Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Märklin - Neuheiten 2015

Gestart door RMW vrijdag 17 oktober 2014, 16:20:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Je hebt gelijk ook.  :)

Alleen heb ik bij mijn dealer, als ik deze lok zou kopen, een duidelijk lagere prijs als vaste klant. Daarbij heft hij mij nooit teleur gesteld in service e.d.. Wat ik helaas in NL niet kan zeggen.  ;)

Overigens koop ik daar zoveel dat het de moeite loont op te sturen of zelf op te halen (ben er nog wel eens in de buurt).  :)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Over de BR24:
Excuus! Helemaal waar, ik verkeek me op de afbeelding. 36240 is wel degelijk een vernieuwde BR24, waarvan akte!

Wat is nu de Top-Neuheit dit jaar? Ik ben geneigd te zeggen dat Märklin zelf de Beierse goederenloc  G 5/5 als zodanig beschouwt.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Even een tijd niet meer gekeken en gelijk is de boel ontploft :)

Direct wat leesvoer gedownload.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: Yeoman op zondag 18 januari 2015, 15:48:15
Ik las dat de Lufthansa trein stroomvoerende koppeling heeft op de loc.
Is dit ook voor het eerst dat Märklin dit toepast?
Ben het nog niet eerder tegenkomen, behalve dan met speciale stekkerverbindingen.

Groeten,
Ton.
Hoi Ton,

Volgens mij hebben ze dit op een glaskastlokje al eens toegepast, met een iets ander type dan de huidige koppelingen.
Daar dit geen doorslaand succes was toenertijd op lok's, bleek het bij de rijtuigen wel een plaats te hebben bemachtigd ;)

Nu zie je het weer bij de sets, en dit zal wellicht met de huidige koppelingen gaan gebeuren.
Wacht wel op foto's van het geheel, of filmpjes mag natuurlijk ook, en met de beurs al in het zicht zal dat niet lang meer op zich laten wachten ;)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hoi Hans,

Van die glaskastloc wist ik niet.
De Lufthansa set is de enige die ik zou willen kopen uit de nieuwigheden folder.
Twijfel nog wel een beetje, maar voordeel van deze set is wel dat de rijtuigen ook meteen van verlichting zijn voorzien.
Komen voor verlichting dus geen extra kosten meer aan te pas.

Groeten,
Ton.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: Har op donderdag 15 januari 2015, 10:16:11

Het onderstaande is een tikje merkwaardig. Märklin voert dit op als DDM.

Dit terwijl DDM-stammen werden gekenmerkt door een 1800 loc en vijf bakken+ stuurstand (voorzien van een eigen circuit incl. stroomafnemer) waarmee pneumatisch werd geremd.

De DDar-stammen hadden wel een 1700-loc waarmee dus EP werd geremd. DDar-stammen hadden 3 bakken + stuurstand.

De onderstaande combinatie komt mij dus onbekend voor.

http://www.marklin.nl/nieuws/rectificatie/

Gr.  Charlie

Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hallo Ton,

M heeft dit al eens toegepast op een stoomlokje de 37981 de "Mittenwald". Hier zit een stroomvoerende koppeling aan de tender. Je kan het setje 43984 van 5 wagons hier op aansluiten en dan kan je de verlichting in de wagons aan en uit zetten via een digitale functie in de lok. Alles is periode 1. Waarvan akte.

groet Nico
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: soultrain op zaterdag 17 januari 2015, 17:32:52
Even geleend van de Ooster buurtjes weet iemand hier wat vanaf, van de E94 wist ik, maar die andere niet.

bezugnehmend auf die zwischenzeitlich aufgekommen Fragen (u.a. zu 30001 und 37929) teile ich mit, dass ich die nachstehend aufgeführten Artikel in meine Übersicht auf der Seite 1 mit aufgenommen habe, weil diese von mindestens zwei Händlern unabhängig voneinander und zumindest vorübergehend in ihren ?Märklin-Neuheiten-2015-Rubriken? mit übereinstimmenden Angaben angezeigt wurden:

30001 ? Dampflok BR 89 der DB, Ep. III, Einmalserie(?) ? 79,95 ? -,
37229 ? Elektrolokomotive E94 in fiktiver schwarzer Farbgebung, Auflage: 999 Stück ? UVP = ???,?? ? -,
37929 ? Dampflok BR 41 der DB, Ep. III, mfx+/Sound, Einmalserie ? 499,95 ? - und
42179 ? Schnellzug-Steuerwagen Typ EW IV Bt der SBB, Ep. V, Neuauflage (?)? 89,95 ?.
Die nachstehenden Artikelnummern wurden bislang jeweils nur bei einem Online-Händler kurzzeitig angezeigt. Diese Daten sind aber bereits wohl wieder gelöscht bzw. gesperrt. Da ich davon ausging, dass andere Händler nachziehen, habe ich mir diesen Händler leider auch nicht gemerkt. Den Text zu den Artikelnummern habe ich jedoch kopiert:
24072
Gerades Gleis mit abnehmbaren Böschungen. Wird als Ausgleichsstück für die schlanke Doppelkreuzungsweiche 24720 benötigt. ? Preis: n.E.

24720
Schlanke Doppelkreuzungsweiche, Länge 236,1 mm, Zweiggleisradius 1.114,6 mm, Weichenbogen 12,1 mm, Herzstück 10° aus Metall. An jedem Ende der Weiche wird jeweils das Gleis 24071 bzw. 24072 benötigt. Zwei passende Böschungsteile liegen bei. Mit Elektroantrieb und beleuchteter Weichenlaterne, Digital-Decoder nachrüstbar ? Preis: n.E.

24470
Bogenweichenpaar, jeweils R4 = 579,3 mm/ 30°. Außenbogen: 30° im Parallelabstand 64,3 mm. Mit Handschalthebel. Elektroantrieb 74491, Digital-Decoder 74461 und Weichenlaterne 74470 jeweils nachrüstbar ? Preis: n.E.

24471
Bogenweiche links, R4 = 579,3 mm/ 30°. Außenbogen: 30° im Parallelabstand 64,3 mm. Mit Handschalthebel. Elektroantrieb 74491, Digital-Decoder 74461 und Weichenlaterne 74470 nachrüstbar ? Preis: n.E.

24472
Bogenweiche rechts, R4 = 579,3 mm/ 30°. Außenbogen: 30° im Parallelabstand 64,3 mm. Mit Handschalthebel. Elektroantrieb 74491, Digital-Decoder 74461 und Weichenlaterne 74470 nachrüstbar ? Preis: n.E.

Für eine Aufnahme der Artikelnummern fehlt mir jedoch jegliche Bestätigung durch einen weiteren Händler und/oder durch die Fa. ?Märklin?. Auch ansonsten konnte ich bislang keine Informationen zu diesen C-Gleis-Artikelnummern finden.

Ik denk dat deze artikelen in de folder van het zomernieuws staan. Ik heb zoiets vernomen over de lok van mijn interesse, de 37229.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
37229 ? Elektrolokomotive E94 in fiktiver schwarzer Farbgebung, Auflage: 999 Stück ? UVP = ???,?? ? -,

En wat moeten we hier van vinden?
Is het wachten op een fiktieve paarse 1200..
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2011

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Een vraag over de SBB set 46909. Betreft een set met drie open wagens met alle drie sluitlichten. Marklin heeft eerder een soortgelijke set uitgebracht. Wat is nu het idee achter zo'n set. Waarom niet eentje met sluitlichten? Is het bestemd voor losse verkoop?

groeten Martin
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
In de laatste Märklin Magazine werd ook al gesproken over nieuwe slanke wissels in C-rail, dus dat is niet echt nieuws meer.

Groeten,
Ton.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Een slanke DKW, dit jaar....?  :favorite:

Let us pray


Groetjes,
Elbert
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: martjo op maandag 19 januari 2015, 22:38:25
Een vraag over de SBB set 46909. Wat is nu het idee achter zo'n set. Waarom niet eentje met sluitlichten? Is het bestemd voor losse verkoop?

groeten Martin
Hoi Martin,

Denk dat deze set best wel uit elkaar gaat bij verkoop, want wie zit er nu te wachten op drie van die wagons met sluitverlichting?

Eentje misschien of net twee als je aan beide kanten denkt maar drie?

Nee denk eerder dat ze drie klanten blij willen maken, dan eentje met drie wagons :-)

En hoop wel dat ze ook los verpakt zijn, zodat als je er maar eentje koopt, die ook een ovp heeft  :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: Baanloos op maandag 19 januari 2015, 22:03:06
37229 ? Elektrolokomotive E94 in fiktiver schwarzer Farbgebung, Auflage: 999 Stück ? UVP = ???,?? ? -,

En wat moeten we hier van vinden?
Is het wachten op een fiktieve paarse 1200..

Tsja, wat mij betreft hoeven al die fictieve uitvoeringen ook niet zo nodig. Maar blijkbaar blijft er toch vraag naar.

Hopelijk zijn de zwarte E 94 en de blauwe Br 103 E 03 nu wel de laatste stuiptrekkingen van de oude mallen en kunnen we volgend jaar eindelijk nieuwe, moderne varianten van deze locs verwachten. Maar goed, dat hoopte ik ook al bij de driedubbel (37574) en dubbelset (37225) van de 103 en E 94...

Groet, Marc
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Voor mij hoeft die blauwe BR 103 ook niet zo nodig, past niet bij zo´n mooie loc. Die komt dus niet in de verzameling.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hallo,

Als loc voor de eveneens fictieve Magazin-wagonnetjes vind ik de BR-103 erg geslaagd, zie de voorbeeldafbeelding in de catalogus. Verder niet zo mijn ding (ik heb al moeite met m'n blauwe Badische VIh...

Met vriendelijke groet,
William
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Waren er ook zoveel klachten bij de zwarte en de Henry Dunant Krokodil?  ;)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ach, 'klachten' zou ik het niet willen noemen.
Zoals gezegd, voor mij hoeft het dus niet zo. Maar er zijn genoeg liefhebbers/verzamelaars die dit soort locs geweldig vinden en dat is ook helemaal prima. Zeker als Märklin door de verkoop van fictieve locs ook weer genoeg geld binnen krijgt om zoiets als de blauwe E 41 te maken of een nieuwe E 94 te ontwikkelen. :D

Overigens vind ik die blauwe E 03 er nog best aardig uitzien zo, maar ik verwacht niet dat die hier op mijn baantje zal gaan rondrijden.

Groet, Marc
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: StamHe op maandag 19 januari 2015, 22:58:26
Een slanke DKW, dit jaar....?  :favorite:

Let us pray

Groetjes,
Elbert
Hoi Elbert,

Zover is het nog niet.
In Insider News staat een stukje over de get together bijeenkomsten van september vorig jaar.
Daarin wordt gesproken dat de ontwikkeling van een gebogen slanke wissel reeds is voltooid.
Citaat: "Het volgende project is al in de planning: de Engelse wissel".

Zit er dus wel aan te komen, maar nog ff geduld...

Groeten,
Ton.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Er staat een foutje in Märklin 2015 aankondiging.

http://www.marklin.nl/nieuws/rectificatie/image/image_view_fullscreen

Rob
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Rob,

Die had Charlie een stukje hoger ook al getoond :D
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Edwin,

Pfffffffffff heb nog bewust een aantal reacties terug gekeken of het er inmiddels al geplaatst was en het dus over het hoofd gezien. :? :? :?
Heb zeker nog last van de bleu monday. :-(

Rob
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ach, beter 2x als geen enkele keer

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Thanks voor de 'Down-to-earth', Ton.

Ik ga gewoon hopen en een back-up baanplan in elkaar flansen.
Lang wachten betekent wèl vaak, goede kwaliteit èn door en door getest.


Groetjes,
Elbert
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2011

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: Hans V200.0 op maandag 19 januari 2015, 23:49:14

Hoi Martin,

Denk dat deze set best wel uit elkaar gaat bij verkoop, want wie zit er nu te wachten op drie van die wagons met sluitverlichting?

Eentje misschien of net twee als je aan beide kanten denkt maar drie?

Nee denk eerder dat ze drie klanten blij willen maken, dan eentje met drie wagons :-)

En hoop wel dat ze ook los verpakt zijn, zodat als je er maar eentje koopt, die ook een ovp heeft  :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0

Hoi Hans,

bedankt voor je reactie. Ik vond het zo bijzonder, ik dacht even vragen aan de experts :thumbup: :thumbup:. Wellicht leuk om er dan inderdaad eens eentje aan te schaffen, want drie is iets te veel voor mijn baantje ;). Dat is wel persoonlijk natuurlijk. Als je een baan hebt  van 10 meter kun er misschien 3 unitcargo slepen mee afsluiten :D. Dat zal voor mij altijd een droom blijven haha (maar wel een beetje  jammer dat ik die ruimte niet heb).

groeten Martin
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Leuk detail: de drie sluitwagens in set 46909 beschikken alle over een knipperend sluitsein. Een kleine impressie van Kuijpers Hobbyhuis:

Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Maar ik vraag me dan toch oprecht af waarom Märklin 3 wagons met sluitverlichting presenteerd. Meestal is één toch voldoende voor een trein. Immers in het echt heeft ook niet iedere wagon een sluitlicht. Zoals de set nu is moet je 3 treinen hebben met achterop deze wagon. :(

Grtn,
Herman
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ik neem aan dat de meeste Märklin-fans toch ook wel minimaal 3 (goederen-)treinen hebben ;).
En als je er maar 1 nodig hebt, vraag je aan de winkelier de set uit elkaar te trekken. Dan heb je ook nog eens de keuze uit 3 verschillende wagens :thumbup:.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Sluitlicht is in het echt gewoon los te plaatsen in een houder, waarvan elke goederenwagen er 4 heeft.

Dus links laten liggen, en zelf maken uit een micro-ledje en 2 lakdraadjes.

Gr. Marcel
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Op de lijst van de liefertermine is de BR41 37929 de messe-lok van 2015.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Een bericht over de omzet van Dickie Simba en Märklin: klik.

Citeer


Russen verzichten auf Bobby-Cars
Simba Dickie ächzt unter Rubel-Krise


Die politischen Krisen in Osteuropa machen Simba Dickie zu schaffen. Nach einem miserablen Russland-Geschäft blickt der Spielzeughersteller auf ein schwieriges Jahr zurück. Etwas positiver sieht die Bilanz bei der krisengeschüttelten Übernahme Märklin aus.

Die Zurückhaltung der russischen Käufer sowie die Abwertung des Rubels und weiterer Währungen haben dem Spielwarenhersteller Simba Dickie im vergangenen Jahr zugesetzt. "2014 war für uns kein leichtes Jahr, wir sind beim Ergebnis aber trotzdem noch mit einem blauen Auge davongekommen", schilderte Firmenchef Michael Sieber.

Zu dem Fürther Familienunternehmen gehören unter anderem die Marken Simba und Dickie, der Bobby-Car-Hersteller Big, Smoby, Schuco und Eichhorn. Der Gesamtumsatz der Gruppe sank um 4,5 Prozent auf 602 Millionen Euro. "Die Erträge sind im Vergleich zu 2013 aber nur geringfügig zurückgegangen", sagte Finanzchef Manfred Duschl. "Ansonsten ist die Ertragslage gut, stabil und äußerst solide."

Die Simba-Dickie-Gruppe bekam die politische Krise in Osteuropa und den Währungsverfall in verschiedenen Ländern 2014 deutlich zu spüren. Allein in Russland - 2013 noch der drittwichtigste Markt für die Gruppe - sind die Erlöse um 20 Prozent eingebrochen. Hinzu kommt ein währungsbedingtes Minus von weiteren 15 Prozent bei der Ausweisung der Umsätze in Euro. Ähnlich sei die Situation auf niedrigerem Niveau in der Ukraine. Trotz der anhaltend angespannten Lage soll der Umsatz der Gruppe in diesem Jahr wieder um 2,5 Prozent zulegen.

Märklin ist fit für die Zukunft
Gut gerüstet für die Zukunft sieht sich auch der Modelleisenbahn-Hersteller Märklin. "Wir stehen jetzt auf einer richtig guten Basis, sowohl bei der Produktion als auch marktseitig", sagte Sieber. Märklin ist an die Gruppe angedockt, wird aber als eigenständiges Unternehmen geführt. Die Traditionsfirma war vor zwei Jahren aus einem Insolvenzverfahren heraus übernommen worden.

2014 ist kräftig in die Rückverlagerung von Werkzeugen und Formen aus China sowie in die Erweiterung des Werkes in Ungarn investiert worden. Zudem hat das Management bewusst auf Erlöse durch Rabatt-Aktionen verzichtet. Der Umsatz im Ende April zu Ende gehenden Geschäftsjahr 2014/2015 werde daher von 101 Millionen Euro auf rund 98 Millionen Euro sinken. Der Gewinn sei aber weiterhin stabil.





In het kort:

  • Simba Dickie: zwaar jaar achter de rug (omzet -4,5%).
  • Märklin: omzet 2014/2015 circa 98 miljoen Euro. Winst stabiel.
  • Aldus Sieber: "Märklin is fit voor de toekomst".


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Dit regeltje spreekt boekdelen...

Zudem hat das Management bewusst auf Erlöse durch Rabatt-Aktionen verzichtet
Re: Märklin - Neuheiten 2015
2015 DELIVERY DATES NOW IN PDF - >DOWNLOAD 2015<
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
De H0-wagons die dit jaar "neu aufgelegt" worden, krijgen een nieuw nummer. Het gaat hierbij om de wagons: 46160, 46426, 43910, 43920, 43930, 43940, 43950, 48881, 48759, 46206, 4661, 48056, 47002, 47200, 48025, 47404 en 48055. Handig, want je kunt zo sommige treinen langer maken, zonder dat je dus met wagons met dezelfde nummers aan het rondrijden bent. Zie Klik.

Ook zijn er in de PDF-folder wat foutjes verbeterd.

Groet, Marc
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Mooi !!!!, foto is van Groterdam
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2009

Station Brummen 1925

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ik ben vandaag op de spielwarenmesse geweest en heb een paar 100 foto's gemaakt (niet de allerbeste kwaliteit, maar oké) zal deze binnenkort plaatsen.

Groeten,
Maarten
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Op het groterdam kan ik het niet vinden ??
wel de link van vorig jaar.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
ff op facebook kijken Peter, staat alles op chris z'n pagina.
Groet Robert
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ik keek op zijn site, ik heb geen Facebook.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Mmm,de Messe-lok is een altbau 41er, daar wordt ik ook niet warm van. :thumbdown:
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Märklin tv Folge 70 online Nürnberg-Messe
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

V65

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
pfffff. die uvp tjes zijn niet grappig meer. Bijna EUR 500,- voor de 18.1
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Volgens mij is de uvp van die loc 449,95.
Noem ik geen bijna 500 ;)
Is wel veel geld, dat wel...

Groeten,
Ton.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Märklin TV

Er is een nieuwe aflevering van Märklin TV (Folge 70). In deze aflevering vanaf de Spielwarenmesse in Nürnberg worden de belangrijkste nieuwigheden getoond: klik.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
 :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Twee keer is scheepsrecht zeker Maikel B)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Weer een waar genot om te bekijken. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2015

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
De Oriënt Express ziet er beeldig uit
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Bedankt voor het plaatsen, erg mooi allemaal.
Een erg leuk detail vind ik de mol die even boven het gras uit komt kijken  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lok met een digitale pantograaf is mooi, maar het zou nog mooier zijn als ze eens een nederlandse loc mee uitrusten.  :D :D