Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Servo C-wissel zonder boren of breken

Gestart door Jos L zaterdag 01 november 2014, 15:57:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Servo C-wissel zonder boren of breken
Onlangs zag ik een artikel van Koos de Bruin voor het plaatsen van servo's in C-wissels.
Dit is ver uit de mooiste methode die ik tot nu toe heb gezien omdat er niets wordt vernield aan de wissel, geen geboor of breekwerk.
Ik heb het meteen geprobeerd en het bevalt mij uitstekend.



Zie verder: KLIK

Groet, Jos
Re: Servo C-wissel zonder boren of breken
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Servo C-wissel zonder boren of breken
Hoi Jos

Bedankt voor je compliment, voor alles is er een verbetering, het verbindings stangentje tussen de servo en de wissel is dat ook van verenstaal?

Mvg
Koos
Re: Servo C-wissel zonder boren of breken
Hallo Koos,

Het stangetje is van bovenleidingdraad van Sommerfeldt, 0,7mm koperdraad. Bij Conrad voor ? 3,49 voor 40 stuks van 250mm lengte.
Een keer heeft het al eens het leven van een wissel gered door een fout van mij bij het instellen van de slag, die was veel te groot maar de 'harmonica' werd uitelkaar getrokken en de wissel bleef heel.

Mvg, Jos
Re: Servo C-wissel zonder boren of breken
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Servo C-wissel zonder boren of breken
Hoi Jos

Ik Moet nog wat wissels doen, die harmonica oplossing van jou lijkt mij wel wat, ga ik proberen maar dan met verenstaal denk dat het de spanning beter op kan vangen.

Mvg Koos
Re: Servo C-wissel zonder boren of breken
Ik heb hier een vraag over.
De verbinding van het stangetje die geplaatst wordt op het palletje van de wissel.
Blijft dit wel zitten ik ben er bang voor dat dit op ten duur los zal schieten.
Maar het is wel een mooie oplossing.
Mvg Jan.
Re: Servo C-wissel zonder boren of breken
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Servo C-wissel zonder boren of breken
Jan

Ik heb een 40tal wissels zo uitgevoerd tot nu toe dit probleem niet gehad, eventueel kan je onder de korte poot een stukje foamtape plakken dat vult de ruimte op.

Mvg
Koos
Re: Servo C-wissel zonder boren of breken
Hoi Koos
hoe bedoel je een stukje foam onder de korte poot plakken volgens mij kan je beter de grondplaat van de wissel weer terug plaatsen en op de grondplaat een stukje foam plakken dan kan namelijk het stangetje niet naar beneden vallen.
Mvg Jan.
Re: Servo C-wissel zonder boren of breken
Ik heb de zaak nog wat verder uitgediept en onder andere de grondplaat universeel toepasbaar gemaakt voor zowel links als rechte en rechte of gebogen wissels.
klik en kijk hier