Helaas, helaas.
Een kabelspanner, goed voor 250kg trekkracht, heeft het dinsdag begeven. Gelukkig heb ik valbeveiliging en die heeft het gehouden op drie plaatsen (op 1 plek is de haak er blijkbaar uitgeschoten want er is verder geen beschadiging te zien). De schade op de baan valt heel erg mee. Ben geschrokken en daarom het drastische besluit om een nieuwe baan op de "grond" te bouwen. AnyRail gekocht na een marktonderzoek van 5 minuten. Bijgevoegd een foto van het eerste ontwerp, gebaseerd op een Marklin-ontwerp uit de gids 0700, nr 7.4.083 maar dan verdeeld over 2 niveau's.
Heb al gespiekt mij de diverse topics en constructie wordt van 44 x44 geschaafd vuren, plaatwerk van populierenhout en dwarslatten van geschaafd vuren, denk 16x50 mm. Palen om de meter of moet het kleiner vanwege doorzakken?
Was overigens bezig met een project stroomvoerende koppeling. Heb daarvoor een loc (marklin 1100 serie, 3424) om laten bouwen naar digitaal met een Mfx decoder en een JdG print tbv cabine-, sluit- en kopverlichting en aan 1 kant een stroomvoerende Viessmann 5048 koppeling. Ben bezig om de rijtuigen te voorzien van REE XB942 magnetische koppelingen (op 1 rijtuig komt natuurlijk een Viessmann 5048 koppeling. Gekozen voor deze oplossing omdat ik werk met mechanische schakelrails en veel sleepcontacten best wel hinderlijk is. Als het goed bevalt doe ik de rest ook. Zal tzt een verslagje er van maken.
Kortom, veel te doen de komende tijd. Ik hou jullie op de hoogte en zal de naam van het topic veranderen zodra de huidige baan is afgebroken (begin vrijdag, snik.....)
Groeten, Ruud