Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

marklin startset sk800

Gestart door rscosworth zondag 09 september 2007, 13:43:49

marklin startset sk800

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

marklin startset sk800
Goede middag!

Hebben jullie een idee wat de waarde zal zijn van deze startset?
In de köll kan ik alles wel los vinden en bij elkaar optellen.

Echter misschien brengt het in deze vorm meer op?

Alles geheel in zeer nette staat, incl mooie OVP

Bovenste gedeelde van de doos is uitneembaar. Daaronder is ruimte voor rails e.d.

Re: marklin startset sk800
Speciale Gast

Hallo.
Wat een pracht van een (start)set! 8)
Vreemd dat deze niet in de Koll staat, een vroeger vriendje had deze set ook al ergens midden 50'r jaren en kostte toen al een klein vermogen!
Ik zou deze set zeker niet los verkopen maar in zijn geheel.
Maar het lijkt mij in deze staat dat deze nu helemaal een (groot) vermogen moet opbrengen.
Maar echt geweldig dat deze sets in zo'n mooie staat er nog steeds zijn.
Heel jammer om dit te verkopen, maar veel succes met de verkoop. :?
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Prachtige set en die doos is nog als nieuw zeg, terwijl hij al zo'n 60 jaar oud is.
Ik heb geen enkel idee wat deze waard is, maar ik denk wel meer dan ?1000,00.
Het is natuurlijk wel wat de "gek" er voor geeft.
Hallo rscosworth,

mooie set die inderdaad heel wat waard zal zijn  en die je zeker compleet moet houden :) of verkopen :?

Ik kan hem inderdaad ook niet vinden als set in de Koll.

Misschien moet je eens een mailtje sturen naar Koll in Duitsland

groetjes Fulco
Forum Moderator

Het gaat hier waarschijnlijk om de set SK 846.
Misschien staat onder dit nummer in de Koll's katalogus?
Staat dit nummer niet op de zijkant van de deksel/doos dan?

Heren

Deze superset is de SK 846/4
Hij staat afgebeeld in de Marklin catalogus van 1951
Waarde circa 2000 euro
Als ik meer vind zal ik dit melden, ik heb hem ergens gezien op internet

Groetjes
Peter R.

PS de marklin catalogus staat op de Spaanse site
http://www.lctm.info/Biblioteca/Catalogos/index.htm
Hoi,

de set is naderhand samengesteld uit verschillende dingen. De SK is bijvoorbeeld van bouwjaar 1959 en kan dus nooit in een set zitten (SK846/4J) die maar tot 1957 geproduceerd is.

Bovendien lijkt de doos imitatie te zijn (ik weet dat dit een kritische uitspraak is!) , rails en banenboek ontbreken e.d.

In een uitmuntende staat zou deze set een kleine 2000 euro opbrengen.

En natuurlijk staat het niet in de koll, dit boekje bestaat puur nog doordat het een status heeft opgebouwd in de 80er jaren. Sindsdien is er geen toevoeging meer geweest (behalve nieuwe modelletjes die uitkwamen). Research bestaat niet voor de heer Koll, en als hij het modelletje niet persoonlijk in het bezit heeft komt het er ook niet in te staan.
Een veel betere gids is de mikado, hier staat veeeel meer in (waaronder ook startsets) en nog belangrijker; men is niet bang om eventuele fouten in het boek ook te corrigeren.

Bart

Bart

Ik zou toch maar beter in de Mikado kijken,
hij ligt voor mijn neus
dit is de SK 800-8
1950/51

groetjes
Peter R
Citaat van: Peter R. op maandag 10 september 2007, 00:25:21
Bart

Ik zou toch maar beter in de Mikado kijken,
hij ligt voor mijn neus
dit is de SK 800-8
1950/51

groetjes
Peter R

Nee hoor, het is een 13. De koppeling is van het nieuwe type en het belangrijkste verschil.. het marklinschrift op het front van de lok is van het allerlaatste type.

Bart
Forum Moderator

Heren bekvechters,  :mrgreen:

Zo'n oude SK 800 is natuurlijk een perfect onderwerp van discussie. :D
In de MM 3/2005 staat achterin een arikel over de SK 800, met daarin een lijst met "alle" destijds uitgebrachte versies van de SK 800.
Misschien dat daarin meer duidelijkheid is te verschaffen over de werkelijke versie van deze SK 800.
Misschien dat iemand dit kan verifieren, ik kan er nu niet aan. :(
Toch is het niet de set uit de 1951 cat., deze heeft DSG slaap en eet wagen in de set zitten wagon lits.
Dus waarschijnlijk iets ouder.
mooie set man. zuinig op zijn dus. moelijk te zeggen of dit ooit de originele
wagens of lok zijn die in de doos horen.
ik heb in de loop der jaren al veel combinaties gezien. zelden een echte goede.
er wordt ten faveure der eigenaren nogal eens geruild in de doos.
hoe dan ook, doe ten eerste dat verschrikkelijke bubbeltjes plastic weg!!!!!!
dat geeft af op de lak, zonde van die wagens!!!!!
als je het materiaal in wilt pakken, vraag een bij een echte slager naar vet-vrij inpak papier. vaak gratis. om roest te voorkomen het spul licht inolieén.
zelfs olijfolie is ok, -niet die goedkope rommel gebruiken he... gr wim

Misschien een hele late reactie, waar welk nummer staat er op de sticker op de zijkant op de doos ? De sticker is goed te zien op de derde foto, alleen door de hoek niet te lezen... verder moet ik wibi gelijk geven, weg met dat plastic :)
Ik heb 2 van die loks in mijn verzammeling eentje orgineel van mijn opa waarvan de tender slecht is en 1 heb ik eens voor 150 mark gekocht een jaar of 20 geleden, die loopt nog steeds perfect.
Bordertrain
gast

CiteerHebben jullie een idee wat de waarde zal zijn van deze startset?
In de köll kan ik alles wel los vinden en bij elkaar optellen.

Echter misschien brengt het in deze vorm meer op?

Hallo, Néé dus !

1. de filosofie van Koll, die hij ook uitvoerig beschrijft, als je het wil lezen, is dat hij alleen maar sets opvoert die afwijkende kleur-of nummervarianten bevatten. Maw als in een doos alleen maar modellen zitten die ook los verpakt in het sortiment te koop waren, komen ze niet in de Koll.
Dat is hier dus het geval.

2. Modellen van na 1970 worden geacht een vlekkeloos nieuwe verpakking te hebben, dat zit in zijn prijs ingecalculeerd.
Bij modellen van voor 1970 is de waarde gesteld zonder verpakking ! Voor een doos mag je dan naar eigen inzicht een toeslag berekenen. In principe handhaaft hij daarvoor 10% toeslag op de prijs van het model. Maar hij pint zich daarop niet vast. Voor speciale dozen, bv zoals bij oudere modellen van de krokodil, die in een houten kistje zaten, mag je meer rekenen !

3. Ergo voor samenstellingen zoals hierboven, moet je gewoon de waardes van de losse modellen bij elkaar optellen om tot een totaalwaarde te komen.
Als elk onderdeel in een losse originele verpakking zou zitten zou het totaal dus méér opbrengen !

4. Ik heb in het verleden meermaals de italiaanse fabrikant-verkoper van de namaakdozen op duitse beurzen aangetroffen, en deze had deze setdozen NIET in zijn sortiment ! Als je mijn relaas goed tot je door laat dringen was het ook niet opportuun om deze verpakkingen na te maken  :lol:

Wrijf de dollartekens maar uit de ogen, groet, Henk
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

Hallo,

waarde van deze set volgens Collection 2006 1500 Euro.

Set behoort ook nog een railovaal te bevatten met inhaalspoor.
Railsplanboek,
Verdeelplaat
Wisselschakelaars,

met vriendelijke groet,

Walter

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

Die heb ik er helaas niet bij, al zijn deze natuurlijk wel op elke beurs te vinden.

Maar mochten er nog mensen zijn die interesse hebben? Voor een nette prijs is hij te koop.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.