Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Wisseldecoder

Gestart door Märklin Mike vrijdag 12 december 2014, 15:13:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wisseldecoder
Märklin Mike
gast

Wisseldecoder
Ik heb even een vraag over wisseldecoders:

Ik heb meerder 74461 decoder in gebruik, deze stuur ik aan met een MS2. Nu begreep ik dat er ook decoders zijn waarmee je vier wissels aan kunt sturen. Weet iemand of dit zo is, en zoja wat is het artikelnummer? Ik wil wel graag een originele Märklin decoder gebruiken.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Re: Wisseldecoder
Lid sinds: 2008

offline
Re: Wisseldecoder
Hoi Mike,

Je bedoelt zeker een k83 (Märklin nr. 60830) of z'n opvolger de m83 (60831).
De k83 is ook leverbaar bij andere merken, zoals Viessmann (5211).

Groeten,
Ton.
Re: Wisseldecoder
viking
gast

Re: Wisseldecoder
Mike,
de M83 is voorzien om via de centrale een update krijgen voor zijn software en gedraagt zich als een mfx lok meldt zich zelf aan en je kan de adressen met je centrale toekennen.

Grts

Johan
Re: Wisseldecoder
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Wisseldecoder
DigiRails 4018.

8 wissels aansturen per box.

Met de optie om de stroom voor het daadwerkelijk wisselen via een andere stroombron (bijv. Trafo) te doen. Dus minder Piekstroom via rijstroom.

Aansturing standaard met MM protocol, maar ook om te zetten naar DCC.

(afbeelding later toegevoegd)

Groeten,

Jan
Re: Wisseldecoder
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Wisseldecoder
Rosoft decoder voor 4 wissels, nog geen ?20. http://rosoft.biedmeer.nl/Webwinkel-Product-4355877/WDD.html
Re: Wisseldecoder
Märklin Mike
gast

Re: Wisseldecoder
Citaat van: viking op vrijdag 12 december 2014, 16:28:02
Mike,
de M83 is voorzien om via de centrale een update krijgen voor zijn software en gedraagt zich als een mfx lok meldt zich zelf aan en je kan de adressen met je centrale toekennen.

Grts

Johan

Kan ik de adressen ook met de MS2 toekennen, of heb ik hier toch echt een centrail station voor nodig?

Re: Wisseldecoder
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Wisseldecoder
Hoi Mike,
Waarom vasthouden aan de dure decoder van M*?
Andere decoders hebben net zo veel functionaliteit voor veel minder geld.
De decoder die Barry aangeeft is top. Ze zijn er tegenwoordig ook in een behuizing, staat professioneler, maar werkt identiek.
Programmeren van deze decoders is simpel.... 1 druk op de knop, vervolgens op je MS2 de 1e rode van 4 wissels bedienen en klaar is Kees.
Re: Wisseldecoder
Märklin Mike
gast

Re: Wisseldecoder
@Leeeke,

Ik dacht eigenlijk aan Märklin decoders omdat ik in het verleden problemen heb gehad met Loc-decoders van andere merken. Maar ik ga me toch eens verdiepen in wat er mogelijk is. In ieder geval bedankt voor jullie tips.

Gr. Michael
Re: Wisseldecoder
Lid sinds: 2009

offline
Re: Wisseldecoder
Ik heb werkelijk nog nooit begrepen waarom mensen decoders van marklin gebruiken, zowel s88 als wisseldecoders, wat de prijzen die marklin er voor vraagt slaan werkelijk kant nog wal.
Re: Wisseldecoder
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Wisseldecoder
De enige decoder waar ik problemen mee heb gehad is een Uhlenbrock decoder van iemand anders.
Esu en M* decoders functioneren prima met een MS2, ook programmeren van CV's.
Re: Wisseldecoder
Lid sinds: 2008

offline
Re: Wisseldecoder
Citaat van: Janvis op zondag 14 december 2014, 17:56:08
Ik heb werkelijk nog nooit begrepen waarom mensen decoders van marklin gebruiken, zowel s88 als wisseldecoders, wat de prijzen die marklin er voor vraagt slaan werkelijk kant nog wal.
Dit is een waar woord........
Er zit nog niet eens spul op ter waarde van een knaak (2,50 Euro bedoel ik dan).
Re: Wisseldecoder
viking
gast

Re: Wisseldecoder
Mike,
je MS 2 kan overweg met de MFX decoders dus zou evengoed met de M83-84 overweg moeten kunnen gedragen zich als een mfx loc voor het aanmelden.
heb er zelf enkele maar nog niet aan de centrale (baan in planning)

Grts

Johan
Re: Wisseldecoder
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Wisseldecoder
Wel rekening houden dat je alleen dcc of mfx decoders gebruikt en niet beide. Dit geld alleen voor schakeldecoders, dus niet voor lokdecoders.