Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Rudiesheim : nieuw baanplan

Gestart door Rudibeer zondag 16 november 2014, 20:47:20

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Rudiesheim : shit
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Rudiesheim : shit
luitjes,

De verkoper (winkel)  in Duitsland wil de 39700 terugnemen en het aankoop bedrag terug storten.
Dit om zijn reputatie niet te schaden.
Dit aanbod neem ik aan, tis wel ff vervelend om dat ding weer in te pakken en te verzenden.
Kan ik daarna rustig verder kijken naar de full loksound ROCO uitvoering

Re: Rudiesheim : shit
peterke33
gast

Re: Rudiesheim : shit
Zo Ruud


Dat is mooi en begrijp je besluit hoor  ;) , wel jammer dat het zo moest gaan  :? hopelijk vind jij ooit je full sound en de loc naar je zin.  :P
En inderdaad heel mooi van die verkoper dat hij jou het geld wil terug geven  ;)  :thumbup: :thumbup:
Re: Rudiesheim : shit
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Rudiesheim : shit
Tuut,tuuuuut !

Da's mooi opgelost, Ruud !  :thumbup:  :D
Re: Rudiesheim : shit
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Rudiesheim : shit
De allerbeste oplossing.
Re: Rudiesheim : shit
BR98-10
gast

Re: Rudiesheim : shit
Ruud,

Mooi; daar kan menig "marktplaatsverkoper" nog wat van leren.
Heb trouwens een zelfde ervaring met een Duiste webwinkel (spiksplinternieuwe loc van Fleischmann met een kapotte decoder)

Cees
Re: Rudiesheim : shit
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Rudiesheim : shit
Hoi Ruud,

Mooi dat het zo word opgelost. :thumbup:

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Rudiesheim : shit
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Rudiesheim : shit
Hoi Ruud prima oplossing. :arrow: :thumbup: Ben benieuwd naar je nieuwe aankoop.
Re: Rudiesheim : shit
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Rudiesheim : shit
Ruud,

Mooie service van de winkel. :thumbup:
Hopelijk vindt je snel een mooie vervanger. :)
Re: Rudiesheim : shit
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Rudiesheim : shit
Zeer goede service Ruud, fijn dat het opgelost is.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Rudiesheim : shit
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Rudiesheim : shit
luitjes,

ik ben ook met de gang van zaken content  :)
Re: Rudiesheim : shit
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Rudiesheim : shit
luitjes,

Het heeft niet zoveel meer met modelbaanbouw te maken, maar we zijn nu toch al lekker bezig in dit draadje.
dus ik vraag het toch ;  :D
de 39700 is terug naar de verkoper en ik zie nu een beetje door de bomen het bos niet meer zo.
ga ik voor de roco 69121, full loksound maar zonder binnenverlichting die je apart moet aanschaffen en inbouwen of
voor de marklin 3070 en deze volledig digitaal ombouwen.
m.a.w. welke rijdt lekkerder en welke is mooier.

oja,

op het forum is dit vaak besproken, maar ik zoek lekker de meer recente ervaringen en adviezen.
(help)

Re: Rudiesheim : shit
Seinwezen
gast

Re: Rudiesheim : shit
Ik zou de Roco kopen.
Heb hem zelf ook en rijdt erg mooi en full sound. Ook qua details een stuk beter dan de marklin versie.
Destijds voor 225 euro kunnen kopen, dus erg schappelijk geprijsd.

De draden voor de binnenverlichting zitten er al in, dus je hoeft alleen maar ledstripjes erop aan te sluiten.
En dan is die nog schakelbaar ook.

Enige wat er is, is dat je hem moet aanpassen voor R1.
Dit staat ook ergens op het forum beschreven, maar stelt niets voor.
Ik dacht twee nokjes iets inkorten.

Groeten Sander
Re: Rudiesheim : shit
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Rudiesheim : shit
hoi Sander,


thx voor de (snelle) reactie...wat betreft die R1 bochten heb ik in dit geval wel geluk want de TEE zal alleen over het paradespoor rijden en die is R2 of groter.

Re: Rudiesheim : shit
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Rudiesheim : shit
CiteerDestijds voor 225 euro kunnen kopen, dus erg schappelijk geprijsd.
De prijzen zijn helaas fors gestegen, want zoveel ROCO's staan niet meer te koop.
Op ebay staan er 2 te koop, en de goedkoopste van ? 428 komt uit Frankrijk en ik weet het niet, want ik spreek geen woord frans.De andere komt uit Duitsland en die inc. ebay garantie ? 490, op zich een groot prijsverschil.
Re: Rudiesheim : shit
Lid sinds: 2008

offline
Re: Rudiesheim : shit
Misschien is het nu de verkeerde tijd om zoiets aan te schaffen ?
Ik zou in ieder geval rustig afwachten tot dat er eentje voor een goede prijs langs komt.

grv Huub
Re: Rudiesheim : shit
Seinwezen
gast

Re: Rudiesheim : shit
Dat is een gelijkstroom volgens mij.

Op marktplaats staat een wisselstroom.

NS 1002 Treinstel type DE TEE RAm van - Roco 69123 Digitaal
Bieden
http://link.marktplaats.nl/m1090647477?utm_source=android_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android

Groeten Sander
Re: Rudiesheim : shit
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Rudiesheim : shit
Heb een bod uitgebracht op MP  :)
Re: Rudiesheim : shit
Lid sinds: 2010

offline
Re: Rudiesheim : shit
Ik dacht er bij Harlaar nog een Roco in de vitrine stond laatst.

Robin
Re: Rudiesheim : shit
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Rudiesheim : shit
Harlaar..is dat in de buurt van Amsterdam? 8)
Re: Rudiesheim : shit
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Rudiesheim : shit
Ik heb het maar ff gegoogled voor je: het is in Bad Hoevedorp dus ja in de buurt van ;)
Re: Rudiesheim : shit
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Rudiesheim : shit
Persoonlijk vind ik dit treinstel helemaal niet passen op jouw baan. Natuurlijk maak jezelf uit wat er komt te rijden maar de scenery en baanplan betreffende zie ik zelf er liever iets anders op rijden.
Re: Rudiesheim : shit
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Rudiesheim : shit
Natuurlijk is zoiets persoonlijks Tom, want ik zie dat treinstel zeker door dat landschap rijden.

Onbekend maak wellicht onbemind en ik heb dan wel zelf niet in dat treinstel gezeten, maar een oom en tante van mij wel met foto's en al die ik nog krijg als het meezit.

Veel wisten ze mij erover te vertellen ook al waren het echt geen modelspoorders maar mijn oom had een tante in Zwitserland waar ie vaak op bezoek ging met die trein vanuit Nederland.
Vanuit Amsterdam vertrok ie dan altijd, en had meestal wel kleurrijke verhalen op verjaardagen te vertellen, maar helaas is hij er niet meer.

@ Ruud,

Snap best dat je een goede TEE wilt zoeken hoor, het heeft toch iets wat op geen enkele baan mag ontbreken, namelijk Nederlands Zwitsers eigenschappen, zeker als je bedenkt dat Werkspoor de motorrijtuigen en stuurstanden bouwde, en SIG de tussenrijtuigen.

En in die tijd waren vele hoofdtrajecten nog niet van elektrificatie voorzien, dus kwam deze diesel zelfs op plaatsen waar normaal niet zo'n luxe trein zou stoppen.

Succes met de zoektocht en ik hoop op vele mooie plaatjes hier van dat treinstel :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Rudiesheim : shit
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Rudiesheim : shit
Ik kan me wel voorstellen dan Ruud dit treinstel graag op zijn baan wil laten rijden, persoonlijk vind ik dit een van de mooiste treinstellen die er bestaat  :)

Op mijn eigen ( oude ) baan reden er ook Nederlandse treinen door een berg heen en volgens sommige kon dit echt niet  >:-D

Gelukkig kan iedereen zelf bepalen welkte treinen hij of zei mooi vind en door welk landschap deze rijden.

Succes met je zoektocht Ruud.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Rudiesheim : shit
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Rudiesheim : shit
CiteerPersoonlijk vind ik dit treinstel helemaal niet passen op jouw baan. Natuurlijk maak jezelf uit wat er komt te rijden maar de scenery en baanplan betreffende zie ik zelf er liever iets anders op rijden.

Tom, deels mee eens en deels mee oneens.

Zoals Peter en Hans al zeiden is het wel een juweeltje wat op een baan niet mag ontbreken.
Heb redelijk strak het thema duits landschap in tijdperk III doorgezet met wat uitschieters naar tijdperk IV en met ook wat OBB loks.
Het idee is dat de TEE hoofdzakelijk op de paradebaan gaat rijden en heel en af even door het station gaat rijden en stoppen.

buiten dat waardeer ik de zeer het openhartig advies  :P en volgende keer bij een kop koffie praten/lullen we wel verder  :) 
 
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Rudiesheim : zoveelste update
tja, weer die fotootjes  B)

nu bezig om kleinstadt waldbrunn kreis Rudiesheim vorm te geven
Re: Rudiesheim : zoveelste update
-Ruud:
Das al aardig goed gelukt om de kleinstadt vorm te geven,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Hoi Ruud,

Dat is prachtig gedaan, begint erg mooi te worden op je baan.  :thumbup:
Ook je asfalt weg is mooi gelukt, lekker zo doorgaan.  :)





Groeten


Peter
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Ik blijf het jammer vinden dat je aandacht besteed aan het aankleden van je baan maar de huisjes zonder verf klakkeloos in elkaar plakt. Doet echt afbreuk aan je baan en het ziet er erg plastic uit.

Grt, Ronald.
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Tja Ronald , volgens enkele niet...... :mrgreen:
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Citeerk blijf het jammer vinden dat je aandacht besteed aan het aankleden van je baan maar de huisjes zonder verf klakkeloos in elkaar plakt. Doet echt afbreuk aan je baan en het ziet er erg plastic uit.
Ronald, wie zegt dat de baan klaar is, vind je opmerking erg prematuur en ga er vanuit dat je opmerking een schot uit de heup is  >:-D
update..betekenis "klakkeloos"  zonder nadenken of zonder te controleren. antwoord ..vul zelf maar in maat  >:-D.
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Ruud,

Je hebt mij niet horen zeggen dat jouw baan af is. Ik zie alleen afgebouwde huizen staan die, volgens mijn ziens wijze en mijn manier van bouwen, ongeschilderd in elkaar gezet zijn. Ik gebruik misschien het woord " klakkeloos", wellicht de verkeerde woordkeuze.

Grt, Ronald.
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Rudiesheim : zoveelste update
hoi Ronald,

zand erover (op z'n rotterdams)  :)
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Mooi baantje heb je Ruud , en mooie plaatjes ook..... :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Alex,

jij heb ook een mooi baantje  :) :P :thumbup: :thumbup:
maw jouw baan is wel heel erug groot met heel spoor maar gvd geen huisje te zien  B) O:-D

PS,

zag ik het nu goed , maar de vlamingen waren wel de eerste de reageerde ..... >:-D  zeg niets hoor
Re: Rudiesheim : zoveelste update
 :thumbup: >:-D
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Rudiesheim : zoveelste update
@Ben,

ik hou van Holland, maar niet als modelbaan, dan toch maar good old duits, maar wat ik zo zie..... is je baan bijzonder mooi.
Met name het water bij de draaibrug is niet van echt te onderscheiden, toppie  :thumbup:

tja en dan de VT11.5,  op zich een mooie lok , maar ik vind de TEE RAm mooier omdat deze een beetje op de hondekop lijkt en dat is zo'n beetje het icoon onder de treinen  :)
Ik geloof zelf dat de hondekop hiervan is afgeleid maar weet het niet zeker.


mvg, Ruud


Re: Rudiesheim : zoveelste update
 @citaat Hondekop is van 1954, de TEE Ram is van 1957.
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Rudiesheim : zoveelste update
TEE Ram heeft de snoet van Plan U...
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Rudiesheim : zoveelste update
CiteerDe Nederlandse fabriek van Werkspoor te Utrecht bouwde de motorwagens naar ontwerp van ontwerpster Elsebeth van Blerkom. De kop van de TEE-treinstellen stond enkele jaren later model voor de bouw van DE3-treinstellen Plan U
met dank aan Wikipedia B)

nog een kleine update.
heb ff klakkeloos een autobus geparkeerd bij het station


Re: Rudiesheim : zoveelste update
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Mooie bus. :thumbup:
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Dat is een mooie bus. Hij staat alleen verkeerd geparkeerd. Je mag in Duitsland alleen met de neus van het voertuig in de rijrichting van de weg parkeren. Oftewel hij moet met de neus de andere kant opstaan met de rijrichting mee.

Dit heb ik nooit geweten , totdat ik vorig met mijn vakantie in Tegernsee Beieren een boete voor heb gekregen.

Blijft raar volk die Duitsers.
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Rudiesheim : zoveelste update
inderdaad rare jongens die Germanen  :P
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Rudiesheim : zoveelste update
En toch zijn het logische "regels".

groet
Harald
Re: Rudiesheim : zoveelste update
In Belgie moet je ook rechts in de rijrichting parkeren tenzij het een enkelrichting straat is.
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Rudiesheim : zoveelste update
dank... de bus staat nu in de goede richting :D , alleen bij het keren kwam de busbestuurder erachter dat het keren wel heel erg krap was.
Moest ff een handje helpen  ;) aan de andere kant...het is en blijft een modelbaan met onrealistische afmetingen en indeling en blijft het behelpen dus ik laat de bus lekker daar staan weliswaar in de goede richting maar keren zit er niet echt in...of schop ik nu tegen wat heilige huisjes  >:-D
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Ruud,


Gewoon parkeren waar jij hem mooi vind, welke kleur heb je gebruikt om je weg te schilderen.
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Ow, dat van die rijrichting ga ik ook maar toepassen, taxi's staan hier dan ook gruwelijk verkeerd  :D
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Citaat van: RuudH0 op maandag 26 september 2016, 21:07:40
dank... de bus staat nu in de goede richting :D , alleen bij het keren kwam de busbestuurder erachter dat het keren wel heel erg krap was.
Moest ff een handje helpen  ;) aan de andere kant...het is en blijft een modelbaan met onrealistische afmetingen en indeling en blijft het behelpen dus ik laat de bus lekker daar staan weliswaar in de goede richting maar keren zit er niet echt in...of schop ik nu tegen wat heilige huisjes  >:-D

Het maakt mij echt niet uit :lol: :lol: Maar moest aan de boete denken toen ik deze foto zag. Je zou er anders ook een scene van kunnen maken met een politieauto en agent erbij die een bekeuring uitdeelt.

Dat is het mooie van modelbouw, alles kan.
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Rudiesheim : zoveelste update
@Marcel,
dat van die boete is leuk idee, die hou ik erin  :thumbup:


@Peter,
Ik gebruik hiervoor Faller wegdekverf 180506.
plan is nog om wat vorstschade "erin" te schilderen,.maw die donkere teerstrepen die je vaak in de lengterichting ziet. 
Re: Rudiesheim : zoveelste update
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Rudiesheim : zoveelste update
@Erik,

Zijn er kentekenplaten in de handel of moet je zoiets zelf maken?

mvg, Ruud