Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Roco V290 (43457)

Gestart door Janvis donderdag 27 november 2014, 08:51:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco V290 (43457)
Lid sinds: 2009

offline
Roco V290 (43457)
Hallo allemaal,

Ongeveer een jaar geleden heb ik voor een appel en een ei een roco v290 kunnen kopen. Bij thuiskomst bleek de loc een groot drama te wezen kwa rijden (kon ook niet anders voor die prijs  :D )
De loc heb ik destijds helemaal uit elkaar gehaald maar door tijdgebrek is ie helaas niet weer in elkaar gekomen. Een paar dagen geleden heb ik de stoute schoenen aan gedaan en alle onderdelen weer eens tevoorschijn gehaald en aan het knutselen geslagen. De frontseinen zijn vervangen door smd ledjes en er is cabine verlichting aangebracht in de cabine, tevens is er ook een machinist in de cabine geplaatst.

Maar nu het probleem: De loc rijdt niet zo mooi over de wissels en wil heel af en toe nog wel eens ontsporen. Nu heb ik de wielafstand tussen de flensen gemeten en dit blijkt dus 14.2 a 14.3 mm te zijn. Standaard 2rail dus.
Nu beschik ik niet over een wielenpersje en kan zo op internet ook geen standaard 3rail assen vinden van roco. Dus de vraag is of iemand in het noorden die over een persje beschikt mij kan helpen. En anders zou ik willen vragen of iemand weet of er ook 3rail assen te koop zijn voor deze loc.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Re: Roco V290 (43457)
Lid sinds: 2009

offline
Re: Roco V290 (43457)
Hallo allemaal,

Het probleem is inmiddels opgelost  :D Ineens dacht ik: ik heb toch een bankschroefje??? Dus heb de asjes tussen twee stukjes hout in de bankschroef geklemd en met de digitale schuifmaat tussen de flenzen heel voorzichtig de bankschroef samen gedraaid totdat de afstand 13.9 a 14.0 was.

Nu nog zien dat ik de andere resterende onderdelen ergens kan bemachtigen, er missen namelijk 2 buffers en een stukje reling boven de frontseinen mist aan de voorkant. Maar voor de rest rijdt het dingetje formidabel, het is verreweg de stilste loc op de baan ben er dus zeer content mee  :P

Groeten JW
Re: Roco V290 (43457)
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Roco V290 (43457)
Hoi JW,

Prima oplossing! Heb hier zelf een wielpersje staan wat altijd makkelijk gaat, heb je vaker dit soort klusjes kan je altijd een keer langskomen! (Wat ook nog een keer zou :mrgreen: )

Onderdelen zijn prima te bestellen bij Etsemmen. Staat op vele beurzen en verkoopt ook online. Bestel altijd mijn Roco onderdelen daar.