Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Brand!

Gestart door staal zaterdag 13 december 2014, 17:03:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Brand!
Lid sinds: 2011

offline
Brand!
Hallo,

Ik ga het Brennendes Finanzamt van Faller bouwen, echter ik vind de groene kleur lelijk, ik kan 'm schilderen in de kleur die ik mooi vind echter hoe kan ik het beste het stuk gevel wat zwart van de brand is weer zo zwart krijgen?

Vincent
Re: Brand!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Brand!
Hoi Vincent.
Dat van die kleur kan ik mij goed voorstellen, overigens zijn ze er ook in andere kleuren.
Zelf heb ik een groene en een rode, de rode vind ik beter passen bij een belasting kantoor! :D

Het geblakerde gedeelte lijkt mij "gewoon" matzwart maar het beste lijkt mij om eerst een stukje te proberen en dit te vergelijken.
Ik heb een aantal potjes matzwart staan maar deze zijn zeker niet allemaal hetzelfde.

Ennehhh, wat voor kleur gaat het worden?
De enige goede kleur zou 'pik'zwart zijn maar dan zie je het verbrande gedeelte ook niet meer! :P

Succes.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Brand!
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Brand!
Barbecue kolen met een fijn schuurpapier bewerken, het stof opvangen, beetje water en dan op het gebouw deppen/vegen met een kwastje.
Ik weet niet of het lukt, maar het is het proberen waard.
Met zwarte verf word het gauw nep, lijkt me

Dirk-Jan
Re: Brand!
Spoorman
gast

Re: Brand!
Potje zwart en fixeren met haarlak o.i.d.?



Gr, Ben.
Re: Brand!
Lid sinds: 2011

offline
Re: Brand!
Daar heb ik ook al aan zitten denken, zou het goed werken? Ik zal het eens proberen.

Overigens; ik weet nog niet welke kleur, ik denk zandsteen.

Vincent
Re: Brand!
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Brand!
Vincent als je op Youtube zoekt naar Humbrol weathering powders dan zie je een aantal zeer informatieve filmpjes die een goed beeld geven hoe je perfect kunt weatheren, zowel met acrylics als met pigment powder.

Groet,

Ronald
Re: Brand!
Lid sinds: 2011

offline
Re: Brand!
Hoi Ronald, dank voor de linkjes, ik heb net even de cursus gevolgd :)
Ik kan alleen niet zo snel iets vinden om een brandend gebouw te weatheren, zelfs niet via Google.

Vincent

Re: Brand!
Lid sinds: 2011

offline
Re: Brand!
Zelf even geprobeerd met poeder van Vallejo, gaat prima met de droge methode, de zwarte roet lak van Faller deed wat glimmen, nu niet meer, ik kan vanmiddag gaan schilderen :)

Nu nog bedenken welke kleur ik het gebouw zal geven, ik denk aan light sea green ipv zandsteen, ik heb al vele gebouwen in het gelige zandsteen.
Re: Brand!
nobody
gast

Re: Brand!
't Betreft een belastingkantoor. Dus: Verven in de kleur van de enveloppe waarin zich de beruchte brief bevindt.
Re: Brand!
Lid sinds: 2011

offline
Re: Brand!
Daar heb ik ook aan zitten denken, maar heb je weleens blauw huis gezien? (en dan bedoel in een Altstadt huis) Via Google kom ik er eigenlijk maar 1 tegen in Bamberg. Maar die vind ik te mooi om te laten branden.
Re: Brand!
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Brand!
Vincent als je op Youtube zoekt op Humbrol Weathering dan zie je een filmpje van een golfplaten loods die ze weatheren. Dit is de techniek die je kunt toepassen. Het is alleen een kwestie van de kleuren aanpassen, maar de techniek blijft gelijk.

Groet, Ronald