Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Bergwand

Gestart door loekvanderburg maandag 01 december 2014, 21:16:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bergwand
loekvanderburg
gast

Bergwand
Beste allemaal,

Ik zou in mijn baan graag wat bergen hebben. Echter, niet genoeg ruimte. Daarom zou ik de achterwand willen voorzien van een bergwand. De achterwand wordt ± 30 cm hoog en staat dus zo verticaal mogelijk. Heeft iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken. Na een herseninfarct afgelopen voorjaar en enkele TIA's zijn mijn creatieve vaardigheden tot het nulpunt gedaald. Misschien dat ik dit ergens kan leren?

Met vriendelijke groet,
Loek.
Re: Bergwand
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Bergwand
 :) Het is wel te doen. Met wat gips en water kom je een heel eind. Goed mengen tot een wat dikke smurrie, die je op de muur kunt aanbrengen met een kwast. Her en der wat dikker om de rots struktuur na te bootsen. Niet in 1 keer te dik, eerst dagje laten drogen en dan weer een laag erop.
En dan met de goedkope acryl verf (Action of Bart Smit e.d) in de kleuren zwart en wit. Mengen in diverse grijstinten en smeren maar. Eventueel een paar vage streken bruin. Als het niet in 1 keer lukt, gewoon er weer overheen met weer een nieuwe grijstint.
Er gaat een paar dagen overheen met tussentijds drogen, maar op een bepaald moment lijken het net echte bergen.  :)
En dan kan je het nog wat aankleden met strooisel in een paar groentinten.
Bijgaande een paar foto's van mijn baan.
De doorkijk achter de houten brug geeft zicht op de  gipsrotsen op de muur en op de andere foto aan de rechterzijde naast de rails zijn de gipsrotsen ook op de muur gesmeerd.

Dirk-Jan
Re: Bergwand
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Bergwand
Ik maak morgen wel effe een wat duidelijkere foto van de rechter rotswand, zit nu op mijn werk.  :-)

Dirk-Jan
Re: Bergwand
loekvanderburg
gast

Re: Bergwand
Hoi Dirk-Jan,
Alvast bedankt voor de moeite.

Groet,
Loek.
Re: Bergwand
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Bergwand
 :) Hier de beloofde foto's. Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Eigenlijk gewoon proberen, alleen het behang op de muur word niet meer wat het geweest is.  :D

Dirk-Jan

Re: Bergwand
Lid sinds: 2008

offline
Re: Bergwand
Citaat van: lokje 23 op dinsdag 02 december 2014, 13:35:00
hallo loek.

hier heb je meschien ook wat aan.
foto van mijn baan totaal zicht bergen.
...
Hoi Lucien,

Leuk om weer eens wat foto's van jouw baan te zien.
Het lijkt mij een goed idee dat je eens een filmpje maakt B)

Groeten,
Ton.
Re: Bergwand
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Bergwand
Hallo Dirk-Jan, ook ik had graag je even foto's bekeken, maar ik krijg alleen maar foutmeldingen.

PS
Leuke baan trouwens, Lucien.