Ik gebruik o.a. de verf van de Action, wit, bruin, geel, rood en zwart.
De verf wordt met water sterk verdund.
Ik verf eerst de hele massa papierpulp en de schors wit (mits het droog is natuurlijk) daarna wordt met de verdunde verf hier en daar wat ingekleurd en met een blokkwast borstel ik dan de verf uit, nat in nat.
Als het allemaal droog is worden de kanten van het water met wat groene verf bewerkt, Dekoracryl Olivgrün van H*rnbach.
Dit geeft het effect van alg groei op de rotsen welke in de loop der tijd in aanraking zijn gekomen door het water van de waterval.
tot slot krijgt het geheel nog een witte drybrush.

De waterval maak ik van heldere silicone, deze moet wel UV bestendig zijn anders wordt het op den duur geel.
Op een aluminiumplaat, welke ik eerst in smeer met zuurvrije vaseline, strijk ik wat silicone uit en bewerk deze met spatel en satéprikkers.
Ook dunne waterstralen worden zo gemaakt, latje er op klemmen en met de tuit van de silicone er langs een strakke streep trekken.
Als de silicone goed droog is, ik wacht 2 dagen, dan trek je die zo mooi strak van de aluminium plaat af en heb je geen vervorming.
De stukken die ik nodig heb plak ik dan weer met dezelfde silicone daar waar nodig en modelleer weer met de spatel en de prikkers de boel tot 1 geheel.
Water valt altijd recht naar beneden of er moet een zware pomp voor stuwing zorgen dan spuit het wel een stuk vooruit of omhoog.
Onderaan plak ik dan wat filterwatten, die besprenkel ik met flüssige Kibri of Faller kleber.
Je krijgt dan een mooi effect van het opspattende water.

Ook het snel stromende riviertje is gemaakt met silicone en de golven gevormd met de satéprikkers.
Takje uit de tuin er bij en wat witte verf voor de schuimende koppen en voila, verder gebruik ik geen kleur voor het water, water heeft namelijk
geen kleur.

Het strooi materiaal gebruik ik ook van J&J.Vriend en de bomen maak ik zelf, dennenbomen met het bekende sisal en bloemistendraad en de loofbomen van zeeschuim.

Struiken maak ik van bruin wildgras (J&J.Vriend) deze dompel ik in de voorstrijk en daarna in het groen en eventueel nog een keer met een kleurtje om zo wat meer kleur in het geheel te krijgen.

Het Kitteltje heeft ook nog een lichte weathering ondergaan en als je de tunnel in kijkt dan moet het daar natuurlijk wel donker zijn.
Nog even voor we naar Den Bosch gingen een hekje op het bruggetje geplaatst wat helaas al weer snel ging roesten.