Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Airbrushen/verven zelfbouw treinen

Gestart door MaVe46 maandag 01 december 2014, 12:12:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Airbrushen/verven zelfbouw treinen
Welke verf is het best geschikt voor eigenbouw uit polystyrolplaat en koper/messing onderdelen ?
Re: Airbrushen/verven zelfbouw treinen
ik gebruik voor de airbrush acryl verf verdunt met water tot een dikte van melk (ps: had ik van Tony gehoord)
Re: Airbrushen/verven zelfbouw treinen
Martijn,

Zeker voor messing is het goed eerst een primer te spuiten. Waarschijnlijk geldt hetzelfde voor de kunststofdelen.

Ik heb zelf goede ervaringen met verf van Valejo. Te krijgen (samen met goed advies) bij Airbrush Services in Almere.
Re: Airbrushen/verven zelfbouw treinen
Motip primer van de autospullenwinkel. Kost weinig en is goed spul.



Spuiten kun je direct uit de knikkerbus. Of je boort een gaatje in de bus, laat de drijfgassen weglopen en als je dan nog een gaatje boort kun je schenken voor de airbrush. Gaatjes plak je weer dicht met stukkie tape. :thumbup:

Gr, Ben.
Re: Airbrushen/verven zelfbouw treinen
Allemaal alvast dank voor de tips :thumbup:.
Ik was al van plan om met een primer laag te beginnen, dan weet je toch zeker dat alles 1 geheel gaat worden bij het aanbrengen van de definitieve verf.
De andere twee tips van de Valejo verf en de acrylverf ga ik beide eens uitproberen, kijken welke het beste gaat bevallen.
Re: Airbrushen/verven zelfbouw treinen
Valejo verf ís Acryl verf... 8o
Eén van de vele merken Acryl verf. ;)
Re: Airbrushen/verven zelfbouw treinen
En Valejo kun je eventueel verdunnen met water. Het best doe je dit met het condenswater uit de wasdroger, dat wordt hier in een cola fles bewaard (voor het speelgoed van mijn eega, het strijkapparaat). Valejo Model Color is voor de kwast, Valejo Model Air voor de spuit.

Gr, Ben.
Re: Airbrushen/verven zelfbouw treinen
Alle Acryl verven zijn water verdunbaar... ;)
Re: Airbrushen/verven zelfbouw treinen
Was het maar zo........
Re: Airbrushen/verven zelfbouw treinen
bij mij verdunt acryl niet slecht even in een potje, super hard schudde en klaar.
Re: Airbrushen/verven zelfbouw treinen
Citaat van: Spoorman op dinsdag 02 december 2014, 15:17:38
En Valejo kun je eventueel verdunnen met water. Het best doe je dit met het condenswater uit de wasdroger, dat wordt hier in een cola fles bewaard (voor het speelgoed van mijn eega, het strijkapparaat). Valejo Model Color is voor de kwast, Valejo Model Air voor de spuit.

Gr, Ben.

Ben,

misschien een domme vraag maar wat is het voordeel van condenswater ?. Ik heb bij het op doek spuiten met de airbrush gedestilleerd water gebruikt.
Re: Airbrushen/verven zelfbouw treinen
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Airbrushen/verven zelfbouw treinen
Hallo Allemaal,

Vallejo heeft zelf een super goede airbrush thinner is geen water.
Dit product werkt super goed zorgt er ook voor dat de eigenschappen van de verf niet veranderen door
verdunnen.

Groetjes Bert
Re: Airbrushen/verven zelfbouw treinen
Citaat van: MaVe46 op dinsdag 02 december 2014, 19:54:58

...... maar wat is het voordeel van condenswater ?. Ik heb bij het op doek spuiten met de airbrush gedestilleerd water gebruikt.


Condenswater = gedestilleerd water alleen lekker voor niks.

Gr, Ben.
Re: Airbrushen/verven zelfbouw treinen
Citaat van: baureihe 103 op dinsdag 02 december 2014, 20:42:21
Hallo Allemaal,

Vallejo heeft zelf een super goede airbrush thinner is geen water.
Dit product werkt super goed zorgt er ook voor dat de eigenschappen van de verf niet veranderen door
verdunnen.

Groetjes Bert

:thumbup:
Re: Airbrushen/verven zelfbouw treinen
Citaat van: Spoorman op dinsdag 02 december 2014, 20:45:08
Citaat van: MaVe46 op dinsdag 02 december 2014, 19:54:58

...... maar wat is het voordeel van condenswater ?. Ik heb bij het op doek spuiten met de airbrush gedestilleerd water gebruikt.


Condenswater = gedestilleerd water alleen lekker voor niks.

Gr, Ben.

:thumbup: Gelukkig hebben we maar een paar machines per week,  :D nog een voorkeur voor gekleurde, zwarte of witte was ;)
Re: Airbrushen/verven zelfbouw treinen
'k Kwam dit tegen op een forum ===> klik

Ik koop gewoon gedestilleerd water. Kost bijna niks en ik ben geen grootverbruiker.
Re: Airbrushen/verven zelfbouw treinen
Mijn eega, strijk expert, zegt dat de strijkmachine het al 7 jaar perfect doet op condenswater en dat hij beter stoomt dan die rare treintjes die ik boven heb rijden.

Gr, Ben.
Re: Airbrushen/verven zelfbouw treinen
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Airbrushen/verven zelfbouw treinen
Sinds wanneer komt er stoom uit een elektrische lok?
Re: Airbrushen/verven zelfbouw treinen
Kijk eens in de Wiki....