Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Brawa Ketelwagentjes.

Gestart door Har maandag 15 december 2014, 10:19:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Brawa Ketelwagentjes.
Lid sinds: 2011

offline
Brawa Ketelwagentjes.
Omdat ik op de beurs Houten een aantal dingen die ik nodig had niet kon vinden, maakte ik gebruik van de koopzondag die ze bij de Wapstad in Rijswijk hadden. Ze hebben rondom de feestdagen altijd een aantal koopzondagen.

Niet alléén hadden ze de onderdeeltjes die ik nodig had,bovendien hadden ze van mijn geliefde merk Brawa een behoorlijk aantal ketelwagentjes in de aanbieding.De prijzen varieerden tussen de 23 en 28 euro voor een scala aan twee en vier-assertjes.Daar heb ik er twee van meegenomen.

Netjes wisselstroom wieltjes eronder gekregen. Helemaal blij.

Ik mag zeggen dat ik uitstekend met aandacht ben geholpen bij de Wapstad. Eigenlijk veel leuker dan via internet bestellen.

Nogmaals blij met Brawa en met Wapstad. Paar kiekjes:



 
Re: Brawa Ketelwagentjes.
Veel plezier met je nieuwe aankopen. Prachtig spul: "Brawa = prima".
Ook ik ben zeer te spreken over de Wapstad (genoemd naar hun eerste winkel in de Haagse Wapserveenstraat) en
naar de partner "de Houtloods" in de Loosduinse kade in Den Haag.
Re: Brawa Ketelwagentjes.
Zeker die dubbelasser is  :thumbup:
Re: Brawa Ketelwagentjes.
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Brawa Ketelwagentjes.
inderdaad: veel leuker dan online kopen.
voorts is het aanbod aan ketelwagens beperkt, zeker als je een mooie (realistische) sleep wilt hebben.
Re: Brawa Ketelwagentjes.
Lid sinds: 2011

offline
Re: Brawa Ketelwagentjes.

@ Dank je wel Wim..Als joch woonde ik op de Leyweg. Bijna op het hoekje met de Wapserveenstraat. Ik was héél vaak in de winkel van Rob van Biezen te vinden terwijl ik geen cent te makken had.Als ik me niet vergis had hij toen een mooie n-spoorbaan in zijn zaak staan.

@ Robert Live kopen is idd gewoon leuker. Wat vindt je beperkt aaan het aanbod ketelwagens?
Re: Brawa Ketelwagentjes.
Citaat van: Robert op maandag 15 december 2014, 23:31:04
voorts is het aanbod aan ketelwagens beperkt, zeker als je een mooie (realistische) sleep wilt hebben.
Valt wel mee. 'k Heb een stammetje van 23 ketelwagens uit tijdperk 2 en 3. Van Märklin, Tillig, Fleischmann, Brawa, Sachsenmodelle en Liliput.
Re: Brawa Ketelwagentjes.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Brawa Ketelwagentjes.
Mooie ketelwagens.
Ik vind vooral de blauwe ARAL wagen geweldig.  :thumbup:
Re: Brawa Ketelwagentjes.
Lid sinds: 2011

offline
Re: Brawa Ketelwagentjes.

Dank je wel Ad. Brawa is prachtig spul.

Wanneer ik op een beurs loop wordt ik altijd als een magneet aangetrokken door die gele plastic doosjes. Altijd nieuwsgierig wat daar in zit.

Die blauwe Aral vierasser  combineert mi mooi met de grijze tweeasser waarin het blauwe logo weer terugkomt. Köfje er voor..Klaar.
Het had zomaar een Brawa fabriekssetje kunnen zijn.
Re: Brawa Ketelwagentjes.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Brawa Ketelwagentjes.
Har,

Wat me opvalt is dat bijna alle ketelwagen uit TP III een wagennummer hebben dat uit de combinatie 5xx xxx bestaat, dus 500 nummer met een volg nummer.
Het lijkt me alle ketelwagens met een 500 nummer werden aangeduid.

Re: Brawa Ketelwagentjes.
Lid sinds: 2011

offline
Re: Brawa Ketelwagentjes.

Tja...Dan gaan we internet eens afstruinen...