Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Openen ketelwagen 4650 Esso

Gestart door Neo woensdag 29 oktober 2014, 14:02:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Openen ketelwagen 4650 Esso
Lid sinds: 2012

offline
Openen ketelwagen 4650 Esso
Dag mede forumers,

Ik wil graag de ketelwagen van Esso (M*) openmaken (zie foto). Ten eerste zoek ik ruimte om mijn printplaatje voor de sluitverlichting (ledjes) kwijt te kunnen, bovendien zit de gewichtplaat los en deze rammelt.
Ik kom echter niet verder dan de draaistellen en geweld wil ik niet gebruiken.
Het lijkt erop dat het gewoon niet mogelijk is en de ketel op onderplaat  is gelijmd.
Iemand enig idee ?

Met vriendelijke groet,

Gijs
Re: Openen ketelwagen 4650 Esso
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Openen ketelwagen 4650 Esso
Volgens mij moet de ketel los komen van de bodemplaat als je de schroeven van de draaistellen los hebt gedraaid.
Zo zit het ook bij de kleinere broertjes 4644, 4645, 4646 en 4647 van deze ketelwagens.
Re: Openen ketelwagen 4650 Esso
Lid sinds: 2012

offline
Re: Openen ketelwagen 4650 Esso
Hoi Kappa,

Bedankt voor jouw reactie.
Ja, dat dacht ik ook, maar ik denk dat deze ketel toch is vastgelijmd.
Ik heb zoals je ziet de schroeven eraf maar de boel zit muurvast.
Wellicht moet ik even bij wat andere wagens nagaan, of ik het daar voor elkaar krijg.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Re: Openen ketelwagen 4650 Esso
Lid sinds: 2012

offline
Re: Openen ketelwagen 4650 Esso
Dag allemaal,

Ik heb het open maken op andere ketelwagens geprobeerd en inderdaad Ad, het kleine zusje gaat op de
deze manier moeiteloos open, maar het grote broertje blijft muurvast zitten en om nu een zaag of heet mes in de onderkant te zetten, vind ik een paardenmiddel, dus we schuiven dit maar aan de kant.
Een printplaatje aan de onderkant gaat nog met wat 402 leds, maar een elco van 400uF van 25v is anders niet op te bergen.

Kappa bedankt voor jouw reactie,

Groeten,

Gijs
Re: Openen ketelwagen 4650 Esso
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Openen ketelwagen 4650 Esso
Hoi Gijs,

Waarschijnlijk is deze ketel dan ooit eens gelijmd, helaas.
Verder ken ik deze ketelwagens niet, want ik heb ze nooit gehad, aleen de kleinere.
Heb je geen andere (tweede) Esso ketelwagen, waar je de sluitverlichting in kan aanbrengen?
Re: Openen ketelwagen 4650 Esso
Lid sinds: 2012

offline
Re: Openen ketelwagen 4650 Esso
Hoi Ad,

Ik wil graag met een stam lange ketelwagens van Esso rijden en de korte in een ander stammetje onderbrengen.
Ik ben bang dat het type van de lange ketelwagens van Marklin allemaal zitten gelijmd, de korte haal je er zo af...np.
Ik ben gek op treintjes met de zelfde wagons, dat vind ik eigenlijk het mooiste, alhoewel je in het "eggie" ook wel een mix ziet. Ik woon vlak bij de Betuwelijn en daar zie je dat genoeg;)

Dank je voor het reageren,

Groet,
Gijs