Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Ontsluiting (of isolement) van winters kerstdorp

Gestart door Wim_zelf dinsdag 02 december 2014, 20:37:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ontsluiting (of isolement) van winters kerstdorp
Hallo,

Omdat ook in de miniatuurwereld de crisis merkbaar is zal de ontsluiting van het dorp voor een jaar worden uitgesteld. De huidige exploitatiemaatschappij zal het locale spoorbedrijf blijven blijven steunen en zal er in de winterperiode voor gaan zorgen dat de plaatselijke bevolking per trein van en naar de kerstmarkt vervoerd kunnen worden. Onderstaande foto geeft de huidige beginsituatie weer. We zullen de buitenwereld blijven informeren over de vorderingen.
Maar ik zal dit doen op de plaats waar het beter thuishoort, namelijk baanplannen. Bij deze gaan we dus verder in de rubriek banenplan ontwerpen.

Wim en Calvin
Ontsluiting (of isolement) van winters kerstdorp
Net voor kerst toch het verhaal van ons kerstdorp met jullie delen. Nadat er een discussie gaande was over het ontsluiten van het kerstdorp en het bekende treintje rond de kerstboom ontstond er een ander idee in mijn hoofd. Waarom rijd een trein altijd rond de boom, en waarom eigenlijk niet erin.

Na een middagje zagen hadden we het volgende resultaat.
Re: Ontsluiting (of isolement) van winters kerstdorp
Na een beetje passen en meten is dit ontstaan, de vorm van een kerstboom is hopelijk al terug te zien
Re: Ontsluiting (of isolement) van winters kerstdorp
Nu dit 'gedrocht' nog een prominente plaats geven, dus na een kleine schilderbeurt staat het frame voor het raam. Een eerste start gemaakt met de aankleding.

Op de bergtop de eerste tunnelportalen die Calvin heeft gemaakt van klei geplaatst, en heeft Calvin ervaren dat kippengaas buigen best nog een lastig klusje is.
Re: Ontsluiting (of isolement) van winters kerstdorp
Nadat op het bovenste plateau mijn 38 jaar oude locje het skistation bevoorraad gaan we een verdieping lager verder. (Waarom deze foto ondersteboven staat weet ik niet, maar als je hem aanklikt staat hij goed)
Re: Ontsluiting (of isolement) van winters kerstdorp
Op de middelste laag krijgt de kerstman hulp van het locale spoorbedrijf en rijdt hij vrolijk zijn rondjes om de kerk en het bijbehorende dorpje.
Re: Ontsluiting (of isolement) van winters kerstdorp
Tenslotte op het onderste niveau een kerstmarkt waar het gezellig druk is. Ook hier rijdt er regelmatig een kleine stoomtrein zijn rondjes.

Natuurlijk rijdt alles rond in een wereld van reuzen als je kritisch naar schalen kijkt, maar dat zien jullie hopelijk door de vingers.
Re: Ontsluiting (of isolement) van winters kerstdorp
Wij wensen via deze weg alle modelspoorfanaten en andere belangstellenden een fijne kerst toe en een mooi en gelukkig 2015.

In 2015 gaan Calvin en ik verder aan de baan op de kamer van Calvin. Ook hier houden we jullie van de vorderingen op de hoogte.

Tot volgend jaar,

En glaasje op .... Laat je sporen.

Wim en calvin