Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Kelderbaan

Gestart door stefan d donderdag 18 december 2014, 23:28:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Kelderbaan
Dag Stefan.

Bedankt voor het maken van de foto-upate van jouw M-rail modelbaan :thumbup:
De verlichting op de modelbaan zorgt voor sfeer en oogt gezellig!
De overzichtsfoto's geven een goed beeld van het geheel en laten
tevens zien dat je onder de baan ook prima kunt vertoeven :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Kelderbaan

Dat gaat lekker zo, Stefan  :thumbup:

En die huisjes zijn hardstikke blij met een tweede leven  :P

Grtz Tony
Re: Kelderbaan
stefan d
gast

Re: Kelderbaan
Bedankt voor de reacties!

Laatste tijd wat met de berg bezig geweest. Werkt wel erg makkelijk zo los op een bijzet tafeltje.

Heb wat muurtjes gekleid, lampjes aangesloten en een hekjes gemaakt van lucifers en gespleten sate prikkers.















Iemand nog tips om het verder aan te kleden?

Re: Kelderbaan
Jørg
gast

Re: Kelderbaan
-Stefan:
Ik zou de bovenkant van de berg vol met dennenbomen zetten, de rest ziet er zeer mooi uit,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Kelderbaan
Dag Stefan.

Dat is een flinke klus om die hekken te maken, plaatsen en schilderen!
Maar het is prima gelukt en het geeft een mooi geheel, daar kun je content mee zijn :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Kelderbaan
peterke33
gast

Re: Kelderbaan
Hallo stefan,

Das en heel priegelwerk, maar loont wel de moeite. paaltjes zijn heel mooi, inderdaad boven op je berg wat dennen bomen.
kleintjes vooraan beetje grotere achteraan, verder top gedaan.
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Kelderbaan
Hoi Stefan,
Mooi handig om de berg eerst op een bijzettafeltje te maken dan kun je er gemakkelijk bij.
Ik zou ook zeggen wat dennenbomen op de berg geeft een mooi geheel.
Succes verder. :arrow: :thumbup:
Re: Kelderbaan
stefan d
gast

Re: Kelderbaan
Thnx voor de tips mannen. Ben wat meer bomen gaan zetten en ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Overzichtje



Bergpadje naar boven





Hier wil ik nu iets van een perkje gaan maken met een mooie boom erin maar daar moet ik nog wat inspiratie voor op doen. Volgende week naar houten toe als het goed is en dan eens kijken voor een mooie boom.


Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Kelderbaan

Hoi Stefan,

Ik vond het zonder die extra bomen stukken mooier en leuker. Zou ook alleen de wat kleinere exemplaren gebruiken.
Zeker de grote bovenaan laten de berg veel kleiner lijken, dat is op de eerste foto goed te zien.

Is maar mijn mening hoor  ;)

Grtz Tony
Re: Kelderbaan
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Kelderbaan
Ik ben het met Tony eens dat de grote dennenbomen nu te groot overkomen. Ik zou kijken of je meer gelaagdheid kunt aanbrengen, dus kleine bomen voor bij de huizen en de grotere bomen meer achteraan. Bedenk ook goed dat een kleine boom niet zo snel omringd wordt door grote bomen omdat de kleine boom hierdoor te weinig licht en water krijgt.
Voor de rest ziet het er leuk uit en ben ik benieuwd wat de rest van de baan wordt. :)

Groeten,
Herman

Re: Kelderbaan
stefan d
gast

Re: Kelderbaan
De inspiratie voor de berg begon wat te zakken dus hebben we hem terug op de baan gezet

De bomen ga ik met dank aan de tips van de heren hier boven wel wat kleiner maken. Eerst dacht ik dat het wel mee zou vallen maar nu het eenmaal op de berg staat klopt de verhouding niet



Eerst nog het perkje gemaakt met een mooie boom uit houten









Het padje richting de moser hutte



Het terras aangekleed. We willen daar nog wel wat meer aan toevoegen maar we weten nog niet echt wat. Iemand een idee wat er nog bij kan?



En omdat we even geen zin meer in de berg hadden maar begonnen met het stukje waar een kapel komt te staan.



Waar die sate prikker zit willen we een voetgangers brug maken naar de overkant van het spoor



Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Kelderbaan
Leuke vorderingen weer.
Met aanpassingen met de bomen komt het vast goed. Sucsez. :arrow: :thumbup:
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Kelderbaan
Dag Stefan.

Die inspiratie zal toch wel terug komen wanneer je met
de scenery van de berg met de kapel bezig gaat ... :roll:
Leuk om te zien hoe je de opbouw van de berg maakt :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Kelderbaan
stefan d
gast

Re: Kelderbaan
Stukje met gips gedaan, Waar de rietjes uitsteken komen lampjes



Op de vlakke stukje willen we iets van een kerkhofje maken of iets anders wat er een beetje bij past



Frame gemaakt en de bergtop van de volgende hoek



We willen daar iets vaan een ruïne/kasteel maken maar we kunnen maar weinig voorbeelden voor ideeën vinden



Ik moet nog wel wat pur weg halen op sommige plekken om het wat meer een geheel te laten vormen





En me vriendin heeft zelf een bruggetje gemaakt van saté prikkers voor het padje naar de kapel







Hier moet hij gaan komen







super blij mee
Re: Kelderbaan
Jørg
gast

Re: Kelderbaan
-Stefan:
Mooie vorderingen die je maakt,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Kelderbaan
peterke33
gast

Re: Kelderbaan
Stefan,

Dat heeft jou vriendin mooi gemaakt, kan best geloven dat je blij bent.  ;)


Groeten

Peter
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2015

offline
Re: Kelderbaan
zeer mooie vorderingen blijf dit zeker volgen

groet manfred
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2014

offline
Re: Kelderbaan
Stefan,

wat een mooi bruggetje. Super idee, voor navolging geschikt  :)

groeten,
Roel
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2015

offline
Re: Kelderbaan
Prachtige baan zeg! Wat zijn de hoofdafmetingen eigenlijk?
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Kelderbaan
Hoi Stefan, goede vorderingen weer.
Leuk dat je vriendin ook mee knutselt aan de baan, de brug is goed gelukt. :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Sucsez verder.
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Kelderbaan
Zow flinke vorderingen hier. Echt leuk. Die brug is bijzonder goed gelukt!
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kelderbaan
Stefan die brug is mooi gelukt   :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Kelderbaan

Das een hele berg PUR Stefan  8o
Heel apart, om dat zo op de foto te zien !

Mooi bruggetje ook, van je vriendin  :thumbup:
Knutselt ze vaak mee ?

Grtz Tony
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Kelderbaan
Dag Stefan.

Je hebt inderdaad beste vorderingen gemaakt :thumbup:
Het landschap krijgt hiermee gestalte, wat volgt is het vormgeven.
De loopbrug gemaakt door jouw vriendin ziet er prima uit :thumbup:
Ze heeft blijkbaar een goed gevoel voor de juiste verhoudingen!
De rietjes gebruiken als bedradingskokertjes is ook erg slim toegepast.
Om verschillende ideeën op te doen hanteer ik de volgende werkwijze:

  • Gebruik Google Vertalen om jouw zoekterm te vertalen naar b.v. het land van jouw modelbaan (of buurland :idea:)
  • Zoeken met deze vertaling (er zijn vaak meerdere vertalingen mogelijk :idea:) via Google Afbeeldingen op het uiterlijk
  • Bekijk ook eens de Wikipedia met deze verschillende (buitenlandse) zoekterm(en)
  • Eenmaal het juiste object gevonden dan de vorige twee stappen herhalen, echter verfijnd
Zo is grotendeels de eerste scenery op mijn modelbaan ontstaan: klik.
Wellicht had je dit al gedaan en nog niets gevonden, anders kan het je
misschien op weg helpen: visueel kun je samen met jouw vriendin de
mooiste uitzoeken wat als voorbeeld kan dienen :wink:
Juist een kasteel leent zich prima om zelf (samen) te bouwen  :idea:

Groeten,

Erik.
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Kelderbaan

Als aanvulling op Erik's adviezen,

Voor een Duits kasteel;google eens Burgen Deutschland en dan afbeeldingen  :P

Grtz Tony
Re: Kelderbaan
stefan d
gast

Re: Kelderbaan
Thnx voor alle reacties heren. Me vriendin is helemaal in de 7e hemel van al jullie complimenten. Ze knutselt al regelmatig mee en heeft ook al besloten een nieuw projectje te starten van maar dat is voor de volgende update.

Heb jou topic even snel bekeken Erik en dat is echt super mooi gemaakt allemaal. Ook al is het in een andere stijl heb ik er veel van geleerd en zijn er zeker ideen die ik ga gebruiken.

Ook nog even de google tips toegepast maar dan krijg ik zoveel plaatjes te zien dat ik alleen maar meer ga twijfelen wat mooi zou zijn. Eigenlijk wil ik net als Erik alles zelf gaan maken maar ik denk dat het met wat kant en klare elementen het beter uit gaat pakken.
Voorlopig maar besloten die hoek nog zo te laten voor wat hij is want we hebben wat piepschuim over gehouden na een sinterklaas surprise wat prima van past komt in de hoek wat een dorp komt.

Helaas nog geen tijd gehad voor de foto's van de laatste tijd te uploaden maar dat wil ik deze week allemaal doen.
Re: Kelderbaan
stefan d
gast

Re: Kelderbaan
Tijd voor een update,

Bruggetje van me vriendin op ze plek gezet







Mooie kerk gekocht voor in het dorp



Al me huisjes weg gezet om te kijken hoeveel ruimte er is en hoe ze mooi staan.



Hier willen we een gezellig dorpspleintje maken.



Vanaf deze hoek kijken we er ongeveer naar. Dorpsplein word lekker goed zichtbaar en de ingang van de kerk ook. 2 dingen die ik wel graag wou hebben. We moeten denk ik nog wel wat meer huisjes kopen om het wat gezelliger te maken.





Het portaal iets verder uit laten steken leek mij wel leuker. Dan valt het niet direct op dat de treinen rechts van het station al de berg uit komen maar komen ze pas links van het station wat onopvallender in het zicht.





Gebrek aan licht bij het bureau ook ff makkelijk opgelost.





En laatst een Br01 gekocht met mfx geluid en sinus motor. Altijd al willen hebbben en na wat van de nieuwere treinen verkocht te hebben de knoop doorgehakt. (cargo op de achtergrond is inmiddels ook verkocht net als de ice en de dubbeldekker). Rijd echt super stil op de toch al luidruchtige m rails. Alleen tijdens klimmen lijkt hij wat minder grip als andere locomotieven en slipt hij ff maar daar heb ik nog niet naar gekeken. Toen ik hem net had deed hij ook nog raar met wegrijden en stoppen maar nu hij naar fabriek instellingen is gereset doet hij dat gelukkig weer zoals het hoort.



En ik wil er nog wel rook in hebben zoals bij me br55 die ook geluid heeft, dat maakt het toch net af. Generator is al besteld, hopelijk val inbouwen een beetje mee.



En nog een overzicht plaatje



Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2011

offline
Re: Kelderbaan
dag stefan,

zeer mooie baan heb je hier,vooral met die bergen.Ga je zeker blijven volgen want het zeer interessant.

je doet dat zeer goed.

groetjes bart 
Re: Kelderbaan
Jørg
gast

Re: Kelderbaan
-Stefan:
Zeer mooie foto update, mooi berglandschap,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Kelderbaan
Hallo Stefan, kijk aan dit is een prachtige update.  :arrow: :thumbup:
Persoonlijk hou ik wel van een stukje Altstad of dorp op de baan en zeker met wat hoogteveschillen. Dat wordt vast erg mooi bij jullie.
Fijne jaarwisseling en veel bouwplezier voor 2016.
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Kelderbaan

Hoi Stefan&co,

De overzichtsfoto is er een om bij weg te dromen  O:-D
Deze fase van het bouwen, is voor mij de mooiste die er is !
En wanneer er straks een eerste kleurlaag over de bergen/rotsen gaat, zie je pas echt wat je aan het maken bent  :P

Veel plezier met verder knutselen   @citaat

Ps. die 01 met sinusmotor remt eigenlijk niet echt af op de aandrijving, je kunt hem ook zo vooruit duwen. Vandaar het "slippen".
Als je zo'n loc met sleep op een helling zet, rijdt hij vanzelf naar beneden. Normaal dus  ;)

Grtz Tony
Re: Kelderbaan
stefan d
gast

Re: Kelderbaan
Tijd voor foto's

Bruggetje gemaakt voor over de afscheiding



Aan de achterkant ook gelijk gedaan



Heel stuk aangebouwd waar opstel/industrie/rangeer terrein moeten komen









Twijfel nu alleen om het een verdieping lager te maken





Treintjes :)



Na de aanbouw maar besloten om nog meer ruimte te gaan maken door de flipperkast weg te halen



Van een berg met rommel,



Naar een opgeruimd 2e bureau. Het oude werkblad nog achter het eerste bureau gezet voor nog meer ruimte.



Lekker opgeruimd en veel werk ruimte nu



Alle wissels die ik nog overheb een beetje weg gelegd om te kijken of ik er nog leuks van kan maken. Voorlopig nog niet van plan hier al permanent rails te leggen want ik wil het nu nog aan bijzet tafel gebruiken.



Ook heb ik rook ingebouwd in me br24 maar hij blijft aanstaan. Iemand een idee hoe ik het uit kan zetten en of het kwaat kan als hij altijd aanstaat ook al er geen vloeistof in zit?



Wou ook nog proberen om de generator anders in deze loc te zetten maar ik krijg het niet open geschroefd :( Iemand die weet hoe dat moet? Het is een br 18.4 met fluit en bel.



En de nieuwste sate prikker creatie van me vriendin. Een uitkijk torentje wat ergens tussen de bomen moet komen op de volgende berg.





Nog een beetje scenery gedaan van de eerste berg. Onder andere het bos veranderd met kleinere bomen en ze wat hoger op de berg gezet.







De trap naar boven ook wat verder aangekleed.





Zomaar een tussendoor kijkje






Poppetje bij paaltje, altijd leuk :)



De stad van de baan gehaald. Zijn nog hard aan het twijfelen welke huisje waar moeten komen.





Achter het stations ook nog wat rotsen en muurtjes gezet



Met purschuim gips blokken vast zetten is nog niet zo makkelijk



Maar het werkt nog niet zo verkeerd



simpele ruïne in de baan verzonken. Denk dat ik er veel groen en bomen rond wil hebben om het lekker ingegroeid te laten lijken



Tot zover deze update :)



Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Kelderbaan
Wauw :thumbup: mooie updat weer!
Ik zou niet twijfelen over de hoogte van de uitbreidingsplank, maar gewoon beide niveaus benutten: mooi industrieterreintje met schaduwstation/opstelsporen eronder ;)
Mooie creatie ook weer van je vriendin, een ware satéprikkerskunstenares >:-D
De berg met de meer gevarieerde bomen ziet er al en stuk beter uit dan de oude situatie!
En wat de opstelling van je huisjes in het dorp betreft: neerzetten, bekijken, schuiven, nogmaals bekijken uit andere hoek, nachtje over slapen, huisjes verwisselen, nogmaals bekijken, etc.etc. net zo lang tot je een mooie geloofwaardige opstelling hebt. Leuk klusje hoor en minder saai als dat ik het zojuist omschreef ;)
Gaat een mooie baan worden, suces ermee :thumbup:
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2006

offline
Re: Kelderbaan
Om op je vraag over het openen van je loc te antwoorden die info staat toch in het bijgevoegde boekje.
Re: Kelderbaan
Jørg
gast

Re: Kelderbaan
-Stefan:
Mooie grote update, die uitbreidingen zien er best goed uit. de rookinstallatie permanent laten werken zonder vloeistof gaat uiteindelijk vervormen en doorbranden.
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Kelderbaan
- Stefan,
Wat een pracht van een baan, maar het ontwerp van de uitkijktoren van jouw vriendin is werkelijk een unicum. Heel erg leuk gedaan; ik ga ook maar eens die prikstokjes bewaren. Lijkt mij handig! Trouwens het dorpje is ook erg leuk gebouwd met die kronkelpaadjes en die hekjes! Leuk idee!  :thumbup:
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Kelderbaan
Citaat van: Johnnytrein op maandag 25 januari 2016, 07:12:29
Om op je vraag over het openen van je loc te antwoorden die info staat toch in het bijgevoegde boekje.
schroefje zit bij een BR18 gewoon bovenop de dom (uitstulping bovenop de ketel), al dan niet onder een plastic kapje dat je er zo vanaf kunt wippen.
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Kelderbaan
Citaat van: Jørg op maandag 25 januari 2016, 07:33:08
-Stefan:
de rookinstallatie permanent laten werken zonder vloeistof gaat uiteindelijk vervormen en doorbranden.
geldt dat voor alle rookgeneratoren? ik heb een antieke 44-er waar het standaard in zit, functioneert nog steeds prima en ik kan me niet voorstellen dat deze altijd braaf is gevuld met rookvloeistof door de vorige eigenaar(s) :?
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Kelderbaan
Dag Stefan.

Er zijn bergen (werk) verzet, wat resulteert in nog meer ruimte voor sporen :wink: :thumbup:
Kun je aangeven hoe het rijden over de twee gebogen rails voorzien van klei bevalt?
En de uitkijktoren door jouw vriendin gemaakt ziet er prima uit! Eten jullie vaak saté? :mrgreen:

Groeten,

Erik.
Re: Kelderbaan
peterke33
gast

Re: Kelderbaan
Hoi Stefan,

Jullie staan ook niet stil met de baan, jij lekker bergen maken jou vriendin uitkijktorens maken.
Moet helaas alles zelf maken en doen, maar ziet er allemaal top uit hoor.  :P  :thumbup: :thumbup: :thumbup:



Groeten


Peter
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Kelderbaan
Leuke update Stefan. :thumbup:
De uitkijktoren door je vriendin gemaakt ziet er prachtig uit. :) :)
Het rangeergedeelte ziet er leuk en geeft veel rangeerplezier. :thumbup: :thumbup:
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Kelderbaan
Die foto's geven een aardige indruk van het geheel. Vooral de detailopnames spreken mij erg aan. Leuke stukjes scenery!
Re: Kelderbaan
stefan d
gast

Re: Kelderbaan
Dank voor alle reacties heren. Ik moet echt vaker online komen volgens mij  :thumbup:

Citaat van: Hanzi op maandag 25 januari 2016, 07:02:13
Wauw :thumbup: mooie updat weer!
Ik zou niet twijfelen over de hoogte van de uitbreidingsplank, maar gewoon beide niveaus benutten: mooi industrieterreintje met schaduwstation/opstelsporen eronder ;)
Mooie creatie ook weer van je vriendin, een ware satéprikkerskunstenares >:-D
De berg met de meer gevarieerde bomen ziet er al en stuk beter uit dan de oude situatie!
En wat de opstelling van je huisjes in het dorp betreft: neerzetten, bekijken, schuiven, nogmaals bekijken uit andere hoek, nachtje over slapen, huisjes verwisselen, nogmaals bekijken, etc.etc. net zo lang tot je een mooie geloofwaardige opstelling hebt. Leuk klusje hoor en minder saai als dat ik het zojuist omschreef ;)
Gaat een mooie baan worden, suces ermee :thumbup:

Goed idee, ik had er nog niet aan gedacht om beide niveaus te gebruiken. Dan kan ik gewoon opstel sporen onder maken en zolang het duurt boven nog als tafel gebruiken.
Met huisjes zijn we inmiddels al lekker aan het schuiven maar eigenlijk hebben we een paar huizen tekort om lekker te kunnen puzzelen. Ik zal straks ff wat foto's van de huidige situatie posten

Citaat van: Johnnytrein op maandag 25 januari 2016, 07:12:29
Om op je vraag over het openen van je loc te antwoorden die info staat toch in het bijgevoegde boekje.

Helaas heb ik geen boekje erbij. Heb ook al op internet gekeken maar niks gevonden

Citaat van: Jørg op maandag 25 januari 2016, 07:33:08
-Stefan:
Mooie grote update, die uitbreidingen zien er best goed uit. de rookinstallatie permanent laten werken zonder vloeistof gaat uiteindelijk vervormen en doorbranden.

Heb de generator er maar weer uitgehaald. Zou zonde zijn als hij kapot gaat. Zou het ook mogelijk zijn de generator op de verlichting aan te sluiten en hem daarmee te schakelen?

Citaat van: Hanzi op maandag 25 januari 2016, 09:57:18
Citaat van: Johnnytrein op maandag 25 januari 2016, 07:12:29
Om op je vraag over het openen van je loc te antwoorden die info staat toch in het bijgevoegde boekje.
schroefje zit bij een BR18 gewoon bovenop de dom (uitstulping bovenop de ketel), al dan niet onder een plastic kapje dat je er zo vanaf kunt wippen.

Dankje, zal de volgende x eens kijken of ik hem nu wel open krijg

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 25 januari 2016, 19:01:52
Dag Stefan.

Er zijn bergen (werk) verzet, wat resulteert in nog meer ruimte voor sporen :wink: :thumbup:
Kun je aangeven hoe het rijden over de twee gebogen rails voorzien van klei bevalt?
En de uitkijktoren door jouw vriendin gemaakt ziet er prima uit! Eten jullie vaak saté? :mrgreen:

Groeten,

Erik.

Dankje. We eten eigenlijk niet zo vaak saté ;) Het zijn allemaal gewoon nieuwe prikkers en lucifers :)
Had eerlijk gezegd wel verwacht dat die klei problemen zou geven maar al vanaf het eerste moment rijden ze er soepel over. Enkel na het kleien ben ik er met een schuurpapiertje over de rails gegaan

Citaat van: peterke33 op maandag 25 januari 2016, 19:14:57
Hoi Stefan,

Jullie staan ook niet stil met de baan, jij lekker bergen maken jou vriendin uitkijktorens maken.
Moet helaas alles zelf maken en doen, maar ziet er allemaal top uit hoor.  :P  :thumbup: :thumbup: :thumbup:



Groeten


Peter

Haha, De uren prutsen we zo weg met ze 2e, voor je het weet is het al weer avond. Moet wel zeggen dat het nu in de winter lekker opschiet nu er niet zo veel te doen is verder op BMW gebied.

Citaat van: h0_miessie op maandag 25 januari 2016, 19:37:34
Leuke update Stefan. :thumbup:
De uitkijktoren door je vriendin gemaakt ziet er prachtig uit. :) :)
Het rangeergedeelte ziet er leuk en geeft veel rangeerplezier. :thumbup: :thumbup:

Dankje, Rangeer gedeelte wil ik nog wel anders. Zit te twijfelen of een draaischijf of rolbrug een beetje zou passen maar denk het eigenlijk niet.
Re: Kelderbaan
stefan d
gast

Re: Kelderbaan
Nadat het gips blok iets verder naar buiten was gekomen door mijn fantastische *kuch* pur schuim vastzet techniek zijn we op het idee gekomen er een grot van te maken.



Muurtje voor het toegangs pad





Deurtje gemaakt



Extra muurtje voor de ingang



Ticket shopje erbij gezet. Dat Esso bord moet trouwens een informatie bord voorstellen voor de toeristen die naar de grot gaan.





Huidige situatie van het dorp. Huisjes zijn we nog mee aan het puzzelen. Alle zwarte lijnen zijn redelijk permanent net als de kerk die sws nergens anders kan staan.



En ik heb een replica geprobeerd te maken van mijn Bmw e30. Het zwart verven is alleen niet zo goed gelukt maar ik vind hem toch nog redelijk er op lijken



Lekker driften :D



Best goed gelukt op de raamstikker na





Re: Kelderbaan
Jørg
gast

Re: Kelderbaan
-Stefan:
Knap,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Kelderbaan
- Stefan,
Jij hebt hier een goede oplossing naar voren gebracht! Leuk, dat jij met heel eenvoudige materialen iets hebt gemaakt, wat voor menigeen haalbaar is. Complimenten daarvoor ! Dat hebt jij toch maar weer goed geknutseld! Bravo. Soms ontstaan ideetjes plotsklaps en zijn uitvoerbaar!  :thumbup: :thumbup:
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Kelderbaan
Leuk om te zien hoe je van een "foutje" een nieuw onderwerp op je baan maakt.  :thumbup:

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Kelderbaan
Dat "foutje" is heel origineel opgelost.  :arrow: :thumbup:
Ook de opzet van het dorp ziet er goed uit.  :arrow: :thumbup:
Re: Kelderbaan
peterke33
gast

Re: Kelderbaan
Dat gaat weer mooi worden, ben benieuwd naar de afwerking. ;)
Re: Kelderbaan
Lid sinds: 2013

offline
Re: Kelderbaan
Ik ontdek je "verslag" net pas, ik ga het zeker volgen! Je baan komt voor een groot deel overeen met mijn wensen voor een nieuwe baan: berglandschap, lekker de hoogte in met meerdere niveaus, veel bruggen en tunnels. Leuk!