Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

3029 Loc met problemen

Gestart door Deftronic dinsdag 16 december 2014, 11:50:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
3029 Loc met problemen
Deftronic
gast

3029 Loc met problemen
Beste mensen. Heb onlangs een setje marklin rails met locs aangeschaft op marktplaats. Dit als cadeau voor mijn (autistische) zwager. Nu is er het eea mis. En ben begonnen met de 3029 loc. Bij deze loc heb ik 4 problemen gevonden:

1. Condensator aan een kant los. --> op te lossen door deze weer vast te solderen
2. Rijrichting mechanisme? lijkt niet in orde te zijn. Veertje weg. Verder nog defecten? --> Iemand hier tips?
3. Losse kabel. --> Geen idee waar deze aan vast moet. Iemand een tip?
4. Kool borstel en andere borstel weg

Wat zeggen jullie opknappen of de prullenbak in? Graag krijg ik bij de eerste wat tips om deze te maken. Technisch ben ik wel maar de modelbouw wereld is nieuw voor mij  :D




Re: 3029 Loc met problemen
Beste

De problemen die je opsomt, zijn redelijk makkelijk op te lossen voor weinig. Dus weggooien lijkt mij geen optie.
De onderdelen kan je kopen via MP of het forum.

teunis
Re: 3029 Loc met problemen
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: 3029 Loc met problemen
Hi ?

Er zijn vele spoorders die ombouwen naar digitaal die vast wel het een en ander voor je hebben liggen.
Je mag rustig eens langskomen.

groet
Harald
Re: 3029 Loc met problemen
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: 3029 Loc met problemen
Mr x,
Foto 1 nieuwe borstels plaatsen nadat het schild en schoon anker terug geplaatst zijn. Links een bronzen borstel, recht kool borstel.
Foto 2 een draad lijkt van het omkeerspoel naar de veldspoel los, achterste op de foto. De spoel van het omkeerrelais staat constant onder rijspanning, dus de wikkeling koper een op de rijspanning de ander op massa.
releais veer ontbreekt, nieuw plaatsen en eventueel afstellen.
Cees
Re: 3029 Loc met problemen
Citaat van: Haradigi op dinsdag 16 december 2014, 12:19:27
Hi ?

Er zijn vele spoorders die ombouwen naar digitaal die vast wel het een en ander voor je hebben liggen.
Je mag rustig eens langskomen.

groet
Harald

Bedankt voor het aanbod Harald. Zal het onthouden. Eerst eens kijken hoe ver we via het internet kunnen komen. Leuke daging.

Citaat van: Cees B op dinsdag 16 december 2014, 12:45:57
Mr x,
Foto 1 nieuwe borstels plaatsen nadat het schild en schoon anker terug geplaatst zijn. Links een bronzen borstel, recht kool borstel.
Foto 2 een draad lijkt van het omkeerspoel naar de veldspoel los, achterste op de foto. De spoel van het omkeerrelais staat constant onder rijspanning, dus de wikkeling koper een op de rijspanning de ander op massa.
releais veer ontbreekt, nieuw plaatsen en eventueel afstellen.
Cees

Cees. Zou jij of een ander me door puntje 2 heen kunnen loodsen. Uit je omschrijving wordt het voor mij nog niet helemaal duidelijk waar het draadje gezeten heeft. Kan indien nodig nog een andere foto plaatsen.

ps. in het voorstel topic zal ik even wat over me zelf plaatsen. Dank tot zover allemaal.

Larry
Re: 3029 Loc met problemen
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: 3029 Loc met problemen
Larry,
Op pagina 9, hfstk 3 staat ook een schema, evt copieren en in brouwser plaatsen.
http://www.marklin.nl/support/support-pdfs/pdf-bestanden/Servicehandboek0735NL.pdf
Cees