Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Marklin 37620 6400 dubbeltractie aandrijving of decoder probleem?

Gestart door arjanb donderdag 06 november 2014, 23:48:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 37620 6400 dubbeltractie aandrijving of decoder probleem?
De serie 6400 dubbeltractie NS set reageert niet meer op vooruit of achteruitrijden via MS2. Stond ineens stil op een wissel.  :( Licht en geluidfuncties doen het normaal. Ik zie geen problemen bij de stroomvoerende koppeling en bedrading. Opnieuw aanmelden op MS2 heeft niet geholpen. Kent iemand dit verschijnsel? Setje moet denk ik terug voor reparatie. Gelukkig nog onder garantie
Gr Arjan
Re: Marklin 37620 6400 dubbeltractie aandrijving of decoder probleem?
Helaas nog meer kapot, chip op een externe wisseldecoder gesmolten, bij een wisselaandrijving zonder eindschakelaars. Ik merkt het pas door verbrande electronica stank. Op de een of andere manier heeft de pc / iTrain of de wisseldecoder blijkbaar de spanning niet meer afgeschakeld . Het lijkt erop dat de Thalys nu ook de geest heeft gegeven. Meldt zich niet meer aan op het MS2  :thumbdown:
Terwijl alles op de testbaan het net goed leek te doen... Ik had helaas een oude trafo gebruikt als voeding voor deze wissel, misschien was dat toch geen goed idee
Re: Marklin 37620 6400 dubbeltractie aandrijving of decoder probleem?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin 37620 6400 dubbeltractie aandrijving of decoder probleem?
Dat is balen Arjan,
Probeer de decoder van de 6400 dubbeltractie NS eens te resetten.
Want het lijkt er op dat de decoder nog wel luistert, maar niet alle opdrachten meer uitvoert.
Re: Marklin 37620 6400 dubbeltractie aandrijving of decoder probleem?
Bedankt voor de tip! Reset van de decoder van de 6400 heeft helaas niet geholpen. Hij is nu voor reparatie weg.
Maar Reset van de MS2 heeft wel geholpen voor de Thalys, die rijdt weer!  :thumbup: ook de andere decoders doen het gewoon. De wisselaandrijving bleek ook oververhit te zijn geweest, zit vast. Nu weer een nieuwe wisselaandrijving ingebouwd, ik heb de afschakelaars nu maar laten zitten, eens kijken hoe lang het blijft werken. :help: Gr Arjan