Hoi luitjes en mede lotgenoten,
Maar weer eens een update van Rudiesheim en wat er allemaal gebeurt is.
Nou....weinig spektakel, maar zegmaar meer ondersteunende werkzaamheden.
Zo is er naast het schaduwstation een klein programmeerspoor aangelegd en is de 220v voeding van trafo?s, CS2, booster e.d. centraal aangelegd en kan met een schakelaar de heleboel aan of uitgeschakeld worden.
Je kent het begrip verstandshuwelijk wel en dat onderbuik gevoel had ik toen ik servo aansturing aan de gang ging voor alle zichtbare wissels.
Het gedoe met veerdraadstalen, afstellen van de wisseltongen, jitterende servos?en het instellen van servodecoder was ik op een gegeven moment zat.
Ik kan best redelijk wat en de bouw van de baan gaat lekker soepel., maar servo?s het lukt gewoon niet
Hup weg ermee, dan maar wat geld door de gootsteen maar rust in het lijf is me veel waard?dus dan maar de marklin wisselaandrijvingen overbruggen ?en die werken gelukkig.
Qua baanbouw het was best een lastige klus om t.pv. de klimspiraal de rails voor de bovenliggende lagen goed te kunnen afsteunen en de klimpercentage van 3% te kunnen instellen, want er was weinig hout in de buurt? om het zo maar te zeggen.
Dus hier veel met draadeinden en metalen koppelplaten gewerkt en dat is goed gelukt.
Ben nu bezig met het stationsgebied met z?n vele wissels, m.a.w heel veel draadjes trekken?maar al is het geen zicht klus het geeft verdorie wel een hoop voldoening als alles lekker werkt.
En later op de avond ff wat treinen ?uitlaten? op de paradebaan?lekker in de luie stoel met een wijntje erbij.
gr. Ruud