Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Märklin - Neuheiten 2015

Gestart door RMW vrijdag 17 oktober 2014, 16:20:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Vandaag in Houten ook zien liggen deze zwarte E94.

Groeten,
Ton.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: KeyWest op zaterdag 04 juli 2015, 08:47:55
Citaat van: steventrain op donderdag 02 juli 2015, 21:51:59
37229 E94 Black in wooden box Limited edition of 999, Running number 'E94 2015' is on sale now.
Have a look at some pictures on ebay.de
Voor mij is het duidelijk, opruiming van overblijvende stock. Er gaat een nieuwe E94 komen maar wanneer ?  Mvg.

Wel toevallig precies 999  >:-D
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Olav, Ik zou zeggen, goed gezien van tante M*. Stel dat je nog 1200 stuks in stock hebt en je kan daar 999 stuks van verzilveren aan de normale verkoopprijs en ook nog aan een verleidelijk bod ? De overige 201 stuks gaan naar de onderdelen afdeling. Als je onderdelen bestelt bij M* dan betaal je het tienvoudige van de oorspronkelijk kostprijs. Dan vind ik dit een aannemelijke en goede oplossing. Van slapend geld wordt je niet rijk en op de bank brengt het toch niets op. De inkomsten kan je dan wederom gebruiken om een nieuw project voor te financieren. Ze beginnen slim te worden bij M*. De toekomst zal het uitwijzen of het ook zo is. Mvg.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Of het afzetgebied voor deze zwarte fantasieloc, vooral Duitsland, nu zo warm loopt van belangstelling; want hij is dus volop verkrijgbaar ondanks de
"exclusief gelimiteerde oplage in houten kist". Mss ligt het voor verzamelaars anders maar die hebben alles nog niet opgekocht.
"Gemaakte exclusiviteit"?  Maar OK de tijd zal het leren...
Re: Märklin - Neuheiten 2015
En hier sla je de bekende spijker op z'n kop, Edward.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Als het echt exclusief is, dan is het nagenoeg onbetaalbaar.
Denk maar aan de platina krokodil van 60.000 gulden bij uitgifte.
Als je die hebt, dan heb je echt een exclusief model.

Groeten,
Ton.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Kijk laten we wel eerlijk zijn de exclusiviteit is er wel bij märklin, alleen wordt het door ons kapot gemaakt, en ons zijn de wel bekende handelaren.
En net wat ton zei is zeker exclusief,maar dat is weer buiten catagorie.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Als je dan ook kijkt naar het feit dat Märklin haast niks uitbrengt waar geen vraag naar is..........want een model die niet verkoopt zal eerder de winst drukken, dan een model die je alleen aan verzamelaars kwijt kunt.

Deze lok is ook bij vele generaties bekend, en gek genoeg kan ie niet ontbreken in de catalogi, dus vermoed dat ie er altijd wel in blijft.
Maar voor een nieuwe zullen we misschien moeten wachten op een jubileum of iets, in ieder geval iets actueels.

Ergens komt er zo wel variatie in de al dan niet fantasie modellen :-)

Ergens begreep ik ook die exclusief modellen reeks niet, maar als je bedenkt dat er modellen zijn die meer dan 1.000.000 exemplaren kent, dan hebben zelfs 15.000 exemplaren exclusiviteit BINNEN het bestand van uitgebrachte modellen.
Laat staan als er dan 1000 modellen van zijn 8o

Maar ook dit lijkt een goedpratertje, want vergeet niet dat er van de E94 al een aantal geproduceerd zijn :P
Tellen we gewoon de reeds uitgebrachte exemplaren, en vermenigvuldigen we voor het gemak met 2000, kijk dan nog eens of je het miljoen haalt.
Doe het eigenlijk ook maar niet want je haalt dat miljoen nooit >:-D

Wat de uitspraak van Ton betreft is die voor de ECHTE exclusiviteit van een model.
Met edel materiaal (Platina) een model maken is wel een hoogstandje, maar dat maakte het model ook meteen erg duur.
De grondstof is al duur op zich laat staan de verwerking ervan, die me deed denken aan het werk van een juwelier B)
Het is dus een exclusiviteit op zich, die niet te vergelijken valt met de exclusief modellen reeks ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin - Neuheiten 2015
 :thumbup: Hans!
één kleine nuance: als men idd nog pakweg 1500 exemplaren moet slijten van het oude model, dan zit je daar ook maar mee in de maag.
Maar je zou ze ook nog in een aantrekkelijke set, conform voorbeeld, kunnen doen met een aantal goederenwagens.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hoi Leon,

Zoals jij en een ieder ander weet, moet je nooit alles tegelijk lanceren, dus of dergelijke sets navolging hebben kun je grote vraagtekens bijzetten.
Vergeet ook niet terug te blikken op een redelijk groot arsenaal van goederenwagons, die de E94 ongetwijfeld in het grote voorbeeld ook heeft getrokken.

Natuurlijk zitten er nog steeds gaten in dat bestand, en voor zoiets zou het realistischer zijn als je wacht op de nieuwtjes van 2016 of later ;)

Zoals altijd moet je geduld hebben in dergelijke kwesties, en wie weet wordt je geduld beloond met een set of een model :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Misschien bij de herbstneuheiten B) :D
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ongeduld?  O:-D
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Nee hoor hans!!,zo lang er nog geen helderziende de staatsloterij heeft gewonnen,wordt mijn wachten door de jaren heen, af en toe wel beloond.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hoi Leon,

Kijk dat is nu de waarheid, en dat wordt ook wel beloond  :-)

Hoop hebben op iets mag altijd hoor, en geloof me dat heb ik ook wel :)

Maar kijk gewoon eens wat er is, trouwens er staan soms ook wel leuke dingen bij het Vedes of het MC gebeuren in de advertenties.

Bij laatst genoemde zelfs een set van twee wagons, die de E94 zeker als aanhanger heeft gehad zei het dan wel in een andere periode.

En dat nummer ervan is 47312 bij Eurotrain in de Miba, maar wat denk je van de wagons in de set 47300?

Kortom ik denk dat je deze keer niet hoeft te wachten op iets wat er gewoon is, en dat heeft ook te maken met het feit dat deze lok veel verschillende wagons heeft getrokken in de lange loopbaan die deze lok heeft gekend :P

En wie weet welke modellen er meer zullen volgen?

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin - Neuheiten 2015
FALL 2015

HO SCALE
42179 Schnellzug-Steuerwagen EW IV Bt (Reissue?).
44735 Bogie Low Side Car with two Bobby cars.
48415 Christmas Car.

Marklin have cancelled the 44733 Bogie flat wagon with Bin lorry.

44735 with two Bobby cars in the Fall 2015.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Laatste nieuws over de ns traxx 36622
Op de uitleverlijst van juli staat hij gepland voor september.
Jan
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Klopt wel aardig denk ik. De kappen zijn klaar en werden maandag in de fabriek allemaal netjes geel gespoten  B) Ze moeten dus nog een aantal produktie stappen door lopen voor dat het complete loks zijn :D
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ze zouden hem in "grondverfkleur" kunnen leveren.
Minstens 1 Traxx rijdt in die kleur nog over de HSL-zuid.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: steventrain op donderdag 02 juli 2015, 21:51:59
37229 E94 Black in wooden box Limited edition of 999, Running number 'E94 2015' is on sale now.


37229 arrive mine - Paid 319 EURO. :thumbup:





Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hij is prachtig mooi. :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Nou, jij hebt 'hem' in elk geval binnen; bijzonder mooi in die kist; prachtig exemplaar, zonde om 'm uit ta gaan pakken en op de baan te gaan zetten.
Plaats 'm in een vitrine en een 'spotlight' erop.
:thumbup:
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: soultrain op donderdag 16 april 2015, 23:11:03
De nieuwe BR 01(39007) nou ja nieuw,is toch hetzelfde als de BR 01 (39008) buiten het kolen gedoe in de tender.








Re: Märklin - Neuheiten 2015
Nice lok Steven,

En zoek de tien lok verschillen :D B).
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Marklin houd tegenwoordig van de setjes, wanneer komt Marklin nou eens met een ICR set met 1700, ICR wel aangepast naar 1:93 / 1:87 en de loc ook een update met o.a. losse onderdelen.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
En dit vindt ik nou zonde, exact de zelfde lok,plus tender, ok, zonder de beweegbare kolen.
Maak hem dan wat anders,dit is begrijpelijk de goedkoopste manier,maar niet voor ons,doe er dan één met wittewindleibladen.
Goed negentig jaar geleden had je de wagner platen,maar ook de witte,speciaal, nee, niet voor mij.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Die ICR had ik al verwacht in het jaar nadat ze de koploper hadden aangekondigd.
Echt een rijtuig wat ze jaren lang kunnen uitmelken met allerlei kleurvarianten. Heb geen idee waarom ze die niet uitbrengen.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Aangezien er nog maar heel weinig echte Märklinisten zijn, die alleen maar rijtuigen van Märklin willen.

Elke andere serieuze modelspoorder weet inmiddels wel dat er perfecte rijtuigen in de handel zijn, bijna uitgemolken, in allerlei kleurvarianten. :mrgreen:
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Trans Europa Express
gast

Re: Märklin - Neuheiten 2015
Misschien is de Koninklijke trein een hele mooie optie. 3 Blauwe wagons met twee 1700 erbij.1 Dummy en een digitale. Kunnen ze ook kwijt bij onze oosterburen want die zijn helemaal gek op ons koning en koningin
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Marklin have decide to split up the 42767 Express passenger set into single white box.

Limited stock.

41368 Rijtuig 1/2 klasse van de Bayerische spoorwegen
42231 Rijtuig 1e klasse ''Hecht'' van de DRG
42261 Bagagewagen ''Hecht'' van de DRG
42769 Eestauratierijtuig ''Mitropa'' van de DRG
42770 Slaaprijtuig ''Mitropa'' van de DRG

Due in stock - August/September.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
@author Wijbe:   Hier is er 1 die strikt M. op zijn ´oude´ baan heeft.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: soultrain op dinsdag 11 augustus 2015, 14:00:09
En dit vindt ik nou zonde, exact de zelfde lok,plus tender, ok, zonder de beweegbare kolen.
Maak hem dan wat anders,dit is begrijpelijk de goedkoopste manier,maar niet voor ons,doe er dan één met wittewindleibladen.
Goed negentig jaar geleden had je de wagner platen,maar ook de witte,speciaal, nee, niet voor mij.
Vroeger stond een model meer dan 25 jaar in de catalogus.
Nu brengt Marklin kleinere series op de markt, met andere bedrijfsnummers en toeters en bellen.
En de Br 01 had in 1:1 nu eenmaal ook niet veel variatie en dat is in 1:87 terug te zien.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Dat begrijp ik, maar maak er dan één die gelijk is,als op de meegeleverde zwart wit foto,of één met witte windleibladen.
Het is goed zo, en zo is er voor elk wat wils, niet waar naamgenoot.

Op naar de herbstneuheiten  :D B)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Marklin komt ook met een DR 01.5  met boxpok wielen artikel nummer 39205.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
39206 Schnellzug-Dampflokomotive Baureihe 01.5 mit Öl-Tender, DR/DDR, Ep. IV

Dus er komen er twee één met boxpok en één met spaakwielen
En één met olie en één met kolen tender

- Komplette Neuentwicklung. 
- Besonders filigrane Metallkonstruktion. 
- Mit Zierstreifen an Pufferträger und Umlauf. 
- Durchgehende Domverkleidung. 
- Durchbrochener Barrenrahmen und viele angesetzte Details. 
- Mit Spielewelt-Decoder mfx+ und umfangreichen Betriebs- und Sound-Funktionen. 
- Für noch mehr Spielfreude in der Märklin "Spielewelt". 

UVP 499,99 ? ** EAN: 4001883392066 ** Liefertermin: ab 09.2015

---

Märklin 39206 - Schnellzug-Dampflok BR 01.5 DR/DDR 

Vorbild: Schnellzug-Dampflokomotive Baureihe 01.5 mit Öl-Tender als Öl-Hauptfeuerung. Reko-Ausführung der Deutschen Reichsbahn der DDR (DR/DDR). Mit Speichen-Rädern, Einheitskastentender 2´2´T34 (Öl), Witte-Windleitblechen in spezieller Bauform für die BR 01.5, durchgehender Domverkleidung, ohne Indusi, mit Zierstreifen. Betriebsnummer 01 0505-6. Betriebszustand um 1975/76. 

Modell: Mit Digital-Decoder mfx+ und umfangreichen Geräuschfunktionen. Geregelter Hochleistungsantrieb mit Schwungmasse im Kessel. 3 Achsen angetrieben. Haftreifen. Lokomotive und Tender weitgehend aus Metall. Eingerichtet für Rauchsatz 7226. Fahrtrichtungsabhängig wechselndes Dreilicht-Spitzensignal und nachrüstbarer Rauchsatz konventionell in Betrieb, digital schaltbar. Führerstandsbeleuchtung zusätzlich digital schaltbar. Beleuchtung mit wartungsfreien warmweißen Leuchtdioden (LED). Kurzkupplung mit Kinematik zwischen Lok und Tender. Am Tender kinematikgeführte Kurzkupplung mit NEM-Schacht. Befahrbarer Mindestradius 360 mm. Kolbenstangenschutzrohre und Bremsschläuche liegen bei. 
Länge über Puffer 28,2 cm. 

Highlights: 
- Komplette Neuentwicklung. 
- Besonders filigrane Metallkonstruktion. 
- Mit Zierstreifen an Pufferträger und Umlauf. 
- Durchgehende Domverkleidung. 
- Durchbrochener Barrenrahmen und viele angesetzte Details. 
- Mit Spielewelt-Decoder mfx+ und umfangreichen Betriebs- und Sound-Funktionen. 
- Für noch mehr Spielfreude in der Märklin "Spielewelt". 

Die Schnellzug-Dampflokomotive der Baureihe 01.5 wird anlässlich des 25-jährigen Jubiläums der Deutschen Wiedervereinigung in einer einmaligen Serie aufgelegt. 

Das passende Interzonen-Schnellzugwagen-Set zur Dampflokomotive der BR 01.5 finden Sie im Märklin H0-Sortiment unter der Artikelnummer 42912. 

Dieses Modell finden Sie in Gleichstrom-Ausführung im Trix H0-Sortiment unter der Artikelnummer 22906.

http://www.joergerkel.de

Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Inmiddels staat de informatie ook op Märklin.nl: KLIK.

Afbeeldingen (© Märklin):

Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hartelijk dank voor het plaatsen Maikel :thumbup: B)
Eindelijk eens wat anders en lang op gewacht waar gaat je voorkeur naar uit.


Groetjes uit bijna recht
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
De 500 euro grens is berijkt  :(
Wel een mooie loc maar voor Jan met de pet wordt dit onbetaalbaar.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Dit zal niet de vaste prijs worden wacht het nog even af misschien krijg je dan een glimlach op je gezicht.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ik bedoelde de adviesprijs  :(


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Prijzig maar wel heel erg mooi die loc. :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Welke meissie.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
In post #651 de 39205.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 11 september 2015, 18:59:35
De 500 euro grens is berijkt  :(
Wel een mooie loc maar voor Jan met de pet wordt dit onbetaalbaar.


Mvg,

Peter Degeluidsman

En dat is inmiddels al dik over de 1000 gulden. Wie had ooit gedacht dat er liefhebbers zijn die over de 1000 gulden betalen. Als je dat een jaar of vijftien geleden had gezegd, was je voor gek verklaard.  ;)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Als een ding anno 2015 geen zeer (meer) heeft, dan is het wel het omrekenen naar Gulden-prijzen :important:

De locomotieven zijn duur, maar wel erg fraai. We moeten trouwens ook niet vergeten dat vrijwel geen enkele Märklin-dealer de adviesprijzen hanteert.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ik ben het met je eens dat omrekenen niet meer van deze tijd is, toch hou je in je achterhoofd op die manier een beetje de waarde van geld in de gaten.

Als dealers al korting geven is dat meestal niet meer dan 5%
Nu wil ik hier geen discussie over starten, maar ik gaf in mijn eerste reactie alleen mijn persoonlijke mening over de hoogte van het bedrag dat er voor deze loc betaald/ gevraagd wordt.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hierbij nog een foto van de beide locomotieven (© Märklin). Inmiddels staat ook de brochure online: KLIK.

Re: Märklin - Neuheiten 2015
De Nederlandse moderne modelspoorder komt er wel bekaaid af en de laatste jaren, enkel Nederlands model, daarmee houd het ook wel op, vroeger kwam er tussen door nog wel eens een Nederlandse loc, een 1700 bv, maar de laatste jaren komt zulke verrassingen niet meer voor.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Let dan ook even op het thema ;)

De hereniging van Oost en West heeft niks van doen met de NS 1700 bij mijn weten, dus zeg niet meteen dat je er bekaaid vanaf komt :D
Trouwens dit thema wordt tussentijds gelanceerd, en heeft ook niets van doen met de items voor 2016.

Zit eigenlijk helemaal niet op de zoveelste 1700 te wachten hoor, laat anders maar eens een 1300 doorkomen in metaal uitgevoerd.
Kunnen ze meteen de Franse en de Spaanse uitvoeringen ook maken, dat lijkt me ook nog eens een goede zet richting Europamodellen :-)

Terugkomend op de BR 01.5 is dit wel een erg fraaie lok, en ook met die wielen een heel aparte verschijning tussen de normale stomers :thumbup:
Dat ook de prijs door het dak lijkt te gaan zal wel te maken hebben met ontwikkelingskosten, want de boxpok wielen hadden ze nog niet eerder gefabriceerd, en ook de ketel is aangepast, en dan nog de tenders verschillen uitgevoerd.

Dit alles brengt kosten met zich mee, en die zijn helaas anno 2015 nog steeds niet te verwaarlozen :(

Maar leve de vrije handel in deze, en ben benieuwd hoe snel deze lok zal zakken naar een "acceptabel" niveau B)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: Olav op vrijdag 11 september 2015, 20:44:10
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 11 september 2015, 18:59:35
De 500 euro grens is berijkt  :(
Wel een mooie loc maar voor Jan met de pet wordt dit onbetaalbaar.


Mvg,

Peter Degeluidsman

En dat is inmiddels al dik over de 1000 gulden. Wie had ooit gedacht dat er liefhebbers zijn die over de 1000 gulden betalen. Als je dat een jaar of vijftien geleden had gezegd, was je voor gek verklaard.  ;)

jaren geleden werd er voor de bigboy al een heel stuk
meer betaald als dat, en dan nog niet te spreken over
de mhi en gelimiteerde oplages. De artitec 3700 en 6300
zitten ook op zulke prijzen.

Het is inderdaad erg veel geld, maar het zal toch wel kloppen.
ze zijn bij marklin echt niet gek.

roy
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2011

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Die wil ik hebben, maar welke... Boxpok wielen zijn wel bijzonder, al rij ik Periode IV.