Citaat van: sparkle op zondag 09 maart 2008, 18:14:41
goed het was even stil maar ik heb weer een baanplan.
nou schiet maar lek.
De sporen die buiten de grondplaat vallen gaan een paar centimeter naar beneden naar een schaduwstation. (boven en rechts)
Nerder wordt het nederlands landschap met rechts industrie en links een dorpje met stationetje
Hierbij enkele goedbedoelde adviezen:
Stationnetje (1):
Als je de 24611 wissels, die nu midden van het stationnetje liggen, naar links verplaatst (of vervangt door meegebogen wissels), kun je alle stationsporen vanuit beide richtingen bereiken.
Industrie(2):
Ik neem aan dat je wilt rangeren bij de industrie. Je hebt een kopstation (2) gemaakt. Bij (3) is een aankomst en vertrekspoor (of omloopspoor). Zodra de trein aankomt, gaat de grote loc eraf en gaat de rangeerloc aan zijn werk. Bij (3) mag slechts 1 trein gelijktijdig aanwezig zijn !
Je zult de treindelen naar de stootblokken toe moeten duwen (omdat anders je loc tussen stootblok en trein staat). Een wissel zoals bij 2 heeft weinig zin omdat er te weinig wagons tussen de wissels passen.
Het verbindingsspoor (4) komt uit bij de locloods. Dit is dan alleen geschikt voor locomotieven. Als dit op een ander spoor kan aansluiten, is dit bruikbaarder.
Spoor 5 is langer als spoor 6. Omdat je 5 via 6 moet bereiken, kun je dit nooit in een keer vol of leegrijden.
Ik denk dat het mooier is als de haakse bocht in het aankomstspoor veranderd wordt en het industrieemplacement schuin wordt gelegd. De sporen worden dan wel korter maar maken minder een geforceerde indruk. Je houdt dan achter in de hoek meer ruimte over voor je industrie.
succes
Henk