Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Märklin - Neuheiten 2015

Gestart door RMW vrijdag 17 oktober 2014, 16:20:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Wat mij opvalt in het nieuwighedenboek dat een aantal nieuwe locomotieven zowel MFX als DCC verstaan. Weliswaar de goedkoperen, de duurdere locomotieven vooralsnog alleen MFX (+) :mrgreen:
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: Spoorman op zondag 08 maart 2015, 11:32:34
Citaat van: degeluidsman op zondag 08 maart 2015, 11:07:05

Het is een begin  :)


Dat zal best. :D

Vrijdag op Ontrax even bij M* staan te kijken hoe met een CS2 een baantje geautomatiseerd wordt. En dat viel niet mee, het treintje deed vooral niet wat het moest doen.

Alle begin is moeilijk. ;)

Gr, Ben.

Als ze een paar jaar geleden geluisterd hadden dan was het allemaal veel makkelijker en mooier geweest...

Groet, Anne W
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Een paar jaar geleden waren er nog "geldwolven"de baas bij Märklin.
Die "luisteren" niet naar de "stuurlui aan de wal"
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Beste Jaap,

Naar stuurlui aan de wal moet je nooit luisteren, wel naar stuurlui aan boord, maar ja die zijn wel eens moeilijk aanspreekbaar......, dit in tegenstelling tot de stuurlui aan de wal, die zijn altijd aanspreekbaar, maar niet aan te spreken op hun adviezen.....

Groet, Anne W
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Best handig hoor zo'n tooltje voor de mensen die geen verstand van hebben van CV's.
Maar als techneut krijg ik altijd gelijk kriebels om zo'n tooltje uit te proberen.
Dan blijkt dat je verrassende uitkomsten kan krijgen, zie hieronder  :) :D :D

Koen
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Koen, komt je ultieme droom van een loc met adres -1.123 eindelijk uit en
weet hoe je ook gelijk hoe je de CV's daarvoor moet instellen...  :D :D
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Tooltjes kunnen handig zijn maar doorgaans houdt het mensen dom. Beter is te leren begrijpen hoe iets werkt. :)

Gr, Ben.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Rumour.

39007 Steam Loco BR?? mfx+ (Could be Borsig Edition4).

Let wait and see.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Marklin/Trix have informed us that a number of 2015 New Items are now sold out at the factory as follow-

Marklin 26594 Lumber Transport Train Set,Ep.VI

Marklin 42795 Orient-Express, 5-Car Set,CIWL, Ep.II

Marklin 42796 Orient-Express, 2-Car Set,CIWL, Ep.II

Marklin 43058 Branch Line Car Set 1, 2-Cars, KPEV,Ep.I

Marklin 43059 Branch Line Car Set 2, 2 Cars, KPEV,Ep.I

Trix T15085 EuroCity Open Seating Car

Trix T24795 Orient-Express, 5-Car Set,CIWL, Ep.II

Trix T24796 Orient-Express, 2-Car Set,CIWL, Ep.II
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Marklin info me the summer new items will be presented in the second half of April at the toy fair in Dortmund.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ok thanks Steven. :thumbup:
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Tekst van Marklin nl Bij de nog niet geleverde exemplaren van 37126 en 37127 heeft dit vilt onbedoeld sporen achtergelaten op het model. Dit wordt momenteel verholpen. Op de reeds uitgeleverde exemplaren is dit niet het geval.  :mrgreen:


Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Weet ik. Maar waarom zetten ze dan niet wat ze doen en hoe je dit kan regelen. De dealer moet maar net weten dat je deze lok hebt.  :)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Als je goed leest, dan kun je zien dat de modellen die "vilt-problemen" hebben nog niet zijn uitgeleverd. Deze modellen staan dus nog in Göppingen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Tja, lezen en begrijpen (b)lijken soms onverenigbare grootheden.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ik heb het misschien gemist op het forum, maar weet iemand de leverdatum van de 36622. E186 .
Op de Duitse Marklinsite staat 4e kwartaal op marklin.nl staat levering april/ mei.

Wie weet hier het fijne van?
Jan
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Q2/2015 volgens Lippe.

Gr, Ben.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
In april zouden de e186 geproduceerd worden en levering in mei  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ik hoop op de april/mei prognose... Ik lust wel weer eens een leuke lokomotief....
Jan
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Met of zonder mayo ?
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Een korte video van de vernieuwde BR 143 (art. 37439). Dit model is dit jaar voor het eerst voorzien van LED-verlichting en een full-sounddecoder MFX+ met originele geluiden:




M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
die is mooi zeg. ik heb de video bekeken en ik moet zeggen dat het geluid goed in de buurt komt van het origineel.

Andre
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Maikel

Dank voor het plaatsen van deze video. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hola

Die Marklin 42795 blauwe Oriënt Express zou ik wel willen hebben, maar <hallelujah> wat durven ze daar een prijzen voor te vragen!
Zit er soms goud in die karren of wat?
Pfff, echt niet leuk meer...

H la P
Fred
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hallo allemaal,
Weten jullie wanneer deze wagon uitkomt in 2015?
De nummers: 4661 en 47200

Groeten,

Remco
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: m-re op zondag 29 maart 2015, 11:00:06
Weten jullie wanneer deze wagon uitkomt in 2015?
De nummers: 4661 en 47200

Levertermijnenlijst: KLIK.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Marklin is starting delivery of 26596, You will get it soon! 
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Het stoplichtje staat op de site op groen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
E186 staat nog steeds op 4e kwartaal......
Jan
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
BR 50 Kabinentender

Eind vorig jaar kondigde Märklin plotseling de nieuwe en zeer succesvolle S2/6 aan en ook nu heeft Märklin onverwacht een nieuwe highlight aangekondigd: de geliefde BR 50 met "Kabinentender". De vrijwel geheel van metaal vervaardigde locomotief beschikt over een volledig nieuw ontwikkelde tender en een full-sounddecoder MFX+. Ook zijn er enkele aanpassingen gedaan aan de locomotief (bv. ingekorte omloop). De locomotief zal nog deze maand worden uitgeleverd: KLIK.

Naast de locomotief heeft Märklin ook een bijpassende set ketelwagens aangekondigd (art. 46536). Een eerste afbeelding (© Märklin):

Re: Märklin - Neuheiten 2015
Jammer dat het weer een stoomloc is. Doe nu eens een bijzondere E-lok TP 5/6.
Wellicht ooit.... we blijven wachten.

André
Re: Märklin - Neuheiten 2015
He maikel, wat zijn nou eigenlijk de veranderingen,ik zat ook naar de andere cabine tenders te kijken, maar de  verschillen zijn wel erg klein.
Wel jammer dat er geen verlichting op de tender zit.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
De laatst uitgeleverde BR 50-modellen met 'Kabinentender' waren nog oude constructies met koffiemolens (zoals 29040 en 37843). De nu aangekondigde BR 50 (art. 37835) is gebaseerd op de nieuwe constructie uit 2012 (art. 37810) met een moderne gelijkstroommotor met vliegwiel en veel meer details. In vergelijking met de 37810 zijn de volgende dingen nieuw: een ingekorte omloop, een volledig nieuw ontwikkelde cabinetender en een MFX+ decoder. In vergelijking met eerdere 50'ers met cabinetender betreft het een 'volledig nieuwe constructie'.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ja dat begrijp ik, maar wat is er dan zo anders aan deze cab tender en de andere cab's ik heb ze zelf ook, maar ik zie geen verschil.
Dat neemt niet weg dat het een mooie nostalgische lok is.
En de ingekorte omloop was er al bij deze loks.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hij zal waarschijnlijk een stuk gedetailleerder zijn, maar dat kunnen we pas echt goed beoordelen als hij is uitgeleverd. Dat zal niet lang duren, want de loc zal nog DEZE MAAND in de schappen liggen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ok, misschien dat er net twee kolen brokken anders liggen. :D  :thumbup:
Maar alle gekheid op een stokkie,ik las net op stummi, wel een goed argument,zou dit een tegen reactie zijn op de Roco 50er.
En het was leuker geweest,als de lok tender afstand wat minder was geweest,wat bij de insider br 18.5 wel goed gelukt is.
Toen dacht ik he, nu zijn ze met de verfijning op de nog betere weg.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Nu weet ik ook waarom deze kanbinetenders eigenlijk bestonden: huisvesting van begeleidend personeel voor goederentreinen. Dan heb ik nog steeds geen idee wat er aan een goederentrein te begeleiden is, maar dat is weer wat anders  :mrgreen:
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
ook voor de conducteur van passagierstreinen...
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hoe moet hij dan kaartjes knippen?
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Kabinetender:
"Der Kabinentender ist eine Tenderbauform, bei der ein kleiner Raum für den Güterzugbegleiter/Zugführer eingerichtet wurde, wodurch der Güterzugbegleitwagen eingespart werden konnte. Die Kabine befindet sich hinter dem Kohlenkasten und kann von beiden Seiten des Tenders durch eine Tür erreicht werden. Durch den Einbau der Kabine verringern sich die Vorräte des Tenders. Kabinentender entstanden bei der DB aus Tendern 2'2'T26 der BR 50 und bei der ÖBB aus Wannentendern Rh 9593 (ehemals DR K2'2'T30), die somit zur Rh 9793 wurden. Diese wurden mit Lokomotiven der Reihen 42, 52 und 152 gekuppelt.

Mit einer Länge von 2080 mm, einer Breite von 1400 mm und einer mittleren Höhe von 2253 mm waren die DB-Kabinen etwas kleiner als die der ÖBB-Tender. Zwei große Fenster nach hinten (mit handbetätigtem Scheibenwischer) und die beiden Türfenster boten gute Sicht. Die Wände der Kabine waren mit Kunststoffplatten verkleidet, ein Arbeitstisch reichte über die gesamte Kabinenlänge. Ein gepolsterter Klappsitz vor dem Tisch und eine schwenkbare Tischlampe boten gute Arbeitsbedingungen für den Zugführer. Rechts und links vom Tisch befanden sich im Schwenkbereich der Türen noch zwei Notklappsitze. Zwei Regale mit Sortierfächern, ein Waschbecken, eine Wasserkanne und vier Kleiderhaken vervollständigten die Ausstattung. Beheizt wurde die Kabine über eine Fußbodenheizung und zwei Heizkörper, die von der Dampfheizleitung der Lokomotive gespeist wurden.

Bei der DB übernahm das Ausbesserungswerk Lingen 1958 die Serienfertigung der Tender, nachdem mit mehreren Tendern in Versuchsausführung Erfahrungen gesammelt worden waren. Im August 1962 waren schließlich 735 Tender umgebaut."

Bron: https://de.wikipedia.org/wiki/Schlepptender

Kort samengevat: Bespaart een goederentrein conducteurswagen. Dat gaat ten koste van de actieradius van de locomotief.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Even geleend van de side van Steventrain, thanks, wat is het verschil tussen deze twee, ja de prijs.
37040 motor - E163818 - Recommended retail price 40 Euro

37835 motor - E255885 - Recommended retail price 33 Euro

Zijn dit 3-polers of ........???!!!.
37040 was toch een 5-poler.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
De 37040 heeft volgens de M-site een hoogvermogenmotor met klokanker motor en de 37835 heeft een hoogvermogen motor met vliegwiel.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Special One Time series

29020 Startset ?Schnellzug Epoche IV? BR012 with MS2
29290 Startset ?Güterzug Epoche IV? BR290 with MS2


The above 29020 and 29290 was same from the 29741 CS2 Mega Starter set.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: soultrain op donderdag 02 april 2015, 15:23:04
Wat zijn nou eigenlijk de veranderingen,ik zat ook naar de andere cabine tenders te kijken, maar de  verschillen zijn wel erg klein.

Hierbij een extra vergelijking tussen de 37810 uit 2012 en de nieuwe 37835 (© Märklin):

Re: Märklin - Neuheiten 2015
Bron onderste afbeelding ===> klik
Geen problemen met Märklin copyright?

Met het toevoegen van "(© Märklin)" ben je er (mijns inziens) niet...

Wat me steekt is dat sommige medeleden wél een Märklin plaatje mogen gebruiken.
Maar als ik dat eens doe, ik meteen gemaand wordt (onder verwijzing naar het copyright) de afbeelding te verwijderen... 8o
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Dat bedoelde ik niet,wat ik wil weten is wat deze nieuw geconstrueerde cab zo anders is dan de andere vroegere cab-tenders.
Die foto's van beiden ziet iedereen de verschillen.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Dat weet ik, maar ik maak een "extra" vergelijking tussen de in 2012 nieuw geconstrueerde BR 50 en de nu aangekondigde BR 50 met cabinetender.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Okido maikel,kijk deze cab-lok is inderdaad geinspireerd naar het model van 2012, eigenlijk het loopwerk,wat ik zelf vind is, als je ergens op in wilt spelen wat het ook is, maak de lok-tender afstand wat kleiner, en maak verlichting op de tender dan heb je wat anders , want eigenlijk zo exclusive is deze lok ook niet meer, allen nogstalgisch.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: soultrain op zaterdag 04 april 2015, 13:52:40
Dat bedoelde ik niet,wat ik wil weten is wat deze nieuw geconstrueerde cab zo anders is dan de andere vroegere cab-tenders.
Wat Maikel probeert te zeggen is dat de nieuwe Br 50 (37835) met cabinetender gebaseerd is op de volledig nieuwe constructie van de 37810 uit 2012 en de 37040 uit 2011.
Vergeleken met de Br 50's van daarvoor (3784x), is de lok meer filigrein uitgevoerd, is de standaard 5-polige motor, die deel in het machinistenhuis was ondergebracht, vervangen door een motor, die in de ketel is ondergebracht, waardoor het machinstenhuis een vrije doorkijk heeft, en de sta-ketel van diverse details is voorzien..
Ook zijn de lampjes door led's vervangen en is het het scharnierende frame met drijfwerk star geworden.

Hetzelfde is ook al gebeurd met de Br 03, Br 41 etc.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
buiten dat de motor nu een klokanker in de ketel is,
is volgens de tekst nu ook de tender van metaal...