Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Motornummers diverse locs

Gestart door nieuwe maandag 10 september 2007, 20:11:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Motornummers diverse locs
Hallo iedereen,

is er misschien ergens een lijst beschikbaar waarop de onderdeelnummers van de diverse motoren staan?
Dus gerangschikt naar Marklin locnummer en daarachter het nummer van het anker, motorschild en magneet.
Misschien is die lijst al ergens te vinden op het forum of een site maar aangezien ik nog vers ben hier vraag ik of iemand dit weet.

Eric
Re: Motornummers diverse locs
Hallo Eric,

Heb je niet iets aan de lijst met onderdelen op de Duitse Märklin-site :?: Kende je deze lijst al ?

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Motornummers diverse locs
Bedankt voor de antwoorden.
Zoals wel vaker komt er toch een maar aan.
De nummers die de Marklin site geeft (zowel de Nederlandse als de Duitse) zijn volgens mij de complete sets dus inclusief de decoder ed.
Ik heb echter twee decoders liggen die ik zo in de locs kan inbouwen ware het niet dat ik dan het motoranker, het motorschild en de magneet los nodig heb.
Of komen de motoronderdelen qua partnummer overeen met de decoder?

Die site die ik trouwens van freak doorkreeg is wel handig. Bedankt daarvoor.

Eric
Re: Motornummers diverse locs
Oeps, sorry freak,

ik had niet goed gekeken.  :(
Aan de hand van de foto's is waarschijnlijk wel te achterhalen welk onderdeel bij welke loc hoort.
Misschien is het iets om in het forum een soort van lijst samen te stellen waar iedereen een locnummer in kan voeren met de bijbehorende decoder en motoronderdelen.
Handig voor als iemand een loc wil kopen via een veilingsite en dan meteen onderdelen wil bestellen voor de digitalisering. 1 blik op de lijst geeft dan de juiste bestelnummers aan.
Re: Motornummers diverse locs
Citaat van: nieuwe op maandag 10 september 2007, 22:04:26
Misschien is het iets om in het forum een soort van lijst samen te stellen waar iedereen een locnummer in kan voeren met de bijbehorende decoder en motoronderdelen.
Handig voor als iemand een loc wil kopen via een veilingsite en dan meteen onderdelen wil bestellen voor de digitalisering. 1 blik op de lijst geeft dan de juiste bestelnummers aan.

Hoor ik hier een vrijwilliger :?: ;)
Re: Motornummers diverse locs
Citaat van: ^Rook op maandag 10 september 2007, 22:06:16
Citaat van: nieuwe op maandag 10 september 2007, 22:04:26
Misschien is het iets om in het forum een soort van lijst samen te stellen waar iedereen een locnummer in kan voeren met de bijbehorende decoder en motoronderdelen.
Handig voor als iemand een loc wil kopen via een veilingsite en dan meteen onderdelen wil bestellen voor de digitalisering. 1 blik op de lijst geeft dan de juiste bestelnummers aan.

Hoor ik hier een vrijwilliger :?: ;)

Ik vind het goed. Ik wil met best als vrijwilliger opwerpen. Als iedereen nou een loc naar mij opstuurt dan zal ik zorgen dat we een lijst krijgen  :lol: