Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Baantje van Ron

Gestart door Ron zondag 09 september 2007, 20:55:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baantje van Ron
Ron
gast

Baantje van Ron
Hierbij enkel foto's van het baantje van mij tot nu toe, een beetje landschap is al af, maar de stad en station, wat verhoogd dwars over de stationsporen komt moet allemaal nog gebeuren, graag wil ik jullie mening horen, en of ik eventueel dingen beter anders kan maken, foto's zijn gestuurd naar het forumbestuur en hoop dat ze ze plaatsen.
Re: Baantje van Ron
Gerard
gast

Re: Baantje van Ron
Citaat van: Ron op zondag 09 september 2007, 21:57:37
volgens mij benne ze nu weg, heb ze kleiner gemaakt
Toch niet in stukjes geknipt hè :(? Dan zit Sascha de hele avond de stukjes uit te zoeken en aan elkaar te plakken :D.
Re: Baantje van Ron
De foto's staan er, ze zijn wel snel met de telefoon gemaakt dus de kwaliteit is wat minder, maar wel mooi he een 27cm tp3 stuurstandwagen en de mitteleinsteigwagens van rowa, samen met de bamberger mijn laatste aanwinsten, ze hebben marklinwielen en koppelingen en lopen zelfs in duwstand er niet uit, ik heb wel ivm de hogere marklin koppelingen iets van de buffers af moeten vijlen.
Uitgangspunt van de baan is een flink station, kan met gemak 9 wagens hebben, maar moet nog veel aan de baan doen, maar tot nu toe vind ik het zelf wel geslaagd, graag hoor ik jullie reactie.
























Re: Baantje van Ron
wauw, toffe baan hoor:)
Re: Baantje van Ron
Ziet er heel goed uit Ron

Groeten Martin
Re: Baantje van Ron
modelspoorruinen
gast

Re: Baantje van Ron
He Ron,

Nice Foto's! :D

Groet, Oscar

Re: Baantje van Ron
Merijn
gast

Re: Baantje van Ron
He Ron,

Mooie baan! Je bent al lekker ver. Van welk merk is die Shell truck met oplegger? Ik kan namelijk alleen maar een vrachtwagen en een vrachtwagen met aanhanger vinden van Kibri. En ik wil graag wat verschillende voertuigen voor mijn Shell depot.

Groeten,

Merijn
Re: Baantje van Ron
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Baantje van Ron
Hoi Ron, erg leuk opgezet.

Citaat van: Merijn op maandag 10 september 2007, 09:23:44
Mooie baan! Je bent al lekker ver. Van welk merk is die Shell truck met oplegger?

Lijkt mij op een Shell truck uit de Wiking stal.
Re: Baantje van Ron
leuke baan Ron :D

groetjes Fulco
Re: Baantje van Ron
Lokkie
gast

Re: Baantje van Ron
Hoi Ron,

Dat ziet er erg leuk uit allemaal. :)

Gr.
René
Re: Baantje van Ron
^Rook
gast

Re: Baantje van Ron
Hallo Ron,

Tof om eindelijk eens een kijkje in jouw keuken te nemen. Volgens mij is dit de primeur toch ? Je hebt een flinke layout liggen, zal vast een hoop rijplezier opleveren :) Leuk dat je deze foto's gepost hebt 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Baantje van Ron
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Baantje van Ron
Zo Ron, dit begint er al behoorlijk op te lijken.
Heel mooi zo'n groot station en met het aantal sporen zal het een plezier zijn om er mee te rijden.
De kwaliteit van de foto's vallen mij zeker niet tegen, ik had niet verwacht dat foto's die met de telefoon genomen zijn zo'n goed beeld laten zien.
En nu nog lekker met de afwerking aan de gang en je hebt een mooie baan om mee te rijden en/of naar te kijken! 8)
Veel succes met de rest van de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Baantje van Ron
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Baantje van Ron
Ron,

prachtige baan al!!!! wou dat ikzelf al in deze fase was met mijn baan

@Albertjan: zelfs telefoons zijn al uitgerust tegenwoordig met flits en 3 megapixelcamera!!!!
Re: Baantje van Ron
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re: Baantje van Ron
Heel mooi Ron,

Levert het gecombineerd gebruik van c- en m-rails nog bepaalde problemen op (zie bijvoorbeeld je draaischijf)?

Groet, Paul
Re: Baantje van Ron
Noemt ie zijn topic "baantje van Ron" noem het maar gewoon baan van Ron ziet er allemaal netjes uit mijn complimenten!


Bas
Re: Baantje van Ron
Citaat van: Merijn op maandag 10 september 2007, 09:23:44
He Ron,

Mooie baan! Je bent al lekker ver. Van welk merk is die Shell truck met oplegger? Ik kan namelijk alleen maar een vrachtwagen en een vrachtwagen met aanhanger vinden van Kibri. En ik wil graag wat verschillende voertuigen voor mijn Shell depot.

Groeten,

Merijn

Wiking maar al een oudje ergens midden jaren 70
Re: Baantje van Ron
Citaat van: p.ghijsen op maandag 10 september 2007, 15:57:48
Heel mooi Ron,

Levert het gecombineerd gebruik van c- en m-rails nog bepaalde problemen op (zie bijvoorbeeld je draaischijf)?

Groet, Paul

Ik heb er geen problemen mee ik heb een oude draaischijf en heb bij wentink okkaassie wat m rails gehaald en 2 overgangen van c naar m, dus alleen bij de draaischijf heb ik m rails daar rijd ik niet met snelheid maar heb er geen problemen mee
Re: Baantje van Ron
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Baantje van Ron
Heey Ron,

leuke grote baan zeg!
Je hebt aardig wat staan erg gaaf!

Groetjes Antal.
Re: Baantje van Ron
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Baantje van Ron
Hola
Pfff, prutswerk!  8)



Nee, hoor mooie grote baan die zo te zien erg veel rijbewegingen mogelijk maakt. Heb je misschien ook een banenplan van de gehele baan?
En zie ik daar nu een Messerschmidt voor de overgang staan wachten?
Een vriend van heeft zo'n ding nu als restauratieobject in de schuur staan (al 5 jaar.....) Door andere bezigheden en algehele malaise waar het vrije tijd aangaat, zal het me niet verbazen als er nog eens 5 jaar bijkomen....

Hasta la Pasta
Fred 
Re: Baantje van Ron
Ik heb met wintrack wel een uitgangspunt gemaakt, maar tijdens het bouwen heb ik mijn eigen fantasie de loop laten gaan, en ben gaan leggen en spelen.
Re: Baantje van Ron
Citaat van: trein op maandag 10 september 2007, 19:26:05
Hallo Ron, heeeeeele mooooooie baan.
Je hebt goed je best gedaan, je mag blijven.

                                                                  Arie

tja nu snap je waarom ik de laatste dagen weinig online was, de regen hangt weer in de lucht dus de hobby zin bent er weer.
Re: Baantje van Ron
Lid sinds: 2006

offline
Re: Baantje van Ron
Schitterende baan Ron ! een hoop spoor, daar houk van  :mrgreen:
Leuk ook dat ook jij alleen nog M-rails hebt bij de locloods, hier het zelfde,
was ook niet van plan 6 x overgangsrail te gaan kopen 8)

Veel suc6 met bouwen verder.

Mvg Gert

Re: Baantje van Ron
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Baantje van Ron
Zo dan,

Het ziet er erg vol en druk uit. Maar zeker vol met mooie treinen 8).
Jammer dat je veel flits gebruikt hebt, komen de foto's niet ten goede :(.
Maar je kan niet alles hebben ;).

Marcel
Re: Baantje van Ron
Ik mis hier en daar "stootblokjes"  :lol: :lol:

Haha, een GEINTJE. :mrgreen: :mrgreen:

Nee hoor, een leuke baan.
Re: Baantje van Ron
woodymax
gast

Re: Baantje van Ron
een mooie baan, kun je misschien wat plaatjes van je ontwerp dumpen ???
of het wintrack bestand ???

groeten mark
Re: Baantje van Ron
Citaat van: Mister1736 op dinsdag 11 september 2007, 16:58:06
Zo dan,

Het ziet er erg vol en druk uit. Maar zeker vol met mooie treinen 8).
Jammer dat je veel flits gebruikt hebt, komen de foto's niet ten goede :(.
Maar je kan niet alles hebben ;).

Marcel

ja kan je op die sony telefoon volgens mij niet instellen
Re: Baantje van Ron
Citaat van: Riny op dinsdag 11 september 2007, 17:55:46
Ik mis hier en daar "stootblokjes"  :lol: :lol:

Haha, een GEINTJE. :mrgreen: :mrgreen:

Nee hoor, een leuke baan.

klopt kan nog steeds geen m-blokkies vinden bij wentink okkaassie
Re: Baantje van Ron
Citaat van: woodymax op dinsdag 11 september 2007, 18:40:28
een mooie baan, kun je misschien wat plaatjes van je ontwerp dumpen ???
of het wintrack bestand ???

groeten mark

zal ik morgen doen op deze pc heb ik merk ik nu geen wintrack zitten moet ik op mijn laptoppie zitten
Re: Baantje van Ron
Citaat van: Ron op dinsdag 11 september 2007, 23:25:51
Citaat van: Mister1736 op dinsdag 11 september 2007, 16:58:06
Zo dan,

Het ziet er erg vol en druk uit. Maar zeker vol met mooie treinen 8).
Jammer dat je veel flits gebruikt hebt, komen de foto's niet ten goede :(.
Maar je kan niet alles hebben ;).

Marcel

ja kan je op die sony telefoon volgens mij niet instellen

Ach dat is toch ook niet belangrijk?
Alles is toch duidelijk te zien?
Het gaat uiteindelijk om de indruk en die is ruim voldoende te zien.
Ik heb wel eens mindere foto's gezien hoor dus geen probleem van maken is mijn pers mening.
Re: Baantje van Ron
Citaat van: robmarklin op donderdag 13 september 2007, 21:56:35
Ron, heb nog wel een paar M-stootblokken over  Als je belangstelling hebt even een pb-tje sturen

groet, Rob


Bedankt maar er is niet zo'n haast bij, ik moest, vreemd he, van mijn vrouwtje opschieten met de baan, zodat de rommel van de kamer is, zodat ik er huiskamer spullen onder de baan kwijt kan. We zijn de komende weken van plan de huiskamer te witten behangen schilderen etc, en moetwn veel huisraad tijdelijk even kwijt, en onder de baan kan veel opgeslagen worden, daarna rem ik even wat af met bouwen, kan mijn zoontje er mee spelen, is het eenmaal af heb ik snel de neiging het af te breken en opnieuw te beginnen, bouwen vind ik toch het leuks, alhoewel ik nu een baan heb met veel rij en rangeer en speel mogelijkheden, in principe 4 los staande circels met een groot station waar ik van alle 4 de banen kan wisselen, door 1 circel dubbel rond te laten gaan met een verlaagd stuk de mogelijkheid in de toekomst een groot schaduwstation te maken met 3,5 mtr lengte, station en stad moeten ook nog gemaakt worden, nu staan de huissies naast mekaar op een kale lege plank, maargoed heb er jaren uhum de tijd voor.Maar in iedergaval bedankt.
Re: Baantje van Ron
Lid sinds: 2006

offline
Re: Baantje van Ron
hoi ron
wat en mooie baan zeg :D :D
groeten Dennis
Re: Baantje van Ron
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Baantje van Ron
mooie baan hoor  :shock:
groet robert
Re: Baantje van Ron
Lid sinds: 2006

offline
Re: Baantje van Ron
Hallo,

Dat is een flinke baan !!

Succes!

m.vr.gr.

JohnnyB
Re: Baantje van Ron
Henk-Jan
gast

Re: Baantje van Ron
Hoi Ron,

Geweldig en wat een mooie foto's zeg.
Re: Baantje van Ron
edgar1976
gast

Re: Baantje van Ron
Hey Ron,

Ziet er gaaf uit man! Kun je ook een overzichtsfoto maken, of is de baan daar te groot voor?

Groet,

Edgar
Re: Baantje van Ron
Ricejuh
gast

Re: Baantje van Ron
woow mooie baan hoor  :shock: :D mag ik vragen wat je voor een ondergrond hebt gebruikt onder de rails? ik bedoel daarmee dat zwarte.
Re: Baantje van Ron
martinmack
gast

Re: Baantje van Ron
Hoi Ron,

Wat een baan zeg :shock:
Zeker hele mooie treinen :D

Heb je veel treinen??
Zo ja dan heb je wel veel plezier,  want je kunt lekker rangeren :wink:

Ik hoop dat je hem niet snel afbreekt wat je wel eerder zei...
Hij is veel te mooi!!!

Groeten,
Martin Nuij
Re: Baantje van Ron
rvandervelden
gast

Re: Baantje van Ron
deze baan ziet er wel heel goeg uit zeg!!
Compliment!!

Robert.
Re: Baantje van Ron
ben er zelf ook wel trots op, veel rij en rangeer mogelijkheden, maar wil nog veel met het landschap doen en het bovenspoorsstation en deel van de stad, maar heb er nu even niet zoveel tijd voor, huiskamertje in nu gewit behangen nieuwe vloerbedekking, dinsdag komt het nieuwe wandmeubel en zaterdag een nieuw bankstel, daarna nog veel kleine dingen in de wonkamer en dan nog veel schilderwerk in het hele huis, vandaar dat ik even haast maakte met de baan zodat ik veel huisraad en rommel onder de baan kwijt kon, maar als het huisje op de rit is gaat de bouw van het baantje verder, alhoewel als ik er nu treinen op laat rijden geeft het al een goed gevoel, het rijd mooi en geleid goed door het al voltooide landschap.
Re: Baantje van Ron
Lid sinds: 2006

offline
Re: Baantje van Ron
Hallo,

Wauwie,dat ziet er gaaf uit Ron..... :D
Meer foto's altijd welkom.

Groetjes Huib
Re: Baantje van Ron
joostboudewijns
gast

Re: Baantje van Ron
baantje baantje ik zie geen baantje ik zie alleen een BAAN.
maare ron dat heb je goed gedaan zier er echt tip top uit hoor veel plezier :D
Re: Baantje van Ron
Ron,
Jij hebt echt een zeer mooie baan hoor echt zow Mooi!!!!!! :D

Tim
Re: Baantje van Ron
rloop
gast

Re: Baantje van Ron
Mooi baantje ron, ga zo door.
Re: Baantje van Ron
keigaaf
gast

Re: Baantje van Ron
Hey ron,

Wat een superr baan, echt mooi.
Maar daar komt ie dan, waarom zelf geen bomen maken, dat maakt net effe mooier echt waar. Ben zelf ook begonnen met bomen maken en kan het aanraden stukken beter als die fabrieks boompjes. Nou have fun, en bouw ze. Ik ga je volgen hahah

Mvg Chris oftewel keigaaf-treintjes
Re: Baantje van Ron
rloop
gast

Re: Baantje van Ron
Baantje van ron moet misschien binnenkort afgebroken worden snik snik, door werkzaamheden aan het huisje (andere cv kombiketel) maar daarna gewoon weer opbouwen, het bouwen is toch het leukst, en wil met meer nivo's gaan bouwen.
Re: Baantje van Ron
Lid sinds: 2007

offline
Re: Baantje van Ron
Citaat van: rloop op zaterdag 05 januari 2008, 17:10:04
Baantje van ron moet misschien binnenkort afgebroken worden snik snik, door werkzaamheden aan het huisje (andere cv kombiketel) maar daarna gewoon weer opbouwen, het bouwen is toch het leukst, en wil met meer nivo's gaan bouwen.
Wens je alvast succes :wink:

Maar de foto`s die ik zag vond ik prachtig

Dennis
Re: Baantje van Ron
rloop
gast

Re: Baantje van Ron
Ja hoor nu is het definitief, door plaatsing van een combiketel in de kast op de kamer waar mijn treintje staat moeten ook de leidingen naar beneden vervangen worden van 12 naar 15mm en een aansluiting op de bestaande radiator op die kamer gemaakt worden, dussssssssssssss treintje moet tijdelijk opzij. kortom ik ga hem van de week afbreken, en daarna heb ik weer grootse plannen, de opbouw dan zal anders zijn, meer nivo's en wat kortere stationssporen deze is toch een beetje saai 10 sporen van toch gemiddeld 3 mtr geeft weinig landschap, dus de fouten die ik gemaakt had kan ik nu anders maken, daarna komt er denk ik heel wat c-rail en ook rollend materiaal ik de aanbieding.
Heeft iemand mooie spoorplannen van waatuit ik al ideen kan opdoen? de beschikbare ruimte is ca 380 bij 280.
Re: Baantje van Ron
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re: Baantje van Ron
Hallo Ron.

Als je de leidingen boven je baan maakt, kan je ze als bovenleiding voor de E-loc's gebruiken. :lol:
Hoef je de baan niet te slopen.

                                                     Arie
Re: Baantje van Ron
rloop
gast

Re: Baantje van Ron
Citaat van: trein op vrijdag 11 januari 2008, 21:08:24
Hallo Ron.

Als je de leidingen boven je baan maakt, kan je ze als bovenleiding voor de E-loc's gebruiken. :lol:
Hoef je de baan niet te slopen.

                                                     Arie


Ja maar naar welk voorbeeld is die bovenleiding? ik rijd DB met wat NS en heb geen Belgisch materiaal, ja toch 1 stoomlokje.
Re: Baantje van Ron
Lid sinds: 2007

offline
Re: Baantje van Ron
Citaat van: rloop op vrijdag 11 januari 2008, 22:52:29
Citaat van: trein op vrijdag 11 januari 2008, 21:38:50
Dan maak je kleine gaatjes in de warmwaterleiding, komt er echt stoom uit voor je belgisch locje.

                                   Arie

en kan ik het natuurgetrouw laten regenen op de baan, hebben er niet veel.
benieuwt hoelang het zal regenen met rijdende treinen :lol:

Wens je succes met je bouw en ga het zeker volgen :wink:

Dennis