Zoals Peter terecht geconstateerd heeft, is het lange tijd stil geweest met updates over mijn baan alhier.
Om nu alles op te gaan sommen wat ik sinds vorige update gedaan heb, gaat een beetje ver; is nogal wat namelijk.
Dus laat ik maar wat foto's zien hoe het er nu bij ligt.

De rechterkant van de U-vorm met de draaischijf en BW. Op het open gedeelte moet nog een berg komen en het spoortje helemaal rechtsbovenaan op de foto moet eindigen bovenop de berg en vertakken in 2 sporen nabij een lokaal station.
Over de 2 sporen naast elkaar van het BW die uitmonden op de stootblokken (vooraan links) moet nog een rechthoekige lokloods/werkplaats komen.

De linkerkant van de U-vorm met de rolbrug en locloodsen. Aan/onder de rolbrug zit een
SBD decoderDe deuren van de locloodsen wil ik nog met servo's kunnen bedienen. Servo's en
servo-controller van wisselmotor zijn al in huis.

Aan de voorkant van mijn baan is een uitneembare brug geplaatst. Deze is 1-richtingsverkeer vanuit links en dient als keerlus.
De brug is beveiligd met Koploper: als de brug niet geplaatst is, wordt het blok van de brug geblokkeerd. Tevens worden de beide wissels aan weerzijden afbuigend geschakeld zodra je de brug uitneemt. Dit gebeurt natuurlijk alleen als Koploper actief is.

Het station aan de linkerkant. Kraan moet nog aangesloten worden en een wisselaandrijving van 1 van de driewegwissels moet gerepareerd of vervangen worden.
Spoor 6 (vanaf boven gerekend) wordt het doorrij-spoor voor goederentreinen. Spoor 7 wordt voor losse locs om te pendelen tussen opstelkeerlus onder de rechterkant van het station. Tevens zal die spoor gebruikt worden om wat handmatig te rangeren tussen BW/Draaischijf en Rolbrug.

Het rechter gedeelte van het station. Het sporenplan hiervan is sinds mijn vorige update gewijzigd. Mooie hiervan is dat, ongeacht waar de trein vandaan komt cq. naar toe rijdt in vloeiende bogen rijdt. Dus geen links/rechts combinaties.
De middelste 2 sporen van het station (spoor 3 & 4 van bovenaf gerekend) kunnen/mogen vanuit beide richtingen bereden worden. Koploper is zo geconfigureerd dat de trein na het station weer "terugkeert" naar rechts-verkeer rijrichting.
Aan de sporen aan de draaischijf moet nog het eea gebeuren. Sowieso moet ik nog wat K-rails kopen. Daarna wil ik alle sporen seperaat voorzien van stroom en bezetmelding.
Draaischijf is nu nog aangesloten op een Märklin 7287 decoder maar zal op termijn vervangen worden voor een Digikeys decoder.

Hier nogmaals een foto van de uitloper van het BW.
Op deze foto is ook het spoor dat uit het schaduwstation komt te zien. Dit is het spoor op de blanke plank in het midden van de foto. Ik overweeg nog om in de dubbelsporige bocht na wissel 58 een bochtwisselcombinatie te leggen van binnen naar buiten, zodat treinen die uit het schaduwstation komen, via de brug naar de linkerkant van de baan kunnen rijden en zodoende het station vanuit links binnen kunnen rijden. Nu is dat nl. alleen vanuit rechts.
What's next?De volgende actie's die nu bovenaan op mijn ToDo lijst staan zijn:
- Sporen van draaischijf correct aansluiten & ringlocloods in elkaar zetten;
- Seinen plaatsen. Maar daarvoor wil ik eerst seinsokkels (laten) maken. Daarvoor heb ik jullie hulp nodig..... (kom ik later op terug);
- Berg maken;
- Perrons kopen, bouwen en plaatsen;
- Station bouwen;
En zo kan ik nog wel ff doorgaan....
Kortom genoeg te doen