste,

Ik heb thuis nog een aantal locs en wagons liggen, zouden jullie mij kunnen helpen met hierop een prijs te plakken?

Locs:CCS 800
3528
3101
89029
3477
3426
83307
3441
3309
3004

Wagons:
4378
346/2J
4069

Zo goed als alle locs en wagons zitten nog in de originele, onbeschadigde doosjes.

Alvast bedankt.

Mvg
Tom
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Tom,
Nieuw op het forum en niet even voorstellen!
Loc info is onvoldoende om er iets zinnigs over te zeggen
CCs 800 kan intressant zijn voor een hoodprijs, maar welke versie, bv 2 of 7, en in welke staat
foto's kunnen heel verhelderend zijn.

Cees
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Te koop in elke boekhandel: Koll 2015.

Mvg. Marcel
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
gewoon op mp zetten,dan zie je het vanzelf
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Citaat van: Cees B op dinsdag 06 januari 2015, 12:13:52
Tom,
Nieuw op het forum en niet even voorstellen!
Loc info is onvoldoende om er iets zinnigs over te zeggen
CCs 800 kan intressant zijn voor een hoodprijs, maar welke versie, bv 2 of 7, en in welke staat
foto's kunnen heel verhelderend zijn.

Cees

En ook conditie, verpakking (doos en de conditie daarvan) en aanwezigheid van de bijbehorende boekjes/gebruiksaanwijzingen zijn van belang voor de waarde van een model.
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Dit soort dingen blijft grappig. Hier op het forum komen, kennelijk zelf totaal niet in de hobby geïnteresseerd (zich even voorstellen zit er bijv. niet in), ons een prijs laten noemen en het ons dan zelf op Marktplaats laten betalen. Ik zou zeggen: voor drie tientjes neem ik ALLES van je over, goed?
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Citaat van: 1200Blauw op dinsdag 06 januari 2015, 18:20:42

(zich even voorstellen zit er bijv. niet in)


U heeft wat vettigheid op uw schedel. :D ;)

Gr, Ben (zo heet ik).
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Dat zijn eigenlijk recente Loks en wagens, zelf gekocht een aantal jaren geleden, of toch gejat?

Re: Waarde verscheidene locs en wagons
@1200Blauw: ff vriendelijk wezen zit er bij jou ook ni echt in he  ;)
@Wibi: beetje jaloers zo te lezen  :P

Zal me ff snel voorstellen: ik ben Tom uit Antwerpen. Heb vroeger samen met mijn vader, die Märklin-treinen verzamelde, geregeld beurzen en
dergelijke bezocht en toen had ik best veel interesse in modelbouwtreinen. Maar naarmate ik ouder werd is deze interesse wat gaan liggen. Na een
aantal jaar heb ik een deel van zijn locs en wagons gekregen, deze staan al een aantal jaar bij mij op zolder en ik dacht bij mezelf: ik kan ze beter verkopen
dan dat ze hier nog een aantal jaren stof liggen te vangen. Vandaar dat ik mijn eerdere vraag stelde op dit forum.

Ik probeer zo snel mogelijk werk te maken van het nemen van foto's en ze aan dit topic te koppelen.

Groeten tom



Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Tom

Welkom op het boeiende forum.
Groeten van een mede stadsgenoot.
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Hou Tom, je kunt een account aanmaken op ebay.de en dan kijken waar deze loks voor verkocht zijn afgelopen periode. Zoals hiervoor al gezegd, de staat van de locs is daarbij zeer belangrijk en de aanwezigheid van de originele verpakking helpt ook!
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Nou, voorruit dan maar weer....

Richtprijzen (?) Koll 2014 in (hele) goede staat:
3528     ? 95.
3101    ? 145 Lijkt een beetje overgewaardeerd. Vroeger gezocht exemplaar en duur.
89029    ?? Is dit Het bedrijfsnummer van een 3000?  dan slechts ? 20 oid.
3477    ?  90 
3426    ?  90
83307  ?  80 op E-bay  (T18, grijs/zwart MHI Museumloc)
3441    ?  45  Is een beetje ondergewaardeerd.
3309    ?  80
3004    ? 120 - 250 (700)  afhankelijk van versie.

Gr. Marcel
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Alvast allemaal al bedankt voor de vele reacties.

Hoe kan ik foto's toevoegen aan het forum?
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Tom,

En de CCS800 van 7500 euro tot 400

Gezien de Belgische herkomst eigenaar kan de 3004 een SNCB lokje zijn, het middelste wielpaar heeft die flensranden of vlakke wielen?

Tijdens het schrijven van een bericht is onderaan een knop bijlagen en opties, deze aankliken dan kun je browsen op jou schijf voor een foto in jpg en niet teveel bytes
Cees
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Citaat van: Tomsky op dinsdag 06 januari 2015, 19:51:05
@1200Blauw: ff vriendelijk wezen zit er bij jou ook ni echt in he  ;)

O, normaal gesproken wel hoor, maar telkens maar weer van die mensen die hier alleen maar op het forum komen om te weten te komen wat de treintjes waard zijn die ze door een erfenis of wat ook in hun mik geschoven krijgen, daarvan word ik wel een beetje simpel. Dan mag iemand weer zijn catalogus uit de kast trekken, alle nummers nazoeken (kost alles bij elkaar toch al gauw een uurtje) en een bedankje kan er doorgaans niet eens af. Even een verhaaltje erbij zoals je inmiddels hebt gedaan maakt het dan al wat draaglijker.

Citaat van: Spoorman op dinsdag 06 januari 2015, 18:34:26
Citaat van: 1200Blauw op dinsdag 06 januari 2015, 18:20:42

(zich even voorstellen zit er bijv. niet in)


U heeft wat vettigheid op uw schedel. :D ;)

Gr, Ben (zo heet ik).

Jij weet natuurlijk ook hoe ik irl heet en je weet ook (misschien met een beetje fantasie) waarom ik dat niet hier op het forum wil. Het ging mij meer om de achtergronden. Die van mij kun je alhier ook terugvinden, want dat was mijn eerste bericht ooit op dit forum.

(veegt de boter, kaas en eieren, pek en veren weer van zijn hoofd)
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Ja, wat de geïnvesteerde tijd aangaat, verkijken veel mensen zich daar nog op.

Het zou ook makkelijk zijn, dat men er bij vermeld welk type loc het is.
Bv. stoom, diesel enz. En bouwserie wil ook wel eens makkelijk zijn.

Gr. Marcel
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
@1200blauw

Dat neemt niet weg dat het geen schande is je voornaam te vermelden. Als is het niet je echte voornaam. Is toch wat persoonlijker.  ;)
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Beste reageerders.
Wat vriendelijker zou toch best kunnen en geef een nieuw forumlid liever het voordeel van de twijfel! :-*
(begrijpen doe ik het wel want dit hebben wij al zooooooo vaak meegemaakt maar ook het tegenovergestelde)

Dus Tom, alvast een hartelijk welkom op ons gezellige forum waar ook veel te leren valt! :D
Jouw locs zijn vast nog in een goede conditie, vanwege alle doosjes in mooie kwaliteit, dus best ook een redelijke waarde.
Wat aangegeven is klopt dan ook wel en de CCS 800 kan hier nog een flink bedrag bijvoegen.
Dus laat de foto's maar komen en de interesse is er vast wel om je verder te helpen.

Veel plezier op ons forum en succes met de locs.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.   
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Hallo,

Citaat van: 1200Blauw op woensdag 07 januari 2015, 09:48:54
Citaat van: Tomsky op dinsdag 06 januari 2015, 19:51:05
@1200Blauw: ff vriendelijk wezen zit er bij jou ook ni echt in he  ;)

O, normaal gesproken wel hoor, maar telkens maar weer van die mensen die hier alleen maar op het forum komen om te weten te komen wat de treintjes waard zijn die ze door een erfenis of wat ook in hun mik geschoven krijgen, daarvan word ik wel een beetje simpel. Dan mag iemand weer zijn catalogus uit de kast trekken, alle nummers nazoeken (kost alles bij elkaar toch al gauw een uurtje) en een bedankje kan er doorgaans niet eens af. Even een verhaaltje erbij zoals je inmiddels hebt gedaan maakt het dan al wat draaglijker.

Citaat van: Spoorman op dinsdag 06 januari 2015, 18:34:26
Citaat van: 1200Blauw op dinsdag 06 januari 2015, 18:20:42

(zich even voorstellen zit er bijv. niet in)


U heeft wat vettigheid op uw schedel. :D ;)

Gr, Ben (zo heet ik).

Jij weet natuurlijk ook hoe ik irl heet en je weet ook (misschien met een beetje fantasie) waarom ik dat niet hier op het forum wil. Het ging mij meer om de achtergronden. Die van mij kun je alhier ook terugvinden, want dat was mijn eerste bericht ooit op dit forum.

(veegt de boter, kaas en eieren, pek en veren weer van zijn hoofd)

Zelf 931 berichten zonder je naam te noemen of volwaardig hallo te zeggen of af te sluiten met mvg.. Dan zou ik zeggen, reageer dan gewoon niet, zoals vaker komt het vooroordeel niet uit. Sluit me aan bij Albert Jan. Voordeel van de twijfel geven of gewoon negeren als het je irriteert.

Mvg.

Olaf
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Waarde verscheidene locs en wagons
Ik kom op diverse fora, op divers gebied. Hoe je heet maakt helemaal niets uit en voegt ook helemaal niets toe. Alleen in de treinenwereld moet er kennelijk opeens een naam bij. Dat leidt tot iedere keer dezelfde zinloze discussies. Ik ken op dit forum tenminste één persoon die hier om van het gezeur af te zijn dan maar zichzelf bijv. Jan noemt terwijl hij Kees heet. Nou, daar pas ik helemaal voor. Wat mij betreft gaan we daarom vrolijk weer on-topic.
Geef de beste man de waarde van zijn treintjes, zodat hij ze op Marktplaats kan verkopen! Dan horen we er hier nooit meer wat van.