Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Aansluitschema Viessmann 4011 + Rosoft SDD

Gestart door dwarl woensdag 19 november 2014, 14:14:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aansluitschema Viessmann 4011 + Rosoft SDD
Beste Forumleden,

Zit met het volgende, wil graag wat advies voordat ik dingen verkeerd aansluit en de seinen 'op blaas'.

Situatie: Ik gebruik een CS2/C-Rails in combinatie met WDD van Rosoft & iTrain. Na een korte introductie bij HIP heb ik nu de eerste treinen pendelend heen en weer tussen twee stations.

Doel: Nu wil ik een tweetal seinen (Viessmann 4011) gaan aansluiten op de SDD van Rosoft en vervolgens bedienen met iTrain.

Vraag: Wat betreft de aansluiting: SDD voorzien van Bruin/Geel 14-16v Marklin 6647 als externe voeding. Rood/Bruin digitale baanspanning en massa van af de C-Rails. De seinen (4011) de diodes en relais moeten blijven zitten en rood en groen spreken voor zich, waar moet ik echter de zwarte draad op aansluiten. Moet dit op de gezamelijke + op de SDD of rechtstreeks op de externe voeding? (Geel/Bruin?) Wat begrijp ik hier verkeerd?



Re: Aansluitschema Viessmann 4011 + Rosoft SDD
Ik lees in de handleiding van de 4011 dat de ledjes een gemeenschappelijke plus hebben. Dus zwart aan de plus lijkt me.

Gr, Ben.
Re: Aansluitschema Viessmann 4011 + Rosoft SDD
Beste Ben,

bedankt voor je reactie. Dit heb ik inderdaad geprobeerd, echter brand er niks.

EDIT
Toch nog eens aangesloten. Vervolgens op de CS2 nieuwe Sein aangemaakt op DCC protocol, en vervolgens geswitched naar groen. Nu werkt het!
Re: Aansluitschema Viessmann 4011 + Rosoft SDD
DCC adres aangemaakt in de CS2?
Re: Aansluitschema Viessmann 4011 + Rosoft SDD
Beste Spoorman,

U heeft helemaal gelijk. Dit derstraks gedaan (zie vorige comment) en het werkt nu!
Re: Aansluitschema Viessmann 4011 + Rosoft SDD
 :thumbup:
Re: Aansluitschema Viessmann 4011 + Rosoft SDD
Hallo allen, ik heb ook wat vragen . Als wat voor sein stel je ze in op de cs2 , als sbb hoofdsein ??????