Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Märklin - Neuheiten 2015

Gestart door RMW vrijdag 17 oktober 2014, 16:20:54

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Misschien een conducteur die uitstapt blaast en weer terug gaat,je weet het maar nooit. B)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Of een machinist die "de Dolf" doet. Da's pas een Weltneuheit. ;)



Gr, Ben.

Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
 :mrgreen: :mrgreen:

gr. Charlie
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
@Lucien:
Misschien even wachten totdat je de exploded view tekening op internet kunt vinden.
Wellicht hebben ze nu wel wisselstukken als de loc hetzelfde is.

Groeten,
Ton.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hoi Ton,

Dat is wel heel kort door de bocht hoor, want ze verkopen liever een heel model dan de onderdelen :thumbdown:
Voel best met Lucien mee, want nu het nieuwe model komt hebben ze natuurlijk wel onderdelen daarvoor.
Terwijl hij krijgt te horen dat ze niks voor hem kunnen betekenen, dat vindt ik nu niet bepaald klantgericht :(

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Bahnhof Kloten
gast

Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lucien, heb je hem bij je normale dealer gekocht?
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Prima dat marklin de G200 uitbrengt en daarmee het gat dat Mehano achterliet na het faillissement vult.
Helaas (nog) geen uitvoering voor op mijn duitse baan, wel vreemd voor een duits merk???
Mooie VTG ketelwagens met (ja marklin kan het) filigraan hekwerk en ladder.
Wat mij opvalt is dat (bijna) elke lok is uitgerust met full sound, een goede ontwikkeling !
Helaas durft marklin ook dit jaar geen echt nieuwe wagons te maken en houdt het dus op varianten, erg jammer.
Maar er zit toch wel het een en ander voor mij bij gelukkig !

En waar blijft nu toch de slanke Engelse wissel !!!!! misschien moeten we marklin eens een petitie aanbieden via het 3-rail forum !!!!!!!!!!
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Bahnhof Kloten
gast

Re: Märklin - Neuheiten 2015
Eigenlijk is het best jammer dat overal geluid in zit. ik zou liever zien dat het als losse module zien, want op een gegeven moment hoor je zoveel geluidjes dat het niet meer herkend. (en ik houd van het geluid van de traditionele motor)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Er zijn toch stoomloks die met of zonder geluid te leveren zijn? Moet je wel van stoomloks houden.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Je kan het geluid uitzetten.  >:-D
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
De NS 186 in blauw geel heeft DCC en mfx aan boord.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: 100%erik op vrijdag 16 januari 2015, 22:05:35
En waar blijft nu toch de slanke Engelse wissel !!!!! misschien moeten we marklin eens een petitie aanbieden via het 3-rail forum !!!!!!!!!!
Hoi Erik,

:idea: Misschien een bestelling plaatsen zoals de wagon van het forum?

Wellicht helpt het als we het Stummi's forum ook zo ver krijgen :-)

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Märklin - Neuheiten 2015
ik hoop dat Tante Marklin eindelijk met een ICMm komt, dan ben ik al gelukkig of dat Tante Marklin de 1600/1700 een opfrisbeurt geeft en vol stopt met details zoals luchtslangen voorop enz.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: Bassie op zaterdag 17 januari 2015, 00:29:40

De NS 186 in blauw geel heeft DCC en mfx aan boord.


Dat zou mooi nieuws zijn. Maar is dat zo en waaruit blijkt dat?

Gr, Ben.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Uit de tekst in de folder Ben.

Citeer
Model: met digital-decoder mfx en DCC, evenals uitgebreide geluidsfuncties.
Speciale motor, centraal ingebouwd. 4 assen over cardan aangedreven.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: 100%erik op vrijdag 16 januari 2015, 22:05:35En waar blijft nu toch de slanke Engelse wissel !!!!! misschien moeten we marklin eens een petitie aanbieden via het 3-rail forum !!!!!!!!!!
:idea: :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Oké, ik lees de Duitse folder:

Modell: Mit Digital-Decoder mfx und umfangreichen Geräuschfunktionen.
Spezialmotor, zentral eingebaut. 4 Achsen über Kardan angetrieben.

Overigens denk ik dat het een vertaalfout is. De Trix 186 heeft MFX en DCC. Maar we laten ons verrassen. :)

Citaat van: 100%erik op vrijdag 16 januari 2015, 22:05:35

En waar blijft nu toch de slanke Engelse wissel !!!!! misschien moeten we marklin eens een petitie aanbieden via het 3-rail forum !!!!!!!!!!


Ik zou de bestelling van de forum kar annuleren. Laat ze het maar voelen daar in Göppingen. O:-D

Gr, Ben.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
DCC staat niet alleen bij de 36622 NS 186 maar ook bij 36623 een DB 146.
Het staat echter alleen in de NL folder, in alle andere folders komt het woord dcc twee keer minder voor. Dus wat is waar?
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: Hans V200.0 op vrijdag 16 januari 2015, 20:50:28
Voel best met Lucien mee, want nu het nieuwe model komt hebben ze natuurlijk wel onderdelen daarvoor.
Terwijl hij krijgt te horen dat ze niks voor hem kunnen betekenen, dat vindt ik nu niet bepaald klantgericht :(

Dat de nieuwe 'Seetal-Krokodil' bij de Nieuwigheden 2015 staat, wil nog niet zeggen dat je hem morgen al kan kopen in de winkel. Grote kans dat dit model pas later in het jaar geproduceerd gaat worden en dat er dan dus ook pas weer nieuwe onderdelen te krijgen zijn. Lucien hoeft zich naar mijn mening dus niet bij de neus genomen te voelen vanwege de komst van dit nieuwe model.

Dat Märklin echter op dit moment geen onderdelen meer kan leveren voor de loc, is een heel ander verhaal. Dat zou toch eigenlijk wel moeten.
Ik vermoed echter dat het te maken heeft met de onverwacht vele, "gepeste" Krokodilletjes die terug zijn gestuurd en dat Märklin daarvoor gewoon te weinig onderdelen op voorraad had. Het zou me dan ook niet verbazen, als Märklin juist vanwege het gebrek aan onderdelen maar besloten heeft het model ook opnieuw uit te brengen. Als je de mallen toch weer gaat gebruiken voor onderdelen, waarom dan niet ook meteen weer het hele model maken.

Groet, Marc     
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ik zag net bij Steven Train dat er nog een BR 41 37929 uitkomt,dat zou misschien het messe-model zijn.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: 10103 op zaterdag 17 januari 2015, 09:12:23
Het zou me dan ook niet verbazen, als Märklin juist vanwege het gebrek aan onderdelen maar besloten heeft het model ook opnieuw uit te brengen. Als je de mallen toch weer gaat gebruiken voor onderdelen, waarom dan niet ook meteen weer het hele model maken.
Groet, Marc     
Hoi Marc,

Dit zou best eens de strategie kunnen zijn van de fabrikant, en dat ie morgen te koop zou zijn, heb ik niet genoemd in mijn verwachtingen ;)
Wees dan eerlijk tegen je klanten, en wijs ze dan ook niet de deur, maar los het probleem op :important:

Als door deze actie dan wel onderdelen beschikbaar komen........waarom moeten we er dan jaren op wachten?
Lok's zijn nu eenmaal mechanische werkjes waar dingen van slijten, maar zinkpest overkomt je door een slechte legering :important:
Vermoedelijk lag dit aan het uitstapje naar het Oosten, want hoe verklaar je anders dat ze goedkoper gaan produceren en dus de kwaliteit laten varen?

Hoop alleen wel dat deze nieuwe kroko ervan verschoond zal zijn :important:
Maar een oplossing voor de oudere modellen........daar hoop ik ook nog antwoord op te krijgen ;)
Want een nieuw model betekent niet automatisch dat we de oude maar weggooien, het zou beter zijn als ze hun verantwoording weer eens oppakten.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ja,ben het helemaal met Hans en lucien eens, als je groot wil zijn moet je het dan ook overal in zijn.
En niet weg duiken als het even niet lukt. B)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Even geleend van de Ooster buurtjes weet iemand hier wat vanaf, van de E94 wist ik, maar die andere niet.

bezugnehmend auf die zwischenzeitlich aufgekommen Fragen (u.a. zu 30001 und 37929) teile ich mit, dass ich die nachstehend aufgeführten Artikel in meine Übersicht auf der Seite 1 mit aufgenommen habe, weil diese von mindestens zwei Händlern unabhängig voneinander und zumindest vorübergehend in ihren ?Märklin-Neuheiten-2015-Rubriken? mit übereinstimmenden Angaben angezeigt wurden:

30001 ? Dampflok BR 89 der DB, Ep. III, Einmalserie(?) ? 79,95 ? -,
37229 ? Elektrolokomotive E94 in fiktiver schwarzer Farbgebung, Auflage: 999 Stück ? UVP = ???,?? ? -,
37929 ? Dampflok BR 41 der DB, Ep. III, mfx+/Sound, Einmalserie ? 499,95 ? - und
42179 ? Schnellzug-Steuerwagen Typ EW IV Bt der SBB, Ep. V, Neuauflage (?)? 89,95 ?.
Die nachstehenden Artikelnummern wurden bislang jeweils nur bei einem Online-Händler kurzzeitig angezeigt. Diese Daten sind aber bereits wohl wieder gelöscht bzw. gesperrt. Da ich davon ausging, dass andere Händler nachziehen, habe ich mir diesen Händler leider auch nicht gemerkt. Den Text zu den Artikelnummern habe ich jedoch kopiert:
24072
Gerades Gleis mit abnehmbaren Böschungen. Wird als Ausgleichsstück für die schlanke Doppelkreuzungsweiche 24720 benötigt. ? Preis: n.E.

24720
Schlanke Doppelkreuzungsweiche, Länge 236,1 mm, Zweiggleisradius 1.114,6 mm, Weichenbogen 12,1 mm, Herzstück 10° aus Metall. An jedem Ende der Weiche wird jeweils das Gleis 24071 bzw. 24072 benötigt. Zwei passende Böschungsteile liegen bei. Mit Elektroantrieb und beleuchteter Weichenlaterne, Digital-Decoder nachrüstbar ? Preis: n.E.

24470
Bogenweichenpaar, jeweils R4 = 579,3 mm/ 30°. Außenbogen: 30° im Parallelabstand 64,3 mm. Mit Handschalthebel. Elektroantrieb 74491, Digital-Decoder 74461 und Weichenlaterne 74470 jeweils nachrüstbar ? Preis: n.E.

24471
Bogenweiche links, R4 = 579,3 mm/ 30°. Außenbogen: 30° im Parallelabstand 64,3 mm. Mit Handschalthebel. Elektroantrieb 74491, Digital-Decoder 74461 und Weichenlaterne 74470 nachrüstbar ? Preis: n.E.

24472
Bogenweiche rechts, R4 = 579,3 mm/ 30°. Außenbogen: 30° im Parallelabstand 64,3 mm. Mit Handschalthebel. Elektroantrieb 74491, Digital-Decoder 74461 und Weichenlaterne 74470 nachrüstbar ? Preis: n.E.

Für eine Aufnahme der Artikelnummern fehlt mir jedoch jegliche Bestätigung durch einen weiteren Händler und/oder durch die Fa. ?Märklin?. Auch ansonsten konnte ich bislang keine Informationen zu diesen C-Gleis-Artikelnummern finden.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Dat klinkt interessant! Zou het dan toch eindelijk?  :D
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Kijk da's mooi voor de C-railers. :thumbup:

Gr, Ben.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Dat is SUPERGOED nieuws!!!!!!

EINDELIJK die nieuwe slanke Engelse wissel waar we al jaren op wachten :important:

En dan ook nog bochtwissels?

Man mijn budget gaat eraan verdorie >:-D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
'k Snap alleen de keuze voor een R4 bochtwissel niet, met een R3 bochtwissel kan je veel meer, maar ja, we moeten altijd wat te zeuren hebben he  :D
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Tja of ze ook daadwerkelijk komen valt nog eventjes te bezien ;)

Want officieel is het dacht ik nog niet bevestigd :D

En je weet hoe geruchten soms hun loopje nemen met de werkelijkheid >:-D
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Het zal R3/R4 zijn?

Nu is het boogwissel R1/R1 en daar kun je niks mee.

Gr, Ben.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Maar nog steeds geen C-rail flex met beton bielzen
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hoi Ben,

Gezien die parallel afstand zou je best eens gelijk kunnen hebben, mits het ooit officieel bekend gemaakt wordt  ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin - Neuheiten 2015
kijk eens aan
daar wordt een mens vrolijk van  :thumbup:
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Misschien zijn dit al de uitgelekte zomer nieuwigheden en mhi/2.
Anders zou het in de neuheiten folder 2015 hebben gestaan. B)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: Spoorman op zaterdag 17 januari 2015, 19:46:05
Het zal R3/R4 zijn?
Waarom niet R4/R4 naar analogie met R1/R1 van 24670, maar nu met een recht stukje van 64,3mm ipv 77,5mm?
Past toch mooi tussen R3/R4 en R4/R5?
Alvast wat oefenen in Wintrack :-)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Met deze bochtwissel kan je alleen van R4 naar R5, terwijl je met een R3 bochtwissel van R3 naar R4 kan, maar ook van R4 naar R5 met behulp van de 24064.
Ook zouden de mensen die alleen met R1, R2 en R3 rijden ook nog iets hebben aan een R3 bochtwissel.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ja, zo is het altijd wat hé, ik ben blij dat ze een zo ruim mogelijke boog hebben gekozen, 't zal toch op die 64,3mm niet aankomen als je op een baan grote bogen gebruikt?
En wat tussen afstanden betreft maakt het niks uit, die is toch hetzelfde voor R3/R4 en R4/R5. Je kunt er uiteindelijk hetzelfde mee als met de 24710, 64,3mm opschuiven.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Trans Europa Express
gast

Re: Märklin - Neuheiten 2015
Weet iemand die al ingewijd is in de nieuwigheden in winkels en stores wat we in de exportsector speciaal voor Nederland gaan krijgen en met name de wagons want daar kijk ik wel met belangstelling naar uit.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2011

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015

Een mooie brochure met allemaal lekkernijen erin.

Toch heb ik wel trek in die nieuwe E 41. Hangt daar al een prijskaartje aan?

mvg Harry
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Heb deze al een aantal jaren in gebruik, (tot volle tevredenheid) ===> klik
Dit is de nieuwste versie van dat merk ===> klak
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: Har op zondag 18 januari 2015, 14:41:55

Een mooie brochure met allemaal lekkernijen erin.

Toch heb ik wel trek in die nieuwe E 41. Hangt daar al een prijskaartje aan?

Helemaal achterin diezelfde brochure kun je de prijzen vinden van de nieuwe Märklin-modellen. Voor de E41 (39415) is dat officieel ?299,95. Bij Modellbahn West zag ik hem al voor ?284,90 staan.

Groet, Marc
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2011

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015

Heren dank u. Achterin de brochure Marc ? Heb natuurlijk weer scheel gekeken. Ik vind em echt mooi. Echt wel.

Ehh Wim die Fleischmanner is zeker smakelijk. Ik zou kiezen voor de blauwe Märklinner en wel om jeugdsentimentele redenen.

Stevig prijskaartje. Dat dan weer wel.

mvg Harry

   
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
KLIK en dan "Nur Neuheiten 2015" aanvinken. Krijg je alle nieuwtjes met prijzen.



Gr.  Charlie
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ik las dat de Lufthansa trein stroomvoerende koppeling heeft op de loc.
Is dit ook voor het eerst dat Märklin dit toepast?
Ben het nog niet eerder tegenkomen, behalve dan met speciale stekkerverbindingen.

Groeten,
Ton.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2011

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
 :thumbup: Dank Charlie
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: 10103 op zondag 18 januari 2015, 15:04:01
Citaat van: Har op zondag 18 januari 2015, 14:41:55

Een mooie brochure met allemaal lekkernijen erin.

Toch heb ik wel trek in die nieuwe E 41. Hangt daar al een prijskaartje aan?

Helemaal achterin diezelfde brochure kun je de prijzen vinden van de nieuwe Märklin-modellen. Voor de E41 (39415) is dat officieel ?299,95. Bij Modellbahn West zag ik hem al voor ?284,90 staan.

Groet, Marc

269.99 bij Walter Licht. Stammkunden prijs is nog een stuk lager.  :D
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
?269,90 bij Joes Modellbahnlädle. :D
Belangrijker: volgens de site zou de loc al over ongeveer 15 dagen leverbaar moeten zijn!

Groet, Marc
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ook in Nederland bij Modeltreincenter Den Bosch de nieuwe 2015 artikelen goedkoper te bestellen.
Houden we de Nederlandse economie ook draaiende.  :)
KLIK

Gr.  Charlie
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Even gekeken Charlie. Zo goedkoop is deze ook niet.  ;)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: 10103 op zondag 18 januari 2015, 17:28:22
?269,90 bij Joes Modellbahnlädle. :D
Belangrijker: volgens de site zou de loc al over ongeveer 15 dagen leverbaar moeten zijn!

Groet, Marc

Daar kan de prijs die ik zou betalen niet aan tippen.   >:-D
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: Olav op zondag 18 januari 2015, 17:44:23
Even gekeken Charlie. Zo goedkoop is deze ook niet.  ;)

Om even die E41 aan te halen die bij Joes Modellbahnlädle 269,90 moet kosten, kost in Den Bosch 274,95.
Voor die 5 euro ekstra koop ik hem liever in Nederland. :)

Gr.  Charlie