Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

TIP voor Koploper gebruikers, weet niet of andere besturingssystemen soortgelijk

Gestart door KdeB woensdag 05 november 2014, 14:57:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
TIP voor Koploper gebruikers, weet niet of andere besturingssystemen soortgelijk
Hallo

Bij het binnenkomen in het schaduwstation met dynamische blokken had ik met een trein het probleem dat de trein te vroeg stopte na de binnenkomst melder, gevolg achterliggend blok,- en de wisselstraat bezet.
Oorzaak vuile wielen van de wagons, schoon gepoetst en probleem opgelost.
Ik heb gelijk de andere treinen gecontroleerd d.m.v. de communicatie logging, laat een trein rijden over een willekeurig bezetmelder en kijk wat de logging voor melding geeft, zie plaatjes.


Filter voor `1 bezetmelder

Melding door vuile wielen wel of geen contact.

Dit is het resultaat met schone wielen

Op deze manier kun je storing opsporen of uitsluiten.

Mvg
Koos
Re: TIP voor Koploper gebruikers, weet niet of andere besturingssystemen soortgelijk
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: TIP voor Koploper gebruikers, weet niet of andere besturingssystemen soortgelijk
Dat is inderdaad het "probleem oplossen"

Je kan ook nog symptoom-bestrijden  O:-D : In koploper kun je bezetmelders met vertraging vrij geven. Wanneer je dit op 1000ms zet, dan is dat al voldoende om te voorkomen dat je bezetmelder steeds vrijgegeven word terwijl de trein er overheen rijd.
Re: TIP voor Koploper gebruikers, weet niet of andere besturingssystemen soortgelijk
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: TIP voor Koploper gebruikers, weet niet of andere besturingssystemen soortgelijk
Ook ik maak al jaren gebruik van een vertraging voor het vrijgeven van de bezetmelders.
Dit werkt super.


Mvg,

Peter Degeluidsman.