Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Märklin - Neuheiten 2015

Gestart door RMW vrijdag 17 oktober 2014, 16:20:54

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Net mail van Modellbahn-West, dat Märklin verrast door de grote vraag en geprobeerd heeft om er meer te maken, maar de leverancier van de kerstbomen kan nu niet leveren. Waarschijnlijk gaat het model in 2016 nog een keer uitgebracht worden.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hmmm. Misschien toch nog eentje bestellen.  :)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Op eBay.de heeft men het ook door.
Voorgestelde prijzen zijn nu al behoorlijk boven de advies verkoopprijs.

Groeten,
Ton.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Re: Märklin - Neuheiten 2015
-Olav:
Krijg enkel de homepage van Youtube, en niet het filmpje zelf,  >:-D >:-D
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Gefixt. THX.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
-Olav:
Dank voor het plaatsen van dit filmpje, in de close-up van de wielen tijdens het rijden zie je dat er een wiel niet mooi rond is en vertoont een uitstulping, dat maakt dat de loc een beetje hobbelt over het spoor.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
De lok hobbelt mee op het ritme van Oh Tannenbaum onder F14........... Cool hoor.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: AlexDalex op woensdag 07 oktober 2015, 20:20:37
Ik zie in de nieuwe Marklin Insider Nieuws bij de Werbemodelle dat er een koelwagen uit komt
artikel nr. 4415.606 met de opdruk Het Spoorwegmuseum dat wil je beleven! Deze zie ik nog
niet in de webshop van het Spoorwegmuseum.

Gisteren stond deze wagon gewoon in het winkeltje, kost ? 19.95 per stuk.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hij staat helaas nog niet in de webshop, ik wil hem toch hebben in de NL collectie dat word wachten tot Ontrax 2016 of misschien een keer op een beurs tegen komen.  :D
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Alsmede ze een mailtje stuurt komt het vast goed  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Nieuwe stomers. Nu een weer een speciale editie in het kader van 25 Wiedervereinigung WDR en DDR. Leuk zo´n stel 39205 en 39206 of Trix 22905 en 22906. Ik hoop alleen niet dat Märklin van de BR 01.5 een extra Insidermodel maakt. Wat mij wel interesseerd is dat Märklin nu een Reko lok (uitleg zie MMagazin en 3railforumWiki) heeft gemaakt.
Als Märklin nu doorgaat en een reko BR 52.80 gaat maken ben ik van de partij. Er rijden nog 15 van die reko loks rond bij museumspoorlijnen. Het is de serie waarvan tegenwoordig de meeste bedrijfsvaardige lokomotieven van rondrijden. Hier in Nederland bij de Star en VSM. Het zou heel mooi zijn om een STAR 52 8060er in H0 te bezitten. Velen van jullie hebben al de VSM 64er :-)  En liefhebbers van de SSN kunnen uit een Märklin 39230 of 39235 de 23 023 maken. Ja er bestaat er Märklin BR 52 , Cat.nr. 3715. Echter dat is een 52 3329 en dat is een overgangsoorloglocomotief (ÜK). Een erg kale uitvoering van een BR50er. Die serie van bijna 7000 stuks in allerlei ondertypen wordt met een model van een 52.80er weer een stuk completer. D´r zijn al zoveel uitvoeringen van de 50er met en zonder cabinetender uit dat ik nu pleit voor de REKO-ketel. Tenslotte is dit de laatste uitvoering van deze succesvolle serie BR50,51,52.
Moi,
Dirk
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hoi Dirk,

Je verlanglijstje hoort eigenlijk thuis in de wensmodellen, daar is een apart topic voor.
Volgens mij heeft Märklin geen echte Rekoloks uitgebracht, resultaat van simpel googlen.
In de jaren '90 kwamen ze wel met een (DDR) DR E94, E04(?) en de BR243/143. Op de Ludmilla BR130/230 moesten we langer wachten.
Geen stomers dus.
Die enkele verdwaalde stoomloc in het M*-aanbod met DR-embleem kun je niet als Reko-locs betitelen.
Voor Reko-stoomlocs moet je toch echt naar de concullegas: Piko, Gutzold en Roco heeft er ook een paar.
Jammer dat Märklin dit zo links heeft laten liggen.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: Baanloos op dinsdag 20 oktober 2015, 10:42:47
Geen stomers dus.
Die enkele verdwaalde stoomloc in het M*-aanbod met DR-embleem kun je niet als Reko-locs betitelen.

Zoals Dirk reeds aangeeft, is de kortgeleden aangekondigde BR 01.5 (art. 39205, 39206) wel degelijk een Reko-locomotief. Meer info over dit nieuwe model: klik.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Sorry ik las over de BR01 Reko heen, dat is dus wel degelijk de 1e ja.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hallo Baanloos, e.a., ik vond wel de map "Modellen niet in de Marklincollectie". Kwam niet verder dan de eerste drie onderwerpen over de mooie 3railforumwagon  :D
Nee, alle draadjes uit de zoekmachine waren heel stoffig en dit draadje ging over neuheiten en dus was deze aktueel en de neuheit reko BR 01.05 vond ik hier wel in dit draadje passen en voegde eraan toe dat een BR 52.80er zeer gewenst zou zijn. NHF

Hallo 3rail, Edward, ik lees me al jaren in over de series 50, 51, 52 en 53. Een BR52.80 let wel op die toevoeging .80 zijn locomotieven die voorzien van een nieuwe ketel en appendages. De doorontwikkeling als dat het al is van een BR50 is dit niet. Althans daar kunnen en mogen van mij de meningen over uiteen lopen. Hele paginas zijn er op bv. Stummi mee gevuld. Let op een 052 is geen 52.80! Omdat er zoveel loks van zijn gebouwd was het nummerschema niet toereikend en gingen de spoorwegen doornummeren.
De normale BR52 is vind ik kortgezegd een versie van een 50er en dan zeer uitgekleed. Kun je een locomotief op zich noemen. Dan is de Franco Costi dat ook of een BR50.40.
Vanwege de tekorten in de laatste oorlogsjaren is de Deutschen Reichsbahn Gesellschaft overgegaan tot het bijbestellen van locomotiven gebaseerd op het succesvolle type 50. Echter met vele andere onderdelen. Geen waterpomp meer maar twee injecteurs, een stoomdom minder et cetera. Tonnen gewicht zijn er mee gespaard en dus reed de lok zuiniger. Affijn jij weet dat alles wel.

Na de vorming van de BRD (sorry ik schreef eerder WDR, dat klopt niet) en DDR gingen ook BR50,51,52ers naar de DR. Vanwege de slechte kwaliteit van het staal en de gebruikte onderdelen, tekort aan machines en zuiniger toepassingen en nog wat meer redenen is de DR 200 stuks BR52 gaan moderniseren tot 52.80. Dat is een reko lok en die had ik liever als nieuwigheid dan een BR 01.50. En dan ben ik nu weer bij het draadjes onderwerp  ;)

Thnx Maikel, de 01.50 is de eerste reko stomer van Märklin en ik hoop dat er meer reko´s komen. Kan MM weer jaren vooruit met allerlei versies. Ik wil de STAR uitvoering 8060, iemand anders de VSM en ga zo maar door.

Een reko kan ook alleen maar een stoomlok zijn. Ik ken geen rekonstituierte elektrische of diesellocomotieven. Liliput heeft deze: catnr. 105232 van de 52 8077-1. Super in detail maar rijd niet door 360 mm boogstraal en dus niet op mijn baan.

Ik wil best wel meedoen in een apart draadje BR 52.80 plus de andere vijftigers.
Moi,
Dirk
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat van: trein-ice3 op dinsdag 20 oktober 2015, 23:45:30
ik lees me al jaren in over de series 50, 51, 52 en 53.
Wat hebben de Baureihen 51 en 53 met de Baureihe 50/52 te maken ?
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ze hebben wel degelijk met elkaar te maken Dick.
Al zal Dirk het beter uit kunnen leggen dan ik.
Kun je zolang niet wachten dan kun je de duitse Wikipedia raadplegen met zoekwoord BR50.

Het leuke is: zoals jullie namen op elkaar lijken maar jullie verder verschillend zijn,
zo ontwikkelden de diverse bouwseries 50 t/m 53 zich bij DB en DR, als ik het heel kort door de bocht en
met beetje fantasie samenvat.

Les voor mij om niet te snel en te gehaast te reageren zoals in mijn vorige post.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hierbij een korte video van YouTube (© Frank Liedke) van de vernieuwde Märklin Ludmilla (art. 36429). Het model is eindelijk voorzien van sluitseinen:

http://www.youtube.com/watch?v=nG6c5wnTHd0


Ter afsluiting nog twee foto's van het model (© Härtle):

Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hallo Brund55, e.a. Loks werden in epoche 2/3 genummerd volgens de serieaanduiding en dan een volgnummer van drie cijfers. (staat op de Duitse Wikipedia en in vele fora, boeken en websites.) Als je meer dan 1000 van dezelfde serie maakt, moet je verder kunnen nummeren na nummer 50 999. Dat deed de DRG door de lok met nummer 1000 niet 50 1000 te nummeren maar 51 001. Na de eerste bestelling kwamen allerlei varianten. Die kregen dan bijvoorbeeld de aanduiding 50.35, 50.40, 50.50 etc.. In totaal zijn op het eenheidsconcept BR50 ruim 6000 lokomotiven gebouwd. Het precieze aantal heeft nog niemand gevonden. Al die loks bleven ook niet in Duitsland zodat je geen BR50 met bijvoorbeeld loknummer 56 001 (de zesduizendste) tegenkomt. Bovendien is een BR 56 een heel andere machine. Om het helemaal ingewikkeld te maken zijn per 1 januari 1968 bij de invoering van het UIC nummersysteem nog eens 1452 loks omgenummerd. En later bij de hereniging beide Duitslanden kwamen daar de DR machines bij. Het hele bereik van de eenheidslok basis BR50 zit vol met onderseries, varianten en probeerselloks. Märklin en de andere modeltreinenbouwers kunnen nog jaren putten uit alle versies. En wij liefhebbers nog vele berichten schrijven want ik vind ook de BR 50 een interessant thema. En als Neuheit met reko ketel wil ik graag een 52 8060. (´k moet toch een beetje in het draadjesonderwerp blijven;-))
Moi,
Dirk
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
 :offtopic:

Hallo Dirk,

Ik waardeer je poging duidelijkheid te scheppen in de BR50 nummerbrij, maar niet alles wat op internet staat is (volledig) juist, getuige het volgende:
Tijdens de bouw van de BR 50 nummerde de DRG gewoon door na nummer 999 dus 50 1000, 50 1001 etc. , te lezen in Dampflokomotiven deutscher Eisenbahnen door Manfred Eisenbrod, een authoriteit op het gebied van spoorwegtechniek en -historie.
Pas in 1968 werden de viercijferige 50ers bij de DB omgenummerd naar het systeem met drie cijfers, waarbij de nummerseries 51,52 en 53 onstonden.
De 50.35 en 50.50 waren omgebouwde BR50's  uit de DDR. Alleen de 50.40 uit de DDR was een compleet nieuwe constructie, de 50.40 van de DB was een Franco Crosti lok, gebaseerd op de voormalige 52 893  + 50 894  die omgenummerd werden tot 42 9000 en 42 9001. Voor de 50.40 serie werden in totaal 31 BR 50's omgebouwd.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Citaat: "Alleen de 50.40 van de DDR (DRG) was een compleet nieuwe constructie".

Dick,

Je verhaal gaat hier mank want je haalt de DDR(TP III Oost Duitsland = DR ==>> Deutsche Reichsbahn) door elkaar met de DRG(TP II Duitsland voor WO II ==>> Deutsche Reichsbahn Geselschaft)
Periode gedurende WO II werd overigens aangeduid met DR = Deutsche Reichsbahn omdat toen alle Geselschaften werden verboden ten faveure van die ene club die toen wel mocht.

Grt, Ronald.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ronald,

Dat was een typfoutje van mijn kant :oops: in het boek stond DR (en niet DRG) vermeld. Tekst wordt aangepast.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
 :offtopic: Klopt DR i.p.v. DDR en anders een nieuw onderwerp maken over de BR50. Ik schreef al dat de hele serie lokomotiven gebaseerd op de BR50 vol zat met onderseries en varianten met uiteindelijk meer dan 6000 geproduceerde stuks. Daar maak je gemakkelijk een foutje. No hard feelings. Twee keer een periode een spoorwegmaatschappij aangeduid met DR maakt het ook niet gemakkelijker op. De eerste is die van 1920 - 1924 Deutschen Reichseisenbahnen. Die DR werd de Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft DRG en de andere periode was de DR na de splitsing twee Duitslanden in 1949. Eigenlijk was dit de Staatsbahn der Deutschen Demokratischen Republik, in spreektaal bleef dit de DR net als Ronald schreef duidt men ook de oorlogsperiode van de DRG gewoon aan met DR. Samen met alle 6000 loks blijft dit een schier onuitputtelijke stroom berichten over de op de BR50 gebaseerde loks opleveren. En dan weer terug naar de Neuheit REKO 01.50 Ook zo´n grote serie met vele varianten die BR01. Mijn gewenstte Neuheit 52 8060-7 zal nog wel even op zich laten wachten. Het duurt namelijk wel enige tijd voordat de tekenaars, constructeurs, gieters, spuiters de door o.a. mij gewenstte Neuheit hebben gemaakt. Voordat alles moet eerst het besluit vallen om de lok te gaan maken ;) Ik heb de 1:1 lok alvast als avatar gekozen. En omdat een avatar kan wijzigen hier een afbeelding. En dan nu weer over naar de Neuheiten na Ronald zijn bericht hieronder: inderdaad typteufel, DSG is in mijn bericht gewijzigd in DRG (2X).
Moi,
Dirk
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Dirk,

Waarschijnlijk maak jij nu ook een typefout.

Citaat: "Die DR werd de Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft DSG en de andere periode was de DR na de splitsing twee Duitslanden in 1949."

De DSG is niet meer of minder dan de Deutsche Schlafwagen- und Speisewagengesellschaft (DSG) welke is ontstaan na WO II en de Duitse deling als onderdeel van Mitropa die in de DDR doorging. Mitropa zelf werd opgericht in 1916.

Grt, Ronald.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Heren, na deze, overigens interessante uitweiding over de vele Br50 afgeleiden bij de DR/DRG etc, verzoek ik jullie vriendelijk het hoofdspoor van dit topic weer te gaan volgen. :thumbup:
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Märklin heeft een Nieuwe Website
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Leuk gedaan hoe die trein voorbij rijdt wanneer je op de homepage naar beneden scrollt  :thumbup:
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: Märklin - Neuheiten 2015
 :thumbup:
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Inderdaad een goeddoordachte nieuwe website van Märklin. Ik heb even de tijd genomen om alles weer eens te bekijken. Men heeft inderdaad echt alles erin gestopt, wat maar mogelijk was. "Pluim" voor de makers daarvan. Is een goede investering van - ik mag wel zeggen - noeste arbeid. Is een echte "vernieuwing".
:thumbup: :thumbup:
Re: Märklin - Neuheiten 2015
De nieuwe site ziet er inderdaad gelikt uit.
Maar, men is les 1 vergeten: zeer onoverzichtelijk, helemaal als je scrolt en dan weer terug wilt.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Het is wel even wennen aan de nieuwe site, maar het ziet er weer fris uit!
Je blijft echter wel scrollen en klikken. In de oude 'Produktdatenbank' kon je bijvoorbeeld veertig treffers onder elkaar zien, nu moet je daarvoor vier aparte pagina's bekijken. Dat is minder handig. Wel prettig zijn de linkjes die nu bij een model geplaatst zijn om direct bij de juiste handleiding en onderdelen te komen. Ik kan me tenminste niet herinneren dat die in de oude database erbij stonden.

Groet, Marc
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ben het met Johan eens,

zal weer effe zoeken worden om alles terug te vinden.Mijn Login voor de Shop is verloren geraakt  :( .

Grts

Johan
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ik moest ook opnieuw de inlog gegevens, voor de insider club, inkloppen.
En uitloggen geschiedt via "login"... 8o
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
En Marklin Nederland doet het wel erg makkelijk nu. Als je op producten klikt, ga je naar de Duitse pagina.

Gr.  Charlie
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2008

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Ben het met de beide Johans eens.
Productdatabank is lastig door te bladeren bij meerdere hits op je zoekargument.

Zal binnenkort nog wel war fine-tuning plaatsvinden, want het is irritant als iedere keer het grote menu verschijnt bij hovering.

Groeten,
Ton.
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Als je op de duitse site rondsnuffelt kom je nog een hoop error berichten tegen. Dus nog werk genoeg.  ;)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Inderdaad, veel fouten als: ERROR: Content Element type "dce_dceuid2" has no rendering definition!
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Is deze nieuwe site ook een "eenmalige serie"???


:P ;)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Die lay-out van die nederlandse pagina ben ik onderhand wel op uitgekeken.
Kan die ook niets eens op de schop?
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Nieuwe site lijkt perfect te passen in het concept My World.
Heb liever iets klassieker scherm.
Grts

Johan
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Kortgeleden uitgeleverd: Märklin-set 26803, bestaande uit een full-sound KPEV G8.1 (MFX) en 6 goederenwagens. Zowel de locomotief als de wagens zijn geweatherd. Eenmalige serie.

Foto's (© Lippe en Härtle):
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Uitgeleverd !
Hij heeft hem niet !  B) :-)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Hmm, van die 26803 word ik wel een beetje hebberig...
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2007

V65

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
maerklin heft het weer leuk gedaan.  neem wat bestaande produkten en druk ze in een set.  Die meer kost dan de verschillende items los. leuk gedaan maar voor mij niet zo spannend
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Vergeet niet dat het geld kost een set te weatheren. Logisch dus dat deze set duurder is dan wanneer je de modellen los koopt in een ongeweatherde versie.

Daarnaast geldt dat er maar weinig winkeliers zijn die geen korting op hun modellen geven ;).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Who will be on front cover of 2015/16 catalogue?

The answer will be - >Steventrain Facebook<
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: Märklin - Neuheiten 2015
 :thumbup:
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin - Neuheiten 2015
 :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin - Neuheiten 2015
Geen puko's meer? Gaaf. :thumbup: