Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

decoder programmeer software

Gestart door André 68 zondag 07 december 2014, 20:29:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
decoder programmeer software
Lid sinds: 2012

Steam is the power

offline
decoder programmeer software
Is er software voor de pc waarmee ik via de intellibox I kan programmeren op mijn programmeer spoor?
Voor Lenz en ESU V4 54610
Op de ESU site zie ik wel software maar dat werkt zeker via de programmer ESU 53451?
Re: decoder programmeer software
Dat klopt André, ik ben ook al eens met deze vraag bezig geweest. Ik wou software downloaden op de pc en via een centrale dan kunnen programmeren, maar ik vrees dat voor dergelijke oplossingen toch echt vast zit aan programmers van fabrikanten.
Re: decoder programmeer software
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: decoder programmeer software
Heb je al eens gekeken naar DecoderPro van JMRI?

http://jmri.sourceforge.net/download/index.shtml

grt Piet.
Re: decoder programmeer software
Citaat van: André 68 op zondag 07 december 2014, 20:29:36

Op de ESU site zie ik wel software maar dat werkt zeker via de programmer ESU 53451?


Je kunt die software zonder programmer ook gebruiken. Je laadt een standaard decoderprofiel, stelt in hoe je het hebben wilt en drukt op een knop waarmee de gewijzigde CV's zichtbaar worden. Die klop je voorts met het handje in via de IB naar de lok op het progammeerspoor.

Het gewijzigde decoderprofiel sla je voorts op voor als je in de toekomst iets wil wijzigen met het zelfde truukje.

Werkt overigens alleen voor Esu's, niet voor Lenzen.

Gr, Ben.
Re: decoder programmeer software
DecoderPro zoals hierboven aangegeven werkt prima samen met de SprogIIv3 voor alle DCC decoders. Ik programmeer er ook de ESU switchpilot servo mee.
Rocrail kent ook een programmeergedeelte, Rocpro. Werkt prima samen met de TamsMC. Ik heb geen ervaring met de Intellibox, maar zou niet weten waarom het niet werkt

Albert.
Re: decoder programmeer software
Citaat van: André 68 op zondag 07 december 2014, 20:29:36
Is er software voor de pc waarmee ik via de intellibox I kan programmeren op mijn programmeer spoor?
Voor Lenz en ESU V4 54610
Ja, voor o.a. ESU, Kuehn, Lenz, TAMS, Tran, Uhlenbrock, Zimo.


Mvg,
Peter
Re: decoder programmeer software
Lid sinds: 2012

Steam is the power

offline
Re: decoder programmeer software
Hoi Freak,
Bedoel je Decoder pro of ROCpro?

Mvg Andre