Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Groen licht voor mijn Treinbaan "Mijnderdrecht"

Gestart door addietje maandag 27 oktober 2014, 08:49:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Groen licht voor mijn Treinbaan "Mijnderdrecht"
De kogel is door de kerk, mijn trein baan gaat er komen en als herintreder ben ik super blij.
Als goed forumlezer en gebruiker zal ik ook proberen om mijn vorderingen hier met jullie te delen.
Ik zal in eerste instantie gaan oefenen met het digitaal rijden waarbij mijn schaduw station de proef speeltuin gaan worden.

Ik heb mijn baan maar even omgedoopt tot Mijnderdrecht het is nog maar een werktitel.
Hieronder een overzichtje van het Schaduwstation dat zoals gezegd eerst dienst zal doen als proeftuin.
Ik ga digitaal rijden maar heb er nog geen enkele ervaring mee dus vandaar eerst even spelen en als dat lekker gaat zal nivo1 gebouwd gaan worden incl alle scenery.
Maar daar zijn nog geen vaste plannen voor maar die komt vast wel.

Ik heb het voorbeeld van mijn schaduwstation hier op het Forum gevonden hoop niet dat er copyright op zit. Weet ook niet meer bij wie, ik heb ook zoveel topics gelezen de laatste tijd.
Re: Groen licht voor mijn Treinbaan "Mijnderdrecht"
Beste Addietje,
Het is een goed idee om eerst met de digitale sores te leren omgaan voor je verder gaat,
veel succes, Rolf
Re: Groen licht voor mijn Treinbaan "Mijnderdrecht" update 31-10-2014
Ik vond het weer even leuk om de update's bij te houden dus daar gaan we weer.

De onderbouw van de baan stond al klaar de hoek waar de aankomt daar was al een "bureau" gemaakt dus het geraamte heb ik gebruikt en dient nu als onderstel voor mijn tafel. Hierop heb ik mijn raamwerk geplaatst en toen de mdf platen bevestigd (zie eerste foto)

Kon het niet laten om meteen de rails neer te leggen en een aantal rondjes te rijden....eindelijk weer na zoveel jaren.
Nu komt het meest spannende,  8o nu moeten we gaan werken met blokken, secties, en alles om er voor te zorgen dat de boel veilig rijd en niet als een speelgoed baantje.

Foto 3 laat een deel van het rollend materiaal zien. Alleen de MP is nog niet digitaal, maar dat komt nog de motor en decoder zijn al binnen.


Re: Groen licht voor mijn Treinbaan "Mijnderdrecht"
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Groen licht voor mijn Treinbaan "Mijnderdrecht"
Hallo Ad,

Leuk! Nog een plafondbaan.......... :O

Re: Groen licht voor mijn Treinbaan "Mijnderdrecht"
Ik signaleer een trend :D
Re: Groen licht voor mijn Treinbaan "Mijnderdrecht"
 >:-D Potverdorie....
Na ja dan maar even zonder foto's
Re: Groen licht voor mijn Treinbaan "Mijnderdrecht"
Poging 2 ;)
Re: Groen licht voor mijn Treinbaan "Mijnderdrecht"
Het eerste gebouw op de baan is in aanbouw. Laten we beginnen met een station. Mazzel dat de Aldi een leuke doos in de aanbieding had voor niet al te veel.
Maar ja de kleur was nou niet wat ik in gedachte had. Meteen maar een beetje "vernederlandst"
Eerste foto het bijna eindresultaat en de tweede foto het origineel zoals die uit de doos zou moeten worden........
Re: Groen licht voor mijn Treinbaan "Mijnderdrecht"
 :thumbup: Dat ziet er bijzonder mooi uit, stukken beter dan het origineel.
Dat beloofd wat voor de volgende bouwpakketten.
Mooi station voor niet al te veel. :-)

Dirk-Jan