Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

massa probleem bezetmelders met CS-2

Gestart door ton zondag 07 december 2014, 09:12:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
massa probleem bezetmelders met CS-2
goedemorgen allemaal, ik heb een probleem met mijn bezetmelders en CS-2 ik rij Marklin C-rail, alle rail behalve de wissels geknipt en gecontroleerd(geen verbinding tussen de spoorstaven) nu werken alle bezetmelders in Itrain gewoon zoals het hoort alleen de beide spoorstaven staan weer in verbinding , zodra ik de massa aan de S-88 decoder loshaal is het over, maar nu wordt mij verteld dat als er geen massa aan de S88 zit dat het systeem niet betrouwbaar is, dus wil een massa aan de S88 hebben zoals het hoort, wie heeft er raad of oplossing voor mijn probleem of wie kent dit probleem ook alvast bedankt gr. Ton
Re: massa probleem bezetmelders met CS-2
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re: massa probleem bezetmelders met CS-2
heb je de rails ook geïsoleerd bij de wissel(s)?
Re: massa probleem bezetmelders met CS-2
ja inderdaad geisoleerd bij de wissels
Re: massa probleem bezetmelders met CS-2
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: massa probleem bezetmelders met CS-2
Hi Ton,
Ik rij in een iets andere configuratie, nl met een HSI-88, maar bij mij heb ik ook geen massa aan de bezetmeldes hangen. Bij mij werkt het feilloos zonder spookmeldingen.
Als je het al doet dan maar op 1 plaats.
Als je je massa los haalt is dan alleen je koppeling naar massa weg, of werken je bezetmelders dan ook naar behoren?
Re: massa probleem bezetmelders met CS-2
hallo Leo als ik de massa van de bezetmelders afhaal werkt het gewoon goed maar ieder zegt er moet massa aan zelfs de fabrikant van Rosoft, bezetmelders anders is het heel onbetrouwbaar dus vandaar mijn vraag hier
Re: massa probleem bezetmelders met CS-2
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: massa probleem bezetmelders met CS-2
Hoi Ton,
Had in het verleden zelfde probleem. Op forum iTrain werd toen geadviseerd om de HSI 88 (serieel) te gebruiken omdat er enige vertraging tussen de bezetmelders en de CS2 zit.
Nu al enige jaren dezelfde configuratie als Leo, CS2 en de HSI zonder massaaansluiting ondanks dat diverse handleidingen dat adviseren.
Groet Matje
Re: massa probleem bezetmelders met CS-2
Matje, je moet ook geen appels met peren vergelijken. HSI88 is nieet hetzelfde als de s88 melders aansluiten op de s88-bus van de CS2, hiermee is Ton niet geholpen.
De CS2 werkt perfect met s88 modules, als je het meer goed aansluit, en daar zal het probleem wel zijn grondsalg vinden.

Groetjes
Re: massa probleem bezetmelders met CS-2
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: massa probleem bezetmelders met CS-2
Ik ken dat probleem ook (met de CS2) waarvoor in het verleden een HSI-S88 geadviseerd werd.
Als ik het goed weet is dit probleem opgelost met een update van de CS2 en een update van iTrain.
Gebruik je allemaal flatcable's of ga je over op S88N (Netwerkkabel)?
Welk merk S88 modules gebruik je? (al zou dat niet uit mogen maken).



Re: massa probleem bezetmelders met CS-2
Hallo Ton,

Ik heb hetzelfde euvel ook gehad, is al een hele tijd geleden dat ik
er ook een topic over plaatste.
Bij mij zit er geen verbinding tussen de eerste s88 en de massa.
alles werkt perfect, als ik wel een verbinding maak kom je in een
spookhuis terecht, meldingen werken niet goed, worden geen schakelingen
uitgevoerd etc etc.

Gr.René