Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)

Gestart door i_m_johny zondag 26 oktober 2014, 17:18:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
      Hallo Medespoorders.

      Even een IT-digitale bijdrage...


      :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help:  :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help: :help:


DE INFO.

Al sinds mijn begin met het digitaal rijden hoor en zie ik zo af en toe dat men het heeft over het hoge CPU verbruik van de controller software. Of dat 'de PC eigenlijk aan vervanging toe is omdat het programma zo langzaam reageert'.
In de TaakManager van Windows blijkt dat het Performance Tabblad een hoge CPU score van de software weergeeft of dat je bijv. een schokkend beeld ervaart.

In de onderstaande stappen beschrijf ik 3 punten welke positief effect kan opleveren na aanpassing.

1). CPU Prioriteit:
Omdat 'we' hoogstwaarschijnlijk allemaal de client-software van Microsoft gebruiken (Windows 7, Vista, XP e.d.) merken we vaak dat Windows voorrang verleent aan het programma waar we op dat moment mee werken. Dus zodra we de muis en/of toetsenbord gebruiken haast Windows zich om aan dit proces gehoor te geven.

Echter is het zo dat blijkt dat juist onze 'controller' software eigenlijk een soort van SERVER-functie vervuld. Continue is het bezig om in contact te blijven met de spoorbaan om veranderende situaties (bezetmelding e.d.) of opdrachten (snelheidsveranderingen, wissel-actie's e.d.) op te merken en/of door te geven. Bij de Server-versie's van Windows (Windows 2003, 2008, 2008, 2012 e.d.) staat de instellingen welke de CPU Prioriteit namelijk vastgesteld op "AchtergrondServices". Hierbij gaat de server uit alle macht ALLES direct doen wat er maar op hem afkomt en verdeeld zijn tijd zo goed mogelijk op gelijke wijze. Onze Controller software reageert hier in het algemeen heel positief op.

De truc is dus om van onze PC (met één muisklik) een Server te maken.


2). DEP (Preventie van gegevensuitvoering):
Slecht geschreven software of software die vindt dat ie meer moet mogen als de rest (en dat vinden ze allemaal  :D). Daar komt het denk ik wel op neer.

Windows (en wellicht ook andere soorten besturingssystemen) heeft een functie ingebouwd waarbij het er komt op neerkomt dat het voorkomt dat de Software de maat slaat en niet het besturingssysteem. Internet staat vol van uitleg over het fenomeen.

Ik beperk me even tot het feit dat door het besturingssyteem de volle heerschappij te geven, het blijkt dat bij een combinatie van programma's het vaak blijkt dat 'het in het algemeen' de PC zich 'rustiger' gedraagt als we DEP inschakelen.


3). UAC (GebruikersAccountBeheer) uitschakelen:
Kort gezegd. Een eerste beveiliging van Windows die bij elke systeem-verandering, zoals het installeren van software of aanpassing aan Windows instellingen eerst even vraagt 'of je het zeker weet'....
In deze tijd van Virussen, Malware en weet ik veel wat nog meer, zeker geen overbodige luxe als je door het internet bladert en mogelijk in aanraking komt met websites die 'een verborgen agenda hebben'.....

Maar onze spoorbaan staat op zolder en is zelfs over het algemeen niet eens aan het Internet verbonden omdat ie alleen maar voor de Spoorbaan gebruikt wordt. In ieder geval zal het internet-bezoek zich over het algemeen beperken tot 'veilige en bekende' sites. En daarnaast hebben we zowieso altijd nog de antivirus software.

Zelf heb ik al jaren een tweede account op mijn PC. Na installatie van Windows wordt het ADMINISTRATOR account 'heer en meester' op de PC en heeft alle recht om van alles te doen en aan te passen (wat dus dan ook geldt voor dat programma 'wat stiekum meelift'). Door gewoonweg een 2de account aan te maken, wordt deze automatisch 'gebruiker'. Wat betekent dat je niets kunt installeren en zeer beperkt iets kunt veranderen. Hiermee is naar mijn beleving het nut van UAC grotendeels overbodig gemaakt. Maar altijd geldt, 'Let op wat je doet'!

Waarom dit verhaal? UAC is continue aan het monitoren en gaat iedere stap van ieder proces op je PC even controleren. CPU tijd dus....
En daarmee heb ik aangegeven waarom je het zou kunnen uitschakelen.


4). Opstarten van Windows (7) versnellen:
Een tip van een collega is geweest om het laden van Windows 7 te versnellen. Dit m.b.v. het commando MSCONFIG. Je kunt het starten vanuit het UITVOEREN menu (net boven de start-knop) en geeft je dan de gelegenheid om het aantal Processors te verhogen welke bij het opstarten worden ingezet.

Zeker een iets ouder systeem kan er voordeel bij hebben.


:exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim:  :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim:  :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim: :exclaim:



DE DAADWERKELIJKE AANPASSINGEN.

Het stelt in principe niet zoveel voor, dus hoog opgeleide IT kennis is absoluut niet van toepassing (wel het besef dat je zelf uiteindelijk verantwoordelijk bent  ;)).
Wel belangrijk is om te weten het je het uit kunt schakelen, mocht je er niet tevreden over zijn.

Ik beschrijf de stappen kort en bondig om de aanpassingen door te voeren.


1). Aanpassen van de CPU prioriteit.


  • Open de Eigenschappen van Deze Computer,
  • Kies voor Geavanceerde Systeeminstellingen,
  • Kies bij Prestaties voor Instellingen,
  • Kies bij Geavanceerd voor AchtergrondServices,


2). DEP voor alle programma's en services inschakelen.

  • Open de Eigenschappen van Deze Computer,
  • Kies voor Geavanceerde Systeeminstellingen,
  • Kies bij Prestaties voor Instellingen,
  • Kies bij Preventie van gegevensuitvoering (DEP) voor DEP voor alle programma's en services inschakelen .... .


3). UAC (GebruikersAccountBeheer) uitschakelen.
  • Open het ConfiguratieScherm,
  • Kies voor Gebruikeraccounts,
  • Kies voor "Instellingen voor GebruikersAccountbeheer wijzigen",
  • Daarna kiezen voor 'Nooit een melding weergeven' (schuifje helemaal naar beneden).


Of voor de snellere methode (waarvan sommigen zeggen dat hiermee UAC volledig uitgeschakeld wordt).
  • Open het UITVOEREN venster in het Start Menu,
  • Voer de onderstaande regel: C:\Windows\System32\cmd.exe /k %windir%\System32\reg.exe ADD HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v EnableLUA /t REG_DWORD /d 0 /f


4).  Opstarten van Windows (7) versnellen:

  • Start het programma MSCONFIG, door bij Uitvoeren dit in te voeren en te activeren,
  • Kies voor het tabblad 'Computer Opstarten',
  • Selecteer de regel "Windows 7 ...",
  • Kies voor de optie "Geavanceerde opstartopties,
  • Stel het aantal processors in op het (Maximaal) aantal,
  • Kies voor OK. Waarna er wel een reboot nodig is.


Kies diverse malen voor OK, om de veranderingen op te slaan.
En herstart de PC, zodat ze ook daadwerkelijk actief worden.

En dan TESTEN MAAR (en als het niet bevalt, weer herstellen naar het origineel).

(Nogmaals, Het is door mij getest, maar de verantwoordelijkheid ligt bij jezelf).

Succes ermee,

Groeten,

Jan[/list][/list]
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Hoi Jan werkt dit ook met I-train
Mvg Jan
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Dag Jan,

Heb me vooral op TrainController gericht en van een collega-hobbyist ook begrepen dat het positief effect had op Koploper gebruik.
In het verleden dit zelf wel eens voor iTrain uitgevoerd, maar het effect 'vergeten'  :( :-( (leeftijd)....

Wat je vooral jezelf moet bedenken is dat je je PC daadwerkelijk een andere rol geeft. Die van Server en dat 'onze' software vanwege zijn vele acties daar baat bij heeft.

Zodra je ook 'je gewone alledaagse' zaken gaat doen, kan het tegengestelde gevoel optreden. Maak dus op voorhand de overweging welke kant je je PC op wilt laten gaan. En TEST, TEST en TEST!!

Groeten,

Jan
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Jan,

Wat praat/typ je weer in een rare taal. ;) :D :D :D
Dit is wat je de laatste tijd ook met de pc's op de club hebt uitgespookt ¿¿¿¿

Rob

P.s. Bedankt voor het delen van deze informatie. :thumbup:, al snap ik er niet ze veel van. :? :-(
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
He Rob,

Bedankt voor je bevestiging (als zelfs jij het niet meer snapt, heb ik het moeilijk genoeg gemaakt :) :D :-)).

En inderdaad, dit is een deel van de acties geweest die op de club is uitgevoerd (uitgezonderd 'jouw' PC).

Het 'echte' werk waardoor gebruik van SmartHand in combinatie met TrainController nu zonder verbroken verbindingen werkt, heb ik hierin nog niet opgenomen. Wordt na een wat langere test-sessie op termijn ook op dit forum geplaatst.

Gisteren gedurende 5 uurtjes dit getest en 4 sessies (smartphones, tablet en pc sessie's) volledig stabiel gekregen in een test-omgeving. Geen onderbrekingen meer en snelle response op de devices.

Groeten,

Jan

Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Jan,

Graag gedaan, je behoort een ieder nu eenmaal de eer te geven die het verdient heeft. :D :D :D
Beetje raar praten over pc's en het is al te moeilijk voor mij. ;) :?

Vroeger ging het om het inzicht en gevoel van de man, nu doet een dom dood ding het werk.
Het voordeel hiervan is dat je nu als een idioot om de baan moet/mag racen om de treinen hun rondjes te laten hobbelen. ;)

Ben benieuwd wanneer je dit op de club gaat toepassen en hoe het daar werkt, althans wat betreft smarthand.
Zoals bekend is, wijk ik in veel gevallen af van wat als algemeen normaal wordt beschouwd.
Daarom zal ik van smarthand geen/weinig gebruik maken, maar voor een andere weg kiezen, hierdoor kan ik veel meer acties in TC uitvoeren. ;)

Rob
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Dag Rob,

Geen keuze is heilig, en vooral speelt maatwerk (wie voelt zich, waar en waarmee het beste mee) en hetgeen wat je wilt/moet doen hier de hoofdrol.

Ik wil hiermee alleen op mijn bescheiden wijze, een weg vrijmaken die mensen die een andere keuze maken op weg helpen om daarin 'optimaal' te draaien.

Groeten,

Jan
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Jan,

Optie 1 en 2 zojuist op mijn trein-pc uitgevoerd.
Is een al wat ouder kastje met XP en wordt alleen maar gebruikt voor TC.
Er zit verder ook geen router en/of ander netwerk verbinding aan.

Rob
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Hoi Jan zal het binnenkort uittesten op mijn pc hij wordt alleen maar voor i-train gebruikt.
En Rob wat zit jij weer slap te lullen zeg het is dat ik je persoonlijk kan maar een ander zou zeggen
die is het spoor helemaal bijster (ontspoord) maar in een ding meb je gelijk dat Jan de eer mag hebben. :mrgreen: :mrgreen: :thumbup:
Mvg Jan
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Voor de Linux gebruikers (Ubuntu, Raspbian, Linux Mint, ... ):

groeten Dylan
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Mooie foto... ;)
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Citaat van: minitreintje op maandag 27 oktober 2014, 16:51:03
..... Voor de Linux gebruikers (Ubuntu, Raspbian, Linux Mint, ... ) .....

Hé Dylan,

Ik weet dat iTrain ook een Linux variant heeft. Weet je welke andere Controller software hiervoor verder nog te verkrijgen valt.

Groeten,

Jan
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Citaat van: Jan Bergsma op maandag 27 oktober 2014, 13:49:12
En Rob wat zit jij weer slap te lullen zeg het is dat ik je persoonlijk kan maar een ander zou zeggen
die is het spoor helemaal bijster (ontspoord) maar in een ding meb je gelijk dat Jan de eer mag hebben. :mrgreen: :mrgreen: :thumbup:
Mvg Jan

Jan,

Ach ach ach, normaal praten wist al dat je dat niet kon, maar dat je ook al geen Nederlands kunt schrijven, dat is toch wel diep treurig.
Je kent iemand en niet kan. ;)
Iemand heeft gelijk en niet meb. ;)
Leren ze jullie daar op de vliegbasis geen fatsoenlijk Nederlands, of is het een ..............??? ;) :D :D :D

Daarnaast eens gekeken wat voor mij de beste instellingen waren.
Als ik de optie 1 en 2 activeer, dan heb ik een hoger CPU gebruik dan wanneer ik deze weer uitschakel.
Nu heb ik maar een klein baantje (dubbelspoor op een opp van 122x244cm) en bij beide tests gebruik gemaakt van dezelfde 4 loc's.

Rob
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Citaat van: i_m_johny op maandag 27 oktober 2014, 17:28:40
Citaat van: minitreintje op maandag 27 oktober 2014, 16:51:03
..... Voor de Linux gebruikers (Ubuntu, Raspbian, Linux Mint, ... ) .....

Hé Dylan,

Ik weet dat iTrain ook een Linux variant heeft. Weet je welke andere Controller software hiervoor verder nog te verkrijgen valt.

Groeten,

Jan

Rocrail, JMRI, Itrain zijn de meest bekendste pakketten

groeten Dylan
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Citaat van: Robtrein op maandag 27 oktober 2014, 18:05:37
..... Als ik de optie 1 en 2 activeer, dan heb ik een hoger CPU gebruik dan wanneer ik deze weer uitschakel .....

@Rob,

Mijn laatste testen zijn vooral op Windows7 geweest. XP is inmiddels al zo oud (hoewel het nog prima draait op de oude hardware), dat het natuurlijk zo is dat 'eigentijdse' oplossingen hier niet echt geschikt voor zijn.

Dus zou ik met niet aan het DEP verhaal branden, wat jou aangaat.

Groeten,

Jan
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Maar welke programma's veroorzaken de hogere CPU is dan weer de vraag?
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
En ontstaat die vertraging door een ethernet verbinding die op processortijd leunt of niet. M.a.w. wat voor soort io-/netwerk-/usb- kaart zit erin?
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Als je hier OffLoading bedoeld. Dit kan juist ook het programma in de weg zitten.

testen, Testen, TESTEN.....
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Citaat van: i_m_johny op maandag 27 oktober 2014, 18:40:42
Mijn laatste testen zijn vooral op Windows7 geweest.

Dus zou ik met niet aan het DEP verhaal branden, wat jou aangaat.

Jan,

Hier had ik al enigszins rekening mee gehouden, maar niet geschoten is altijd mis.

Ik wacht geduldig af op een andere pc, maar dat heeft "mijn slaaf" in behandeling. ;) :D

Rob
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Hallo,

net even alle volledig ingerichte besturingsprogrammatuur geopend om het CPU verbruik te zien, dit met geopende communicatie naar de treinbaan, echter zonder dat er iets in beweging is, op een wat oudere XP PC dit bij mijn treinbaan staat,

met vriendelijke groet,

Walter

achtereenvolgens in willekeurige volgorde.

iTrain 3.1.2
Koploper 8.3
Railroad & Co. Gold 7
Windigipet 2012 Nederlands

Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Hier nog Koploper onder Windows 95 op een Pentium 166.
Niks traags aan.  :D
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Hoi Jan
Jan zou jij mij willen vertellen wat het probleem was op de clubcomputer en hoe je het verholpen hebt.
Het was gisteravond zo chaotisch en iedereen praatte zo door mekaar heen dat ik er geen knoop meer aan vast kon knopen
Ondanks dat Rob er niet was.
Ik ben hier heel benieuwd naar.
Mvg Jan.
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Kleinigheidje achteraf gezien.

UAC verplaatst bestanden vanuit een door Windows beschermt gebied, naar een andere plek die hij veilig vindt.
Maar als je UAC uitschakeld, kijkt hij weer naar de originele locatie waar de bestanden niet (meer) staan.

Dus met gevolg verwarring van het programma.
Les hiervan. Altijd DATA bestanden in een aparte directory plaatsen.

En verder, Business as usual...

Groeten,

Jan
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Citaat van: i_m_johny op dinsdag 28 oktober 2014, 07:32:31
Als je hier OffLoading bedoeld. Dit kan juist ook het programma in de weg zitten.

testen, Testen, TESTEN.....

Zo gezegd, zo gedaan.

Dus Offloading op de netwerkkaart voor tcp/ipV4 uitgezet.
En wat blijkt.

Windows krijgt Het aanzienlijk drukker, ruim 10% extra.

Maar uiteindelijk is het natuurlijk nog dezelfde processor die het werk moet doen, dus links of rechtsom maakt het volgens mij niet zoveel uit op deze hardware ( test pc heeft een INTEL Dual Core E7300 cpu).
Sommige programma's vinden het fijner om via Windows zelf de touwtjes in handen te hebben, maar dat lijkt hier niet het geval te zijn...

Kunnen we weer van ons lijstje afstrepen...

Groeten,

Jan.
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Citaat van: wissels op dinsdag 28 oktober 2014, 21:09:55
Hallo,

net even alle volledig ingerichte besturingsprogrammatuur geopend om het CPU verbruik te zien, dit met geopende communicatie naar de treinbaan, echter zonder dat er iets in beweging is, op een wat oudere XP PC dit bij mijn treinbaan staat,

met vriendelijke groet,

Walter

achtereenvolgens in willekeurige volgorde.

iTrain 3.1.2
Koploper 8.3
Railroad & Co. Gold 7
Windigipet 2012 Nederlands

Hé Walter,

Das een behoorlijke CPU belasting. Als je onder Task Manager kijkt naar de processen, zie je dan ook nog andere applicaties die hoog in de lijst staan?

Virus scanner of zoiets?

Groeten,

Jan
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Hallo Jan,

ondanks dat de CPU misschien wat hoog is, is denk ik Avast nog het meest aktief, hier draaien op deze pc alle besturings-programma's zonder enkel probleem, zo zwaar is de communicatie naar de treinbaan niet,

met vriendelijke groet,

Walter

Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Dag Walter

Kun je in Avast geen bestanden filteren?
Gebruik zelf Sophos, waar dat wel mogelijk is en(en bij tijde ook effect heeft)...

Trouwens, staat Windows Defender ook op je pc?
Die wil ook nog wel eens extra de tijd nemen. Kun je ook bepaalde bestanden in filteren!

Groeten,

Jan
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Hoog CPU verbruik, vertraagde reactie bij TrainController (en andere software)
Hallo,

net gezien dat Winsearch en de thuisnetwerk verbinding voor gedeelde media de grootste Cpu verbruikers zijn, ik zal binnenkort even zorgen dat Winsearch wordt uitgeschakeld.

met vriendelijke groet,

Walter