Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Roco BR 52 Lok openen: hoe? Documentatie erg summier; harder lostrekken?

Gestart door AnalogDriver dinsdag 16 december 2014, 13:14:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco BR 52 Lok openen: hoe? Documentatie erg summier; harder lostrekken?
Ik heb hier een recente sound digi 3rail Roco BR 52 Lok

Voor reparatie rookgeneratorhouder moet de ketel er even af.
Tender is al netjes los volgens documentatie.

Volgens deze documentie moet je enkel de twee grote schroeven onder losdraaien, en dan til je de ketel er af.




De ketal komt aan de voorkant los, maar zit helemaal achteraan nog ergens aan vat.
En ik zie niet waaraan.






Net nogmaals geprobeerd, maar nog steeds vast. Als ik hemn beweeg, scharniert het helemaal aan de achterkant van de lokhuis. Maar waaraan?

Wie weet waar je iets los moet klikken om de zwarte kap netjes en zonder schade van het onderstel los te krijgen?


Hajo
Re: Roco BR 52 Lok openen: hoe? Documentatie erg summier; harder lostrekken?
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Roco BR 52 Lok openen: hoe? Documentatie erg summier; harder lostrekken?
Zoals de tekening aangeeft nr "1" eruit trekken ?

groet
Harald
Re: Roco BR 52 Lok openen: hoe? Documentatie erg summier; harder lostrekken?
op de tekening zie iki bij nummer 1 een pijltje naar buiten staan.Zit daar niets dat moet uitgetrokken worden ? Of een verscholen vijsje ?
Re: Roco BR 52 Lok openen: hoe? Documentatie erg summier; harder lostrekken?
Volgens mij(n bescheiden mening) moet inderdaad de cardan as er uit gehaald worden.
Die as neemt de aandrijving, aangeduid met de rode pijl, vanuit de tender mee.

Edit nobody: Betreft Roco nr 68270
Re: Roco BR 52 Lok openen: hoe? Documentatie erg summier; harder lostrekken?
Helpt dit?



Gr, Ben.
Re: Roco BR 52 Lok openen: hoe? Documentatie erg summier; harder lostrekken?
Die laatste tekening: die schroef zit niet onder de dom zoals gesuggereerd is daarop. Dom zit echt muurvast. E staat bij ide onderdelen lijst dat het twee maaal M2 is, ik denk dat dit de schroeven zijn om de kap van onder mee vast te zetten.


Cardan as-ontvanger in de lok verwijderren: ga ik proberen, is wel een tang voor nodig want met een stevige pincet is het er niet uit te halen.

Overigens lijkt bij. Bewegen van de ketel daar ter hoogte van cardanas -vuurkist- nog wel beweging te zijn. Terwijl het aan het einde nog vast zit.

Zelf zit ik nog eens naar die draden te kijken, er lijkt iets te worden aangegeven van die loshalennaar onder toe. Best jammer dat Roco er niet een tekst beschrijving bij doet of een youtube instructie heeft...

Re: Roco BR 52 Lok openen: hoe? Documentatie erg summier; harder lostrekken?
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Roco BR 52 Lok openen: hoe? Documentatie erg summier; harder lostrekken?
Hallo Hajo,

als ik naar je onderste foto kijk bij de trappetjes bij de cabine achteraan, dan lijkt hij daar vastgeklikt, dat zou inhouden dat het machinistenhuis bij de trappetjes ingedrukt zou moeten worden,

Succes met loshalen ik ben benieuwd,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Roco BR 52 Lok openen: hoe? Documentatie erg summier; harder lostrekken?
Op het blaadje staat ook een nummer 2!
Ergens achteraan de loc aan de koppeling naar de tender moet er blijkbaar ook iets gebeuren.