Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 film 29-3

Gestart door Wim N zondag 23 november 2014, 15:41:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 film 29-3
Hallo,

Ben momenteel begonnen met het aansluiten van de wissels en voorbereidingen voor de aansturing met iTrain.
Wil door middel van foto's de stappen even laten zien, mijn bevindingen delen met jullie.

Ik heb nu de wissels voorzien van de vernieuwde versie van Marklin waaronder wisselaandrijving 74491 met daaraan gekoppeld de digitaal decoder 74461.
Was even puzzelen afgelopen vrijdag maar met hulp van Bert (baureihe 103) is het uit eindelijk gelukt.
Wij waren aan het stoeien met de gele draad maar deze is gekoppeld aan de middengeleider.

Ik heb niks met de schakelaars gedaan alles zo gelaten en het schakelde perfect waarbij de stroom op een afstand van een halve meter op de rails aangesloten was maar toen ik de stroom op een lengte van ongeveer 4 meter afstand van de wissels aansloot begonnen enkele wissels al te haperen.
Ik hou jullie hiervan even op de hoogte daar ik verder gaan met het aansluiten van meerdere wissels.
Tips en andere oplossingen zijn uiteraard welkom, vandaar deze nieuwe geopende topic.

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461
Hallo,

Nog vergeten erbij te vermelden dat de DIP schakelaar met de hand is ingesteld op het juiste adres wat achterin de gebruiksaanwijzing dat bijgeleverd zit in de verpakking van de digitaal decoder 74461 te lezen vanaf bladzij 39.

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461
Hallo,

Hierbij even een overzicht foto waarop te zien is dat er al enkele treinen over de schakelende wissels op de juiste opstel sporen terecht zijn gekomen.
Ga deze week ook de verdere bedrading nog laten zien van de stroomdraden en de bedrading van de bezetmelders.

Groet Wim. 
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461
Hoi Wim,

Het probleem met de eindschakelaars is ook niet dat ze meteen niet werken, maar met name dat na verloop van tijd defect gaan. Dan kan je de helft van de baan weer slopen om erbij te kunnen. Oftewel het verdient de moeite om ze direct door te solderen.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461
Hallo Wijbe,

Das minder maar ik dacht dat de nieuwe versie verbeterd was vandaar. zelf sluit ik in het schaduwstation de wissellantaarns niet aan.
Over het verwijderen van de eindschakelaars is mij wel bekend maar nu kreeg ik van Charlie ook iets te lezen over overbruggen maar dit is voor mij nieuw?

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461
Hoi Wim,

Het principe van de schakelaars is dat je de buitenste pootjes met elkaar overbrugd. Nu gaat dit wat makkelijker en netter als je de schakelaars er eerst uit haalt en de 2 soldeer eilandjes met elkaar verbind. Overbruggen/verwijderen al met al bedoeld iedereen hetzelfde :mrgreen:

In de nieuwere aandrijvingen zit een extra component wat het inbranden zou moeten voorkomen. Ik geloof er weinig van, en heb al diverse nieuwe ook defect zien gaan....
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461
Hoi Wijbe,

Alles is mij dus bekend hierover, alvast hartelijke dank voor je tip en advies.
Daar het nu over het schaduwstation gaat waar ik goed bij kan wil ik dit toch even afkijken, zal de bevinden hier plaatsen.
Maar als ik nu het laatste gedeelte van je zin leest wordt ik hier toch niet vrolijk van. :-( :-(

Effe nadenken dus.

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461
Aanpassen de aandrijvingen raad ik aan. Simpel klusje en je hebt er jaren plezier van. Beperkt je ook niet meer tot gebruik van alleen nieuwe type. Af en toe zie ik ook dat mensen onder de wissel het hout hebben verwijderd zodat ze er via de onderkant bij kunnen.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461
Hallo,

Toch maar besloten om de eindschakelaars eruit te hallen, merkte wel bij de nieuwe wisselaandrijvingen Marklin 74491 dat de eindschakelaars anders aangesloten waren en met solderen moeilijker los te maken waren.
Daarom besloten om de eindschakelaars met behulp van een Proxxon deze los te halen, vandaar even een paar foto's daarvan.

Wordt vervolgd.

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461
Hallo,

Het vervolg, al weet ik dat er al een uitgebreide informatie hierover in de wiki staat beschreven over het verwijderen van de eindschakelaars maar niet van de vernieuwde versie.

Groet Wim.

Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461
Hallo,

Tegelijk heb ik een vraag over een storing/sluiting bij het schakelen van de wissels met de keyboard namelijk dat als er een lok langzaam rijd over de opstelsporen heen dat bij het omschakelen van een wissel de verlichting van de lok iets knippert en lok iets stottert bij het rijden. wat kan de oorzaak hiervan zijn?
Ik zelf heb even tijdelijk 2 stukjes rails onder stroom gezet en alle 10 wissels erop aangesloten.

Hieronder even een foto van hoe ik de bedrading van alle tien de wissels heb aangesloten.

Alvast dank.

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461
Hallo,

Zal hierbij ook wat ik graag wil delen een paar overzicht foto's voorbij laten komen om een beeld te krijgen wat er gaande is.

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461
Citaat van: Wim N op zondag 30 november 2014, 17:36:52

Tegelijk heb ik een vraag over een storing/sluiting bij het schakelen van de wissels met de keyboard namelijk dat als er een lok langzaam rijd over de opstelsporen heen dat bij het omschakelen van een wissel de verlichting van de lok iets knippert en lok iets stottert bij het rijden.


Spanningsdip door de wisselaandrijving, het zijn stroomvreters. Oplossing is een aparte voeding voor de wissels aanleggen. Verder heb je zo te zien wat errug dunne draadjes (?). Als dat flinke lengten worden heb je daardoor ook spanningsverliezen.

Gr, Ben.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461
Hallo Ben,

Dank alvast voor je reactie, kan alvast melden dat ik de dikke draden nog had liggen en dat de lange lengtes draad zeker zullen gaan meevallen. (2 meter)
Ik heb even wat over het hoofd gezien wat betreft de aansluiting van de bedrading maar de gele draad moet een aparte ringleiding krijgen en mag niet op de stroomkring aangesloten worden.

Gaat dit eerst even uitproberen.

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461
Hallo,

Ik heb zojuist de gele draad van de wissel decoder 74461 los gehaald vanaf de middengeleider op de C-rails want dat bleek niet goed te werken, is het voor mij nog steeds onduidelijk wat er in de beschrijving staat beschreven.
Ik heb nu een aparte ringleiding onder de wissels gemonteerd en daar de gele draad van de Marklin wissel decoders 74461 op aangesloten. (Zie foto hieronder)

Vraag waarop kan nu het beste de gele draad op aansluiten, uiteraard ook een bruine draad die vanaf de ringleiding waarop de massa van de rails op aan gesloten is?
Ik zelf heb nog een Marklin 6002 transformer 32VA?

Alvast dank voor de hulp.

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461
En Wim, gelukt?

Ook hier zijn trouwens je foto's weg. :(

Gr, Ben.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461
Hallo Ben,

Heb de link al eerder bekeken, dit heeft voor mij althans niks verder geholpen. De foto's zijn ook terug geplaatst daar het volgens mij wel leerzaam is.
Ik ben nog bezig geweest om de wissels werkend te krijgen waarbij ik kan melden dat ik een fout heb gemaakt door de railisolatie aan de zelfde kant te doen als waarop de bezetmelder aan de massa gesoldeerd zit. dom dom dom.

Nu de er een loc over de rails rijdt zal ik de bezet melders even moet gaan testen maar de wissels werken nog steeds niet wel als ik de gele draad op de middengeleider zet dan werken ze weer wel.
Maar via een aparte trafo werken ze ook niet wel wil ik de wissels onder de rails blijven aansluiten daar er straks een ectra booster bij komt zal dit geen problemen moeten gaan geven.

Ga de heer Keuterman eens een mailtje over de beschrijving van de Marklin wisseldecoder 74461 sturen met een paar vragen want hier is Marklin wel heel onduidelijk over of ik begrijp iets niet. :?

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 (het werkt)
Hallo, 

Het schakelen van de wissels is gelukt, dat mede door de hulp van (Freak) de locs stotteren niet meer bij het schakelen van de wissels en ook de verlichting van de locs knipperen bij het schakelen niet meer.
Kan eindelijk weer verder met het aansluiten van het schaduwstation, mijn zondag kan niet meer stuk.

Stom maar het kwartje viel toen ik het aansloot, het is al weer even ruim een jaar geleden met het testbaantje maar was alles weer vergeten dat krijg je als je ouder wordt.


Bedankt ook Wijbe en Ben voor de reacties, uiteraard Freak.

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 (het werkt)
Hallo,

Zal hier nog even een voorbeeld van plaatsen hoe ik mede door hulp van Freak het probleem van het aansluiten met de Marklin wisseldecoder 74461 werkend heb weten te krijgen.
Hiervoor maak ik gebruik van een Viessmann 5211 magneet artikel decoder de bruine en rode draad naar aansluiten op de 6021, de gele (externe) draad van de Marklin wissel decoder op een gele aansluiting van van de Viessmann 5211.

Voor alle duidelijkheid even een foto erbij.

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 (het werkt)
Hallo,

Eindelijk voorruit gang geboekt, het werkt nu ook met de Marklin memory aangesloten en de opstelsporen nummer 7 tot 12 zijn bedienbaar. :thumbup: :thumbup:
Ook alvast een begin gemaakt met de verdere bedrading van het enkelsporige spiraal, morgen even kabelgoten gaan halen en hoppa.

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 (het werkt)
Hoi Wim

Zo zie je maar waar een spa cursus al niet goed voor is   ;)

Gr Alex 0850
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 (met iTrain)
Hallo,

Zo er zijn enkele vorderingen gemaakt, het werkt en terwijl ook met een stapje verder namelijk ook de besturing met iTrain gaat het zeker lukken.
Alles is getest en de kabelgootjes worden van de week afgeleverd, ook heb ik inmiddels van Rosoft de S88 binnen gekregen, deze werken perfect.

Groet Wim.

Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 (met iTrain)
Hallo,

Hierbij nog even een railplan van het onderste gedeelte schaduwstation waar de bezetmelders zijn geplaatst.

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 (met iTrain)
Hallo,

Er gaat ook weer gewerkt worden aan de bovenste niveau, na het terug plaatsen van de ruwbouw met daaroverheen de isolatieplaten. werkt wel makkelijk zo die losse modules. :thumbup:
Zal het nog even een kleurtje grijs krijgen. Zodat er spoedig weer rails op uitgelegen kan kan gaan worden.
De wissels schakelen perfect, ook via iTrain gaat het heel mooi de wisselstraten per opstelspoor.

Groet Wim.

Nogmaals dank Freak (peter)
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 (met iTrain)
Beste Wim,
Die gele draad is alleen bestemt voor de verlichting op de wissel. Op de nieuwe decoreer kun je de draadjes van de lichtjes aan zetten. Ik gebruik deze niet omdat ik de lichtjes op een aparte trafo heb staan.
Als je deze niet gebruikt heb je uiteraard de gele draad niet nodig.
Gr. Arno
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 (met iTrain)
Hallo,

Zo een begin gemaakt met het aanbrengen van de bezetmelders en de besturing van wissels voor het bovenste niveau.
De wissels werken ook perfect, netjes door verbonden maar ook de soldeerpunten netjes met krimpkousjes afgewerkt.

Tevens een afbeelding van een koploper die al op opstelspoor 2 binnen is komen rijden. (veel te vroeg) :thumbdown: :thumbdown:

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 (met iTrain)
Citaat van: destrikjes op zondag 21 december 2014, 20:29:44

Beste Wim,

Als je deze niet gebruikt heb je uiteraard de gele draad niet nodig.

Gr. Arno


Hallo Arno,

Omdat het hier om een gedeelte van het schaduwstation betreft zullen er geen wissellantaarns op de wissels gaan komen maar de gele draad is ook nodig om de wissels te kunnen schakelen.
Kijk en lees het topic even door wat en waarom de gele draad voor nodig is.

Bedankt voor je reactie. :thumbup:

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 (met iTrain)
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 (met iTrain)
Beste Wim,

Heel netjes, zorg er wel voor dat er geen wissels ongeveer tegelijk moeten schakelen, of gebruik een dikkere draad (denk ik)

Groet, Anne W
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 (met iTrain)
Citaat van: Anne W op donderdag 25 december 2014, 16:27:06

Beste Wim,

zorg er wel voor dat er geen wissels ongeveer tegelijk moeten schakelen, of gebruik een dikkere draad (denk ik)

Groet, Anne W


Beste Anne,

Bedankt voor je reactie, heb er al rekening mee gehouden om de wissels zo in te stellen dat deze niet allen tegelijk omschakelen. Dat gaat vrij gemakkelijk met het instellen van de memory.
Had misschien wel beter dikkere draad kunnen gebruiken maar het werkt.

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 (met iTrain)
Hallo,

De smaak goed te maken ja ik bedoel aan de spa blauw  :) :)  want het begint wel de vruchten af te werpen.
De laatste wissel zijn ook aangesloten en de 12 opstelsporen schakelen perfect en het binnen rijden laat niet snel meer op zicht wachten.
Inmiddels al een begin gemaakt met het aanbrengen van de kabelgoten, hoop spoedig alle bezetmelders te kunnen gaan aansluiten.

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 (vervolg)
Wim

Proficiat met je baan.
Blijf het volgen.
Groeten vanuit Antwerpen.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 (vervolg)
Hallo,

Hierbij nog even een railplan van het bovenste niveau.

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 (met iTrain)
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 (met iTrain)
Citaat van: Wim N op zaterdag 27 december 2014, 19:56:49
Citaat van: Anne W op donderdag 25 december 2014, 16:27:06

Beste Wim,

zorg er wel voor dat er geen wissels ongeveer tegelijk moeten schakelen, of gebruik een dikkere draad (denk ik)

Groet, Anne W


Beste Anne,

Bedankt voor je reactie, heb er al rekening mee gehouden om de wissels zo in te stellen dat deze niet allen tegelijk omschakelen. Dat gaat vrij gemakkelijk met het instellen van de memory.
Had misschien wel beter dikkere draad kunnen gebruiken maar het werkt.

Groet Wim.

Beste Wim,

Geen dank, vraagje: doet Itrain straks ook het niet tegelijk schakelen?

Groet, Anne W
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 (vervolg)
Beste Anne,

Een centrale stuurt de commando's achter elkaar en niet tegelijkertijd, dus wissels tenzij ze via hetzelfde adres aangestuurt worden zullen dan ook nooit tegelijkertijd kunnen schakelen.


Mvg,
Peter
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 (vervolg)
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 (vervolg)
Beste Peter,

Weet ik, een computer kan tenslotte maar één ding tegelijk, maar de computer kan het wel heel snel achter elkaar, als je een wisselstraat hebt dan zou het me niet verbazen als er de ene wissel nog niet klaar is als de volgende schakelt enz. en loopt er veel stroom door het gemeenschappelijke gele draadje, bij losse decoders voor 4 of meer wissels is het ook wel handig als de condensatoren wat de tijd krijgen om weer op te laden.

Het is een schaduwstation, dus esthetisch is het niet erg, maar als het in het zichtbare gedeelte is vind ik ook dat een wisselstraat
"langzaam " moet schakelen, bij mij schakelen de wissels in een wisselstraat met een pauze van 1 seconde.

Groet, Anne W

Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 (met iTrain)
Citaat van: Anne W op zaterdag 27 december 2014, 22:47:41


Beste Wim,

Geen dank, vraagje: doet Itrain straks ook het niet tegelijk schakelen?

Groet, Anne W

Beste Anne,

Via iTrain worden de wissels na elkaar omgeschakeld. ik moet wel eerlijk bekennen dat wissel 19 van het bovenste niveau (de tweede wissel) niet altijd omschakelt met behulp van de memory. Kan zijn dat er nog niet volledig stroom op de rails staat? Of het verwijderen van een eindschakelaar niet helemaal goed is gegaan.
Kom hier nog op terug gaat dit even veranderen met een andere wissel aandrijving om te kijken of het daar eventueel aan ligt.

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 + RoSoft
Hallo,

Zo lekker bezig geweest de afgelopen dagen want zijn weer nieuwe vorderingen namelijk de kabelgoten die zijn gemonteerd en de eerste drie S88 van RoSoft hebben een plekje gekregen.

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 het werkt
Hallo,

Zo eindelijk voor het eerst een stukje aangesloten op iTrain, de eerst proefritjes waren veel belovend. :thumbup:
De bezetmelders doen het allemaal, was me wel een werkje.
Even een paar overzicht plaatjes dan maar.

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 het werkt
Hallo,

Wel een aanrijding maar dat kwam per ongeluk door met een de muis een wissel omgezet te hebben. :thumbdown: :thumbdown:
Verder met de kabelgootjes en nog even de draadjes wegwerken en verder nog even een stukje spiraal nog beter aan de ruwbouw bevestigen.

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 het werkt
Wim

Oei das al een serieuze aanrijding.
Hopelijk geen gekwetsten en niet teveel schade. >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D

Groeten uit Antwerpen.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 Filmpje
Hallo,

Hierbij alvast een eerste filmpje van de treinbesturing door iTrain op mijn in aanbouw zijnde schaduwstation.

https://www.facebook.com/video.php?v=425709867584576&l=1132570188963511816

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 Filmpje
Wim

Prachtige beelden.
Treinen rijden zoals het hoort.
Groeten uit Antwerpen.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 Filmpje
Prachtig Wim , en goed gelijk geluisterd omtrent de zg "nieuwe" marklin wissel schakelaars.....ik was al snel een v/d gelukkige waar er al heel snel een stuk ging.
Nieuw kopen en gelijk open maken is hier de beste oplossing , scheelt je nadien een hele hoop ergernis en gesloop.
En de foutjes die je bij de aanleg hebt gemaakt , komt bij iedereen wel is voor hoor oa dat je de massa aan de melder kant hebt geplaatst.
Heel herkenbaar  :D
Prachtig filmpje ook Wim , met zeer mooi materiaal .
Een genot om te bekijken.

Wim bedankt voor het delen.......

Mvg: Alex
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 Filmpje
Zeer mooi om te zien  :thumbup: :thumbup: Ik krijg dan toch de neiging om m'n bestaande baan af te breken en ook via de PC te gaan rijden. Gelukkig kan ik die neiging snel onderdrukken bij het idee een centrale, PC, bezetmelders etc. te moeten aanschaffen gezien de huidige stand van de oorlogskas  8o 8o
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 Filmpje
Citaat van: Jorg op vrijdag 09 januari 2015, 23:16:49

Wim

Treinen rijden zoals het hoort.

Groeten uit Antwerpen.

Hallo Jorg,

De treinen rijden nog niet helemaal zoals hoort want straks moeten ze als het dubbelsporige spiraal ook voorzien is van bezetmelders 1 kant op gaan rijden.

Citaat van: Aliebengalie op zaterdag 10 januari 2015, 07:08:35

Prachtig Wim,

En de foutjes die je bij de aanleg hebt gemaakt , komt bij iedereen wel is voor hoor oa dat je de massa aan de melder kant hebt geplaatst.
Heel herkenbaar  :D

Mvg: Alex

Hallo Alex,

Ik moet meer solderen, denk erover om eerst maar even met een gekleurde stift alles even merk voor ik ga solderen want ik ga nu het dubbelsporige spiraal onderhanden nemen, das iets moeilijker gebogen rails.  :warning:

Citaat van: Hans 2.0 TDI op zaterdag 10 januari 2015, 07:53:20

Ik krijg dan toch de neiging om m'n bestaande baan af te breken en ook via de PC te gaan rijden. Gelukkig kan ik die neiging snel onderdrukken bij het idee een centrale, PC, bezetmelders etc. te moeten aanschaffen gezien de huidige stand van de oorlogskas  8o 8o


Hallo Hans,

Zeker geen overhaaste beslissingen nemen, tevreden zijn met wat je hebt ,als het allemaal goed werkt zal ik het ook zo laten.

Bedankt voor de reactie's.

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 mijlpaal.
Hallo,

Goed nieuws te melden: mijlpaal is bereikt de ruwbouw aan het schaduwstation is voltooid, ben zo blij na ruim een jaar werk of twee jaar kan zo maar. :thumbup: :thumbup:
De bedrading nog even wegwerken, het dubbelsporige spiraal van bezetmelders voorzien, dan kan ik eindelijke aan de bovenbouw gaan beginnen.
Hieronder nog enkele foto's van het aansluiten van niveau 2 aan het enkelsporige spiraal. Moet er nog wel even een kunststof randje op de bovenzijde van het spiraal aanbrengen.

Groet Wim.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 mijlpaal.
Wim

Ziet er indrukwekkend uit.
Mooie houtconstructie.
Ben benieuw naar het vervolg.
Groeten uit Antwerpen.
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 mijlpaal.
Hallo,

Afgelopen weekend de Pro licentie van iTrain geïnstalleerd op de laptop,  het pendelen werkt perfect. Vanmiddag maar eens de rails op het dubbelsporige spiraal van bezetmelders te voorzien.

Groet Wim
Re: Combi 6021+6040 schakelen wisselaandrijving 74491 met decoder 74461 mijlpaal.
Wim
mooi om dit te zien
ik mag hier graag naar kijken en dan te bedenken dat ik hier nu ook aan begonnen ben

ik ben heel benieuwd hoe alles er straks uit ziet en mooi rijdt

Gr Ed