Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Behang en houten vloer in H0

Gestart door staal zondag 18 januari 2015, 11:23:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Behang en houten vloer in H0
Lid sinds: 2011

offline
Behang en houten vloer in H0
Hallo,

Is er iemand die weet hoe ik op een makkelijke manier behang en een houten vloer in H0 kan printen voor een interieur van een huisje?

Vincent
Re: Behang en houten vloer in H0
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Behang en houten vloer in H0
Vincent,

Je kunt het zelf uitprinten, maar je kunt het ook kant en klaar kopen, kijk maar eens in de poppenhuizen en miniatuur wereld.

Hiervoor kon je altijd goed terecht bij Karweipost in Veenendaal, maar kom er net achter dat ze failliet zijn. :-(

Rob
Re: Behang en houten vloer in H0
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Behang en houten vloer in H0
voor muren kan je hier terecht : http://www.mobov.be/bakstenen/index.php

Voor gordijnen en houten vloer doe ik een zoekaktie in google, copy de afbeelding en verklein ze met paint shop.Of ik heb copytjes van veleltjes die ernij geleverd waren.
Re: Behang en houten vloer in H0
Dat uitprinten wil ik graag doen, echter hoe kopieer ik een streepjesbehang op een vlak van bv. 20 cm x 10 cm? Is er niet iemand met een jpeg kant en klaar?

Ik zoek ook nog een houten vloer en een zwart wit tegelvloer.
Re: Behang en houten vloer in H0
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Behang en houten vloer in H0
Je kan laminaat fotograferen en omzetten in "Paint", en het in het juiste formaat wijzigen.
Daarna is het een kwestie van kopiëren, knippen en plakken.

Zo ook met een tegelvloer.
Daarna het deel (selecteren, kopiëren) in Wordt plakken, en bij Word kan je bij eigenschappen de maat op de 0,1mm nauwkeurig aangeven van je afbeelding.
Daarna printen op het gewenste papier.

Gr. Marcel
Re: Behang en houten vloer in H0
Thnz Marcel, zo kom ik een stuk verder :)
Kom er alleen achter dat ik mijn printer opnieuw moet instellen heb nu een A4 met houten vloer die begint bruin, wordt snel groen en eindigt roze  :?
Re: Behang en houten vloer in H0
Nieuwe cartridges plaatsen?
Re: Behang en houten vloer in H0
Ja, ze zijn op...
Re: Behang en houten vloer in H0
een TIP , ik ga nog al eens naar de GAMMA , PRAXIS  of KARWEI toe ,  als je nu naar de afdeling behang loopt , dan zie je allemaal  kleine behangstaaltjes in de bakjes zitten bij de rollen  , en je hebt in een mum van tijd je huis behangen ,  dat kan je hetzelfde doe bij de laminaat , ik heb van alles  bakken vol ...........kijk soms  ook bij de kleurenstalen  , dat hebben ze soms kleurenstalen op postkaartmodel , ik zoek altijd de donkere  op , meestal  zwart  of donker grijs  , is dik karton dus mooi voor lichtmasker
Re: Behang en houten vloer in H0
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Behang en houten vloer in H0
dat betekend dat van nu af aan alle stalen bij gammel karwei en praxis leeg zullen zijn door verwoede modelbouwers  >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D

gr Ed
Re: Behang en houten vloer in H0
Maar het behang bij bv Praxis is veels te grof qua print?
Re: Behang en houten vloer in H0
Ik ben eens wezen kijken bij de Praxis naar de behangstalen en daar zitten ook kleine motieven bij. Tevens weet ik inmiddels hoe je het beste foto's kan bewerken via Word (dat is de snelste manier)
Re: Behang en houten vloer in H0
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Behang en houten vloer in H0
Mooi gedaan met het behang de kamer is meteen meer sfeervoller Vincent. :thumbup: :thumbup:
Re: Behang en houten vloer in H0
Thnx, het is ook makkelijk te maken, afbeelding zoeken via bv Google en die kopieeren naar Word daarmee kan je de afbeelding verkleinen. Printen en uitknippen en plakken maar.
Re: Behang en houten vloer in H0
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Behang en houten vloer in H0
 B) dat ziet er goed uit. :thumbup: :thumbup: (niet helemaal mijn ding, dat roze behang, maar Mona hangt er leuk bij. :D)
In Excel werkt het nog wat makkelijker, dan kan je de afbeeldingen met de muis alle kanten opschuiven e.d.
En ook teksten toevoegen gaat makkelijker; cel onder de afbeelding selecteren en typen maar.
In Word gaat dat allemaal wat lastiger.


Re: Behang en houten vloer in H0
Wil Tweeendrie
gast

Re: Behang en houten vloer in H0
Hallo Vincent,

Dat ziet er echt mooi uit, leuk om je huizen zo in te richten.
Je hebt ook de nodige kleurtjes!

En de anderen bedankt voor de tips, ga ik ook eens proberen. (mijn cartridges zijn nog vol ;))

groet

Wil Tweeendrie
Re: Behang en houten vloer in H0
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Behang en houten vloer in H0
zelf google ik ook altijd, als t niet te gedetailleerd hoeft, doe k r soms ook meubels bij...
zal eens n fotootje plaatsen...
als t even kan plak ik er altijd wel zwart karton tegenaan...