Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Wielen stoomloc gelijk zetten

Gestart door Artologic vrijdag 07 september 2007, 11:26:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wielen stoomloc gelijk zetten
Even een update (ja we letten niet op het uur, ik kan toch niet slapen). Ja acido, het ziet er naar uit dat het hetzelfde WAS. Eveneens (tenzij ik me ontzetten vergis) bleek dat er op die loc geen originele wielen zaten... Ik heb dus vandaag de wielen van mijn andere, exact zelfde loc gehaald en die op de betreffende loc gezet. Waarom? Omdat de loc waar de wielen van komen een hoog gehalte slijtage had aan de tandwielen en een heeeeel slecht rijgedrag. De wielen gekwartierd op de loc die buiten de wielen in zo goed als nieuwstaat was (de reden dat ik hem toch persee gemaakt wou krijgen) en een testritje gedaan. Nog geen merkbaar "geschud" gemerkt en op de wissel eveneens geen probleem. Morgen doe ik een uitgebreide testrit maar het ziet er geslaagd uit!!! Kan iemand die een 3098 met kuiptender heeft me trouwens een zeggen of de tandwielen in de wielen "vol" zijn of de buitenste rand zijn?

Kristof
Re: Wielen stoomloc gelijk zetten
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Wielen stoomloc gelijk zetten
Hoi,

dat klinkt hoopgevend! Altijd fijn als je locjes weer probleemloos rondsnorren; ik ken het gevoel ;-)

CiteerKan iemand die een 3098 met kuiptender heeft me trouwens een zeggen of de tandwielen in de wielen "vol" zijn of de buitenste rand zijn?

Wat de tandwielen betreft: als je kijkt naar de exploded view (klik hier) dan heeft hij een tandwielkrans op de drijfwielen en geen vol tandwiel.

Succes met de patiënt verder! ;-)

Martijn
Re: Wielen stoomloc gelijk zetten
Hoi acido,

Idd een zalig gevoel. Heeft al meer dan een uur rondgesnord zonder problemen, enkel op een wissel die op een knik lag ontspoorde hij. Ff om te testen een papiertje onder de wissel gelegd en klaar was ie. Knikken en wissels gaan meestal niet echt samen lol. K ben in elk geval blij dat hij weer rijd want het is mijn lievelingsmachine. Ik veronderstel als ie een uur zonder problemen rondrijd dat alles wel in orde zal zijn? Nog goed dat ik de andere machine nog niet heb weggedaan en het waren dus idd geen originele wielen dan. Ik heb van de mijne geen exploded view, maar ik weet ondertussen wel hoe hij in elkaar zit loool.

@martijn: je link werkt niet :cry:

Kristof
Re: Wielen stoomloc gelijk zetten
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Wielen stoomloc gelijk zetten
Citeer@martijn: je link werkt niet

Bij mij wel... je hebt wel Adobe Reader nodig om het te kunnen bekijken.

Probeer het anders via deze link, even naar beneden scrollen voor de 3098.

Martijn
Re: Wielen stoomloc gelijk zetten
Deze doet het bij mij wel... Handige link. Merci Acido. NOg steeds geen problemen met de machine dus...  :D
Re: Wielen stoomloc gelijk zetten
Heb je eigenlijk witte locs?
Want ik heb blauwe,rode en natuurlijk zwarte gezien.
Af en toe een groene en dat is mijn 'geheugencollectie'

Dennis
Re: Wielen stoomloc gelijk zetten
je ice is toch wit, en dan heb je nog de witte dame van aeg of bedoel je stoomlocs?
Re: Wielen stoomloc gelijk zetten
Blausee-Mitholz
gast

Re: Wielen stoomloc gelijk zetten
Br 128 ofwel 12X
We hebben nu ook een witte Br 185 in de vorm van Ewals (nog niet in model)

Mvg, Johan.
Re: Wielen stoomloc gelijk zetten
en niet te vergeten de br216 die hier over mijn baan dendert, heeft ook veel wit...
Re: Wielen stoomloc gelijk zetten
Sorry bedel inderdaad stoomlocs.

Dennis
(foto's)
Re: Wielen stoomloc gelijk zetten
grijze heb ik al gezien, maar witte... ik denk dat dat te vlug vuil word...
Re: Wielen stoomloc gelijk zetten
Ja denk het ook.
Das denk ik ook de reden dat locs bijna altijd zwart of toch donker gekleurt zijn.

Dennis
Re: Wielen stoomloc gelijk zetten
Gebeurt zovaak dat er wordt uitgewijd met een andere thema in dezelfde topic.
Trouwens zijn loc is toch weer rijdende?

Dennis
ps: als iemand bezwaar heeft zeg het dan ff
Re: Wielen stoomloc gelijk zetten
Ja hij rijd (als ie zin heeft). Oh Peter zo erg is dat toch allemaal niet?
Re: Wielen stoomloc gelijk zetten
@freak: je hebt gelijk zoals ik al zei via pb.

Citaat van: Artologic op zondag 16 september 2007, 12:21:34
Ja hij rijd (als ie zin heeft). Oh Peter zo erg is dat toch allemaal niet?
Als ie zin heeft?
Leg dat eens uit.

Dennis
Re: Wielen stoomloc gelijk zetten
Wel er moet toch iets aan de wielen zijn, k heb de indruk dat de middenste as op en neer gaat, met alle gevolgen van dien. Als iemand een onderstel met wielen liggen heeft voor die loc :p
Re: Wielen stoomloc gelijk zetten
Hallo allemaal,

Kan iemand me vertellen waar je dat apparaat kunt kopen voor het juist "kwartieren" van de wielen?
Liefst meerdere fabriekanten of leveranciers.

Groet,

Jos