Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Prijswaardering Koll voor verschillende types.

Gestart door AlbertJan zaterdag 08 september 2007, 16:58:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Prijswaardering Koll voor verschillende types.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

online
Prijswaardering Koll voor verschillende types.
Hallo verzamelaars.
Het meeste van mijn trein materiaal heb ik nu uitgezocht en best hele leuke maar ook vreemde zaken tegen gekomen! :?
Zo heb ik een hele leuke set personen wagons en wel 1 x 4003, 4 x 4004 en 1 x 4005.
En over de 4004 gaat het in dit geval, want van deze wagon zijn 8 verschillende uitvoeringen gemaakt van 1951-1986.
Logisch is dan dat de oudere (in mooie staat) meer waard zijn dan de nieuwere maar het gaat hier om de volgende types.
4004-2 1951-1952 Koll 2007 ? 50,- en de 4004-6 1956 Koll 2007 ? 20,-
Van beide heb ik er 2.



Leuk detail is dat al deze wagons zijn voorzien van die hele oude korte slepers met de (manshoge) schroeflamp erin! :lol:

Nu is mijn vraag : aangezien ik met alles rijdt is het dan niet verstandiger om de (dure) types van wagons en locs te sparen of zijn hier in het algemeen toch geen verzamelaars voor?

Hetzelfde heb ik met wat oudere analoge locs in (duurdere) type.
Zelf hecht ik geen waarde aan dit soort type afwijkingen, alleen met andere bedrijfsnummers heeft mijn interesse.
Hoe staan jullie hier tegenover?
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Prijswaardering Koll voor verschillende types.
Hallo AlbertJan.

Ik heb met die vraag ook een poosje lopen stoeien :?

Ik had diverse wagons en loc's staan waarbij ik dacht laat ik die maar niet gebuiken/ origineel dan blijven ze meer waard.

Tegenwoordig ben ik daar helemaal van afgestapt. Ik zet op de baan wat ik leuk vind en heb diverse "bouwpakketten" ook gewoon in elkaar gezet.

Ik "gebruik" mijn verzameling kerstwagentjes rond de kerstwagen en ook diverse oude museumwagens worden gewoon op de baan gezet als ik er  zin in heb.

de enige die nog nooit op de rails heeft gestaan is mijn Northlander de 3150, op de een of andere manier vind ik dat toch zonde  :D

groetjes Fulco
Re: Prijswaardering Koll voor verschillende types.
Hallo Fulco.
Dat is ook mijn idee, gewoon alles op de baan wanneer ik daar zin in heb! :lol:
Maar (er is altijd een maar!) ik ben ook van plan om met mijn schoonvader (meubelmaker van 82 jaar oud) een paar hele mooie vitrines te bouwen en ja, wat ik daar in zet, zal toch maar heel weinig op de baan komen.
En aangezien ik veel locs en wagon(sets) meerdere keren heb zou ik dan de duurdere types in de vitrine kunnen zetten.
Maar dat duurt nog wel even en in de tussentijd rij ik eigenlijk met alles.
Maar ik ben blij met jouw antwoord.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Prijswaardering Koll voor verschillende types.
Mijn motto: Juist rijden met de dure modellen, da's het mooiste spul om actie te zien :mrgreen: :oops:
Re: Prijswaardering Koll voor verschillende types.
Albert Jan,

Mijn "spul" staat noodgedwongen nog effe in de dozen te wachten op de verhuizing maar zodra ik de ruimte heb gaat de hele handel zo de baan op. Nieuw of niet nieuw, duur of niet duur....
Ik ga't niet achter een deurtje zetten. (hooguit om een stofkapje als ze te lang stilstaan maar daar krijgen ze ook niet echt de kans voor  :D :D)...

Dus... rijden met die hap !!

Groeten
Arjan
Re: Prijswaardering Koll voor verschillende types.
ik heb thuis (op advies van mijn vrouw)  in plaats van een schilderij (het lukte maar niet om iets te vinden wat we allebij leuk vonden :?)
een vitrine kast in de huiskamer boven de tv hangen.

daarin heb ik naast de Norhtlander en een TEE RAm voornamelijk de wat oudere analoge modelen waar ik op dit moment niet mee kan rijden omdat ik overgegaan ben naar digitaal waaronder o.a een 01/23/44 enz

blijft leuk zo'n drie dimensioneel schilderij :D

groetjes Fulco
Re: Prijswaardering Koll voor verschillende types.
natuurlijk is het leuk apart spul te bezitten. zo heb ik een hoop f7 in een vitrine gezet, wel zo kleurig. echter, als ik een baan had, kwam dat spul toch regelmatig aan zijn fitnessrondjes. en veel waard.... tja.
dat oud blik krijg je nog overal, en geef daar niet te veel geld voor, vanwege zeldzaam. nix is zeldzaam. op sommige momenten kom je het niet veel tegen, dat is alles. kan ik rustig zeggen, tenslotte ben ik al jaren bezig met verzamelen. die danswagen met die paartjes, daar had ik er destijds een van moeten aanschaffen, achteraf gezever. toen wist nog niemand dat digitaal zo,n vlucht zou nemen.
zo blijf ik rustig zoeken naar oud en mooi spul. en als je ooit de dekker-collecti
hebt gezien weet je dat er van simpele wagens wel dertig varianten kunnen bestaan. zo ben je nooit klaar. gr wim
Re: Prijswaardering Koll voor verschillende types.
Ook hier heel wat oude duurdere modellen in de vitrine staan, doch iedere maand gaat iedere loc toch echt een paar rondjes rijden, de stoom en diesel locs gewoon op de digitale baan, rijden ze gewoon paar rondjes met constante snelheid en de e-locs laat ik op de bovenleiding rondtuffen, zo blijft alles fit en in beweging :mrgreen:

Laten we eerlijk zijn, kijken naar een stilstaande trein is erg leuk, maar kijken naar een rijdende is nog steeds top!
Of het de waarde aantast ?, geen idee, interesseert me ook niet, het is geen belegging, meer voor de kids als ik er niet meer ben.

Mvg Gert