Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

2 Piko hondekoppen koppelen

Gestart door KdeB woensdag 29 oktober 2014, 18:46:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
2 Piko hondekoppen koppelen
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
2 Piko hondekoppen koppelen
Hallo

Zondag bij Conrad 2 Piko Hondekoppen (57324) besteld met klaas korting en vandaag in huis :thumbup:
Nu wil ik ze koppelen en wat ik graag wil weten, geef ik de 2 stellen het zelfde loc nr of is het beter om ze in tractie te laten rijden met ieder een eigen ID, er zit een Uhlenbrock decoder in, of moet ik het 2e treinstel als dummy maken.

Mvg
koos

Re: 2 Piko hondekoppen koppelen
Kan allebei. Regel de snelheid af in de decoder, geef ze beide hetzelfde adres en laat ze ongekoppelt achter elkaar rijden. Zie je vanzelf of er veel snelheidsverschil is. Dummy maken zou ik zeker niet doen want ik denk dat één motor te weinig is voor 4 bakken.

Ik heb 2 verschillende adressen en de boel in Koploper in tractie gezet. Maar ik heb om met de hand te rijden ook een tractieadres gemaakt, dat kan met mijn Zimo's maar ik weet niet of de Uhlenbrocken dat ook kunnen.

Gr, Ben.

Re: 2 Piko hondekoppen koppelen
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: 2 Piko hondekoppen koppelen
Wat ik gedaan heb is niet helemaal correct maar een gelijkstromer een dummy van gemaakt en omgenummerd. Deze aangekoppeld en het rijdt netjes.. :-)
Koppelingen van Philotrain eronder gezet en klaar.

Groetjes,

Antal
Re: 2 Piko hondekoppen koppelen
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: 2 Piko hondekoppen koppelen

Keertje geprobeerd met twee originele versies zonder er iets aan veranderd te hebben.

Reed aardig, gebruikte koppelingen van Philotrain.

Nog niet uitgeprobeerd met de in te bouwen ESU decoders.

Gr. Fred.
Re: 2 Piko hondekoppen koppelen
Koos,

Ik heb er twee nieuwe decoders in gezet.
Had functie uitgangen nodig.  ;) En kan nu de verlichting tussen de bakken ook uitzetten als ze zijn gekoppeld.

Mvg,Robin
Re: 2 Piko hondekoppen koppelen
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: 2 Piko hondekoppen koppelen
Allemaal bedankt voor jullie reacties

Ik ga ze eerst ijken in koploper en dan in tractie zetten.
Mocht het niet lekker rijden dan kan ik er altijd een Lopi in zetten gelijk met verlichting

Mvg
Koos