Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Baan 7

Gestart door steder dinsdag 16 december 2014, 20:33:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baan 7
steder
gast

Baan 7
De naam van mijn nieuwste modelbaan ga ik Baan 7 noemen, waar je misschien uit kan afleiden dat het mijn zevende compleet nieuwe baanplan gaat worden.
Omdat ik nogal jong ben, en dus ook nog niet zo veel tijd heb gehad om materiaal te kopen, blijft het een vrij beperkte baan.
Ik ga roeien met de riemen die ik heb, en gaandeweg materiaal kopen totdat de baan "af" is.
Vermist ik een Belg ben, wil ik de baan graag herkenbaar (dus Belgisch) houden.
Ik weet niet in welke mate me dat zal lukken, maar ik ben zeker niet van plan om dat tot het uiterste door te drijven.
Omdat ik nog een beginneling in het vak ben, zijn tips en opmerkingen altijd welkom.

Stefan
Re: Baan 7
marr24
gast

Re: Baan 7
hallo stefan

klinkt leuk een klein baantje maar heb je al een banen plan? en welke regio in belgie neem je precies?
ik ben benieuwd naar wat het gaat worden.
mvg Marijn
Re: Baan 7
steder
gast

Re: Baan 7
Dag Marijn

Ik was juist aan het uitzoeken hoe ik een nieuw bericht in mijn topic kon plaatsen,
zodat ik ook het (voorlopige) baanplan kon uploaden.

Ik heb nog niet direct een regio in gedachte. Heb jij misschien een suggestie?

In de bijlage vind je het eerste baanplan.
Er is een klein stukje dat nog niet in orde is, namelijk de plaats waar de sporen niet op elkaar aansluiten rechts. Iemand nog suggesties?


Stefan
Re: Baan 7
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Baan 7
Hoewel ik geen kenner/gebruiker van C rail ben, lijkt het me, dat je nog een klein bochtstukje mist. De wisselboog is nl geen 30 graden en de andere gebruikte bochten wel.

(Het zelfde bochtstukje moet trouwens ook aan de andere kant; mogelijk is dat iets met 06?)

groet, Gertjan
Re: Baan 7
marr24
gast

Re: Baan 7
Hoi Stefan

Misschien iets van Turnhout of ergens een dorpje in de Ardenne ik heb geen idee welk deel hoe in de ruimte staat maar als dat kleine stukje naar achteren loopt kun je daar evt een klein schaduw kop station maken.
Mvg marijn
Re: Baan 7
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Baan 7
hoi Stefan,

In Anyrail de binnenbaan ingetekend en het komt niet goed uit.
dat klopt ook want na elke wissel komt een passtuk 206
Re: Baan 7
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Baan 7
Hoi Stefan,

misschien is dit de oplossing
Re: Baan 7
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Baan 7
Hoi Stefan,
Ik denk dat er in het rechte stukje ook nog iets mis is. Ik zie aan de kant van de wissel een 24172.
Ik weet niet wat de standaard lengte van de wissel is, maar aan de ' overkant' heb je 2x 24188. Je moet daar dezelfde lengte maken als de 24172 + wissellengte
Re: Baan 7
steder
gast

Re: Baan 7
Hallo allemaal

Het probleem met de binnenbaan is dankzij Ruud helemaal opgelost.
Ik moet nog wel enkele spoortjes bij kopen, maar toch bedankt :) .

Ik vind de Ardennen wel een toffe plaats om na te bootsen. Dan kan ik ineens wat (kleine) rotspartijen en watervalletjes proberen te maken.
Ik zou vanachter bij het kopstation een oud industrieterrein kunnen bouwen,
of misschien toch een schaduwstation waarboven er zich rotsen bevinden met klimmers.
Dat laatste is zeker herkenbaar in de Ardennen.

Stefan
Re: Baan 7
joost de beginner
gast

Re: Baan 7
dit zou ook kunnen (al heb ik maar wat bedacht en nergens rekening mee gehouden  :P)
Re: Baan 7
marr24
gast

Re: Baan 7
Hoi Stefan

Ziet er al goed uit maar ik weet nog steeds biet van uit welk punt je naar de baan moet kijken?
Als ik de tekeningen zie van boven  dan zeg ik van uit de zijde die geen uitsteeksels heeft.
Mvg marijn
Re: Baan 7
steder
gast

Re: Baan 7
Dag Marijn

Je moet de baan inderdaad vanaf de kant zonder uitsteeksels bekijken.
Het uitsteeksel achteraan creƫert een open ruimte om langs achter aan mijn baan te kunnen.
Het is misschien nogal vreemd, ik weet het.

m.v.g.
Stefan
Re: Baan 7
reeves
gast

Re: Baan 7
Hallo Stefan ,

Voor inspiratie in Belgisch getinte baan kijk ff in m'n topic voor tips en foto's

Groet Tom
Re: Baan 7
steder
gast

Re: Baan 7
Dag iedereen!

De werkzaamheden hebben een heel lange tijd stilgelegen,
maar ik heb in tussentijd een nieuw baanplan gemaakt.

Het concept blijft hetzelfde, namelijk een baan maken die me vertrouwd (Belgisch) overkomt.
Alle opmerkingen zijn welkom!

Stefan