Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Märklin - Neuheiten 2015

Gestart door RMW vrijdag 17 oktober 2014, 16:20:54

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hoi Maikel,

Helaas was er bij de eerste aankondiging (site van WL) niks bekend van schaal, maar ik nam aan dat het wel een andere zou zijn.
Alle dingen staan er ook onder voorbehoud, en het lijkt wel of ze oude plaatjes hebben gebruikt, maar ik kan het mis hebben ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin - Neuheiten 2015
De nieuwigheden 2015 staan nu bij marklin in de databank producten.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
... en voor de PDF-folder: KLIK.

Groet, Marc
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Zo ze zijn er vroeg bij met de marklin-storelok normaal is dat in de herfst.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Die G2000 van de RRF wauw !!!!
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
WELTNEUHEIT

Een "Weltneuheit" bij de nieuwe TGV POS: digitaal schakelbare ruitenwissers. Daarnaast is de BR 111 van de "Lufthansa Express" voorzien van digitaal schakelbare pantografen:

Re: Märklin - Neuheiten 2015
Iedereen zegt: plaatjes met 5 wagens kloppen niet, het worden 4 wagens. En dan ga je in de PDF 2015 kijken en in de PDF 2015 staat de 26596 Delta Loyd ''gewoon'' foutief met 5 wagens afgebeeld, al zegt iedereen dat het gewoon een model wordt met 4 wagens, zoals in de Exportfolder 2014.

Zijn ze daar aan de zuip geweest of hebben ze teveel coke gesnoven bij het maken van de pdf 2015? ## of weten ze het allemaal niet meer? ZUCHT
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Nogmaals: hij komt met 4 wagens (staat ook in de omschrijving). Iemand heeft een fout gemaakt bij het samenstellen van de afbeelding.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Oke. En zo wordt de PDF uitgegeven?

Niemand op de eindredactie had zin om met kerst onder de kerstboom even de pdf na te kijken?:D:D

Kan ik me voorstellen haha!

Foutje zullen we maar zeggen
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Zolang je de rest maar wél voor waar aanneemt :important: ;)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Een beweegbare ruitenwisser?!? FANTASTISCH, echt! Erg leuke gimmick ;-).
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Marklin tv folge 69 online,met de neuheiten 2015.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Staan een hoop leuke spullen bij die ik wel wil hebben. :thumbup:
Dat wordt weer sparen. ;)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Beweegbare panto's erg leuk, maar doe die ook eens op Nederlandse loc. Grotendeels van de Neuheiten 2015 folder van de naam niet hebben, die stonden ook al in de 2014 folder. Weinig nieuwe Nederlandse nieuwtjes
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: Laenderbahn027 op donderdag 15 januari 2015, 18:53:18

Een beweegbare ruitenwisser?!? FANTASTISCH, echt! Erg leuke gimmick ;-).


Mee eens alhoewel zulke rariteiten mij niet boeien. Ze kunnen beter innoveren in het railsysteem, daar liggen nog wel wat kansen en gaten in het assortiment.

Gr, Ben.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Een compleet nieuw ontwikkelde G2000, een DDM-set, een E186, de locomotieven van CTL Logistics en ERS ("Linked by Rail") en nog wat items van 2014 (1222 + M2-rijtuigen) lijkt mij ook wel even voldoende voor de kleine markt in Nederland. Wie weet wat er in de loop van het jaar nog wordt aangekondigd.


Citaat van: flevoland2012 op donderdag 15 januari 2015, 19:28:44
Grotendeels van de Neuheiten 2015 folder van de naam niet hebben, die stonden ook al in de 2014 folder.

Een gedeelte wel, maar dit betreft zeker niet het "grootste deel" van de folder. Je constatering is dus niet correct.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Orient Express is ook wel erg gaaf.
Maar ja, loc en beide wagonsets zijn rond de 1.000 euro :(

Groeten,
Ton.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Die locomotieven die bij Polen staan, de CTL Logistics en de Linked by Rail rijden ook in Nederland rond hoor. Zeker de Linked by Rail loc is eigenlijk een Hollandse locomotief van een Hollandse maatschappij, ERS Railways  om precies te zijn :!:
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Wat is de borsig editie nr 4, misschien kijk ik er overheen.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Wanneer komt marklin nou eens met een uitbreiding van de rails bijvoorbeeld met een beton rail enz.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Bahnhof Kloten
gast

Re: Märklin - Neuheiten 2015
Nou, niet veel nieuws dus qua Nederlands
Eigenlijk alleen de NS 186, de 189 en de G2000. (die alle 3 eigenlijk niet interessant zijn voor mij)
Die DDM set, de M2 en de 1200 zijn nog van vorig jaar.

Qua Zwitsers matrieel alleen de Ae 6/6 Cargo en de EWIV wagens.
Wordt goedkoop jaartje zo ;)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Net de pdf doorgekeken en er zit weer leuk materiaal bij, daar gaat mijn goede voornemen weer  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Voor mij ook een goedkoop jaar,  er zit niks voor me tussen.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Reeks 25 NMBS voor de Benelux trein. Helaas nog met de koffiemolen motor. En geen Trix uitvoering. :-(

Gr, Ben.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
alleen een G2000 in de RRF uitvoering
Re: Märklin - Neuheiten 2015
ook dit jaar weer geen spek voor mn bek
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Er staan toch weer leuke dingen in de folder! Ik denk dat er voor bijna iedereen wel wat tussen kan zitten.

De blauwe E 41 staat al op mijn lijstje. In de afgelopen weken heb ik nog zitten denken, dat het wel leuk zou zijn als Märklin die weer eens uit zou brengen. En zie! :)
Ook op de V 200 in periode III-uitvoering - maar dan zonder de tekst 'Deutsche Bundesbahn' op de zijkanten - zat ik al een tijdje te wachten. Ik vrees alleen dat dit model toch weer de oude vijfpolige motor gaat krijgen...
De complete Oriënt Express-set is inderdaad prijzig, maar ik vind hem ook erg fraai. Als ik er het geld voor had, dan had ik hiervoor denk ik toch wel een uitzondering kunnen maken op mijn periode III-baantje. :D   

Groet, Marc

Ps. Overigens kloppen de nummers boven de Silberlinge/E 41 in het overzichtplaatje ook niet, dat zou 43820, 43800 en 43810 moeten zijn.   
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Bahnhof Kloten
gast

Re: Märklin - Neuheiten 2015
We kunnen nog op de exportfolder wachten, vorig jaar zaten daar de echte klappers in.
En anders kan ik proberen mijn verzameling completer te krijgen.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ik word er wel blij van, een paar mooie dingen gezien. O.a. Houttransport. Maar moet mijn gravita van Brawa (2014) nog krijgen. Nog effe wachten op sceneryfabrikanten en dan keuzes maken.

Gr henk
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2011

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: Hans V200.0 op donderdag 15 januari 2015, 09:33:53
Hoi Martin,

De catalogus 2015/2016 zal pas na de zomer te vinden zijn bij de handelaren vrees ik, en tot die tijd zal je het moeten doen met de huidige catalogus 2014/2015 en de neuheitenfolder ;)

:oops: :oops: tja ik bedoel dus inderdaad die neuheitenfolder. Maar zag dat hij inmiddels digitaal is. :thumbup: :thumbup:
groeten Martin
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
 :) Nou, leuk foldertje, maar beetje jammer dat op pagina 31 de arme brandweerman met zijn kop in de vlammen staat. 8o :-(

Dirk-Jan
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: Bahnhof Kloten op donderdag 15 januari 2015, 20:43:41
We kunnen nog op de exportfolder wachten, vorig jaar zaten daar de echte klappers in.
En anders kan ik proberen mijn verzameling completer te krijgen.

De export folder zat nu in de neuheiten folder
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Je mag erover schrijven wat je wilt, maar het is een prachtige loc; 39415  :thumbup:
Een mooie platte wagen; 48734 is ook  :thumbup:
De goederenwagons 46911 passen weliswaar niet zo bij mijn zelflossers, echter kan ik er aanzienlijk veel kolen mee vervoeren en goed lossen met de kraangrijper van Roy.
(http://forum.3rail.nl/index.php?topic=51065.msg946796#msg946796).
De wagons; 48056, 47002 en 47200 moeten loop dit jaar maar eens ergens worden opgepikt.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
MAAR de grootste teleurstelling is dat er WEEEEEEEEER geen slanke engelse wissel bijzit!!!
HOW HARD CAN IT BE??????
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Wil je me schouder hebben om uit te huilen AC B).
Re: Märklin - Neuheiten 2015
het is toch waar niet??
voor de rest zitten ze van die debiele dingen te maken zoals bewegende ruitenwissers en displays die helemaal zinloos zijn maar
rails waar al die troep op moet rijden is dan weer minder belangrijk??
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Jaja dat is waar,ik zit er zelf ook niet op te wachten,maar voor elk wat wils.
En zo hebben ze het ook eens over een draaischijf gehad voor c-rail en waar ik wel op zit te wachten,dat er een stoomlok uitkomt waar van je de rookkamerdeur kan openen,dat zie ik liever dan een ruitenwisser die strepen maakt.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: 10103 op donderdag 15 januari 2015, 18:00:59
... en voor de PDF-folder: KLIK.

Groet, Marc

En voor diegene die liever de NL folder zien : NL PDF
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hola
Er is uit deze folder slechts 1 artikel waar ik zeer belangstellend naar uitkijk.
De kenners onder jullie weten vast wel welke dat is...
H la P
Fred
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ik vind dat nergens het 4 de deel van de borsig editie....
Kan iemand mij helpen?

Mvg
Dieter
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: RMW op donderdag 15 januari 2015, 18:36:13
WELTNEUHEIT

Een "Weltneuheit" bij de nieuwe TGV POS: digitaal schakelbare ruitenwissers. Daarnaast is de BR 111 van de "Lufthansa Express" voorzien van digitaal schakelbare pantografen:
Nu nog regen op schaal, (zonder het natte geklieder want dat is slecht voor hout/metalen rails/elektro) en we zijn echt realistisch bezig  ;)

Leuk bedacht overigens.

Patrick.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Veel interessante items zeker voor mij als liefhebber van SBB materiaal.
Ook ik snap de smalende opmerkingen over sommige onzinnige nieuwigheden als bewegende ruitenwissers. Zie daar totaal geen extra waarde van in.

gr. Sjoerd
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: TGVke op vrijdag 16 januari 2015, 09:54:01
Ik vind dat nergens het 4 de deel van de borsig editie....
Kan iemand mij helpen?

Mvg
Dieter
Hoi Dieter,

Zoals je misschien wel weet nu, is dat Märklin niet alleen de beurs in Nürnberg gebruikt om dingen aan te kondigen.
Tussentijds gebeurd er ook veel, kijk daar maar voor de aankondiging van de S2/6 van onlangs.
Die stond ook niet in de neuheitenfolder van 2014 ;)
Wellicht komt er gaande dit jaar nog wel wat nieuws, en zal daarbij wel iets van je gading zitten :P

@ Allen,

Wat ik wel grappig vindt, is dat men wel de ruitenwisser belachelijk vind, maar over de beweegbare stroomafnemer heb ik nog geen klacht gehoord :-)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hans,

Dat komt denk ik, omdat die al langer bestaat en eerder gebruikt wordt. Trein komt op eind halte en panto wordt van rijdraad gehaald. Of lok moet andere kant op en panto wordt gewisseld.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ik vind het een mooie folder. Ik noem de blauwe E41, de SBB rijtuigen, niet alleen de Eurofima rijtuigen, maar o.a. ook het rode restauratierijtuig en dan niet de rode metalen versie. Dat restauratierijtuig heeft volgens mij tot nu toe alleen in de Re 4/4I TEE set met 3 rijtuigen gezeten, maar dan in TEE kleuren. Maar ook de jaren 80 turkoois/beige en rood/beige intercity rijtuigen van de DB vind ik erg mooi.

Ook mooi dat er erg veel wagons weer per stuk worden uitgebracht, en voor zeer acceptabele prijzen. Vanaf 25 euro voor een goederenwagon is netjes geprijsd. Ook heb ik het idee dat er nu vrijwel geen enkele lok nog zonder ledverlichting de fabriek verlaat. Dat zijn goede ontwikkelingen. Nu nog van die oude koffiemolen af. Voor 2015 heb ik nog geen model gezien waarbij een type lok de overstap maakt naar moderne aandrijving. Laten we hopen dat daar nog wat van komt. Zo zijn er nog wel wat Zwitserse, Duitse en Belgische modellen in deze brochure die hiervoor in aanmerking komen.

En elke keer dat ik opnieuw door de brochure blader voeg ik weer wat aan mijn wensenlijstje toe. Ik denk dat ik maar eventjes moet stoppen met het lezen van de nieuwigheden brochure  :mrgreen:

Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2011

Ik ben dus ik denk

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
"In 2015 ga ik minder uitgeven"

(leest folder)

"nee, toch niet"  :)

Mooi dat de DB BordBistro IC wagon nu los wordt geleverd,
En die E186 gaat hier ook wel in huis komen denk ik...
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Staan wel leuke dingen in de 186 van ns en 1200 dus word een meer niet zo'n heel duur jaar voor me. Maar wie weet komen ze nog met leuke nieuwtjes in de loop van het jaar.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Qua NMBS materiaal ben ik zeer tevreden!
Dat had ik niet verwacht van Märklin :O

groeten Dylan
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Leuke spulletjes weer , dat MFX gedoe hoeft niet voor mij , maar goed .

Verder heb ik deze al eens eerder gehoord , maar dan van iets heel anders : Wir LEBEN Märklin .

Mvg. Leo
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: Edwin op vrijdag 16 januari 2015, 12:26:21
Hans,

Dat komt denk ik, omdat die al langer bestaat en eerder gebruikt wordt. Trein komt op eind halte en panto wordt van rijdraad gehaald. Of lok moet andere kant op en panto wordt gewisseld.
Alsof de TGV nooit van pantograaf wisselt........dan heeft men nooit goed gekeken naar dat treinstel :(

Ach deze extra's op lok's/treinstellen zijn wel leuk.....alleen hoeveel hebben ook de extra centen er voor over?

Om nu een ruitenwisser die beweegt, meteen te bombarderen als Weltneuheit, vindt ik gewoon het te ver opblazen van een nieuwtje ;)

Omdat de eerste reeks het niet had?

Of omdat daar nog wel het een en ander over geschreven is?

Hoe dan ook ze zijn toch wel een beetje doorgedraafd, ben benieuwd wel bewegend deel we volgende keer kunnen verwachten :P

M.v.g.

Hans V200.0