Zoals aan een aantal hobby collega's beloofd, zal ik een uitgebreid verslag maken van de bouw van mijn diorama.
Deze heb ik gebouwd met een basis van piepschuim, roodband en modelgips. Ik heb gebruik gemaakt van mallen van
Anita decor en Woodland.
Gekleurd heb ik met zeer sterk verdunde acryl verf (eigenlijk gekleurd water), transparant opgebracht in lagen.
Gebruikte kleuren: Voor de rotsen, 1e laag "lava" ( Anita Decor), 2e laag "zwart" en hierna drybrushen met wit.
Voor de brug en tunnelingang: 1e laag "antiek groen"Anita decor, 2e laag zwart en dan weer drybrushen.
Het water is gemaakt van Faller "Natur wasser" 171661. Het stromend watereffect met een soort pasta van Anita decor.
Dit is om eerlijk te zeggen op dit diorama niet 100 % gelukt. Na opbrengen pasta voor wildwater effect was het een top resultaat,
echter na drogen was het witte effect weg en helemaal blank geworden. Ik had achteraf een beetje witte acryl door de pasta moeten mengen.
Ik ben nu een beetje aan het knoeien gegaan om dit toch nog goed te krijgen.
Statisch gras in diverse soorten van Jaap Vriend met dito (ex) statische vliegenvanger met theezeef.
Bomen zijn veelal van Anita decor, maar ook van wat andere merken.
Tenslotte heb ik het dio in de maten gemaakt, dat deze precies in het onderste vak van de vitrine van mijn schoonvader
past. Hij blij, en ik had een zinnige bestemming van de dio.
Ik heb alleen door het bouwen en wat zaken uit te proberen weer veel geleerd van dit diorama,
Ik hoop dat jullie er ook nog iets aan hebben en vragen staat vrij uiteraard

.
vr gr Arie

Zo had het eindresultaat moeten zijn!!

Maar droogde helaas blank op.

Eindstation, in de vitrine bij schoonpa