Lucien,
Dan moet men wel kunnen onderbouwen wat er daadwerkelijk mis is met het product, nu wordt ook weer geroepen dat het aan Märklin ligt. Natuurlijk gaan der met enige regelmaat dingen mis bij Märklin, er wordt hier naar mijn mening ook vaak onterecht geroepen dat Märklin weer wat verkeerd doet.
Nu het verhaal over deze lok. Standaard zit er een onderhoudsvrije motor in. Daarop heeft Märklin de lok ook ontworpen. Nu blijken toch de koolborstels versleten. Märklin bied helaas geen koolborstels aan, wel een vervangende motor. Dan zie ik het probleem niet hoor, stuur je de lok op naar Märklin wordt er ook een nieuwe motor geplaatst aangezien ze daar ook wel weten dat er vermoedelijk meer aan de hand is.
Of de kwaliteit achteruit gaat? Tsja. Je ziet alleen de probleem producten langskomen, want daar heeft men vragen en klachten over. Wat goed is hoor en lees je nooit weer wat van. Dat er een goedkoop motortje geplaatst wordt hoeft niet direct te betekenen dat het een slechte motor is.
Of ik blind ben voor de kwaliteit? Nee, koop ik een nieuw product zorg ik er voor dat ik een goed product krijg. Heb zelf enkele gevallen gehad waar helaas wat aan mankeert wat ook direct is opgelost door winkeliers/fabrikanten. Maar dat slechte kwaliteit de boventoon voert? Nee absoluut niet.
Onderdelen zijn helaas niet jaren en jaren beschikbaar. Moeten de fabrikanten dit wel voor 10 jaren doen kunnen ze wel opdoeken of de prijzen een flink stuk duurder maken. Maja, dat wil de klant ook weer niet.....