Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Mobil Station

Gestart door zolderbaan woensdag 12 november 2014, 10:10:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mobil Station
zolderbaan
gast

Mobil Station
Hallo,
Onlangs is mijn MS2 ge-update naar 1.83 en nu zie ik dat bij het DCC en POM programmeren er een streep door is geplaatst.
Nu heb ik nog geen DCC decoders, is het zo dat als er een lok met een DCC decoder op het programmeerspoor wordt geplaatst deze strepen dan verdwijnen?
gr Frits
Re: Mobil Station
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Mobil Station
Grote kans dat je in het locmenu kijkt van een mfx loc. Bij zo'n loc is DCC en POM niet mogelijk via de MS2 en is dus softwarematig doorgestreept. Je kunt dit controleren door in het locmenu van een niet mfx loc te kijken, daar zijn beide mogelijkheden wel open.
Re: Mobil Station
zolderbaan
gast

Re: Mobil Station
Hallo Dick,
Bedankt voor jou reactie, ben nog niet zo lang bezig en ik heb nog maar twee lokomotieven, waarvan 1x MFX en 1x FX.
Ik zal eens kijken of dat klopt.
gr Frits
Re: Mobil Station
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Mobil Station
Hallo Frits,

Hierbij nog een aanvulling: als je een loc uit de databank (fx) invoert, dan werken DCC en POM ook niet. Voer je een loc handmatig in, dan werken DCC en POM wel.
Re: Mobil Station
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Mobil Station
Ik denk dat jouw mfx-lok de DCC-programmering blokkeert. Eigenlijk kun je dit alleen aanpassen door (onder DCC of MM) de betreffende CV aan te passen, waarmee je mfx uitschakelt. Niet alle Marklin-mfx-decoders kunnen dit.

(Ik had hetzelfde met de MsD-decoder van Marklin. Met behulp van een 6021 is de betreffende CV omgezet. Toen kon ik pas met DCC op de MS2 programmeren)

John