Dank voor de reacties. De 'controlepost' is nu helemaal af. Wel moeten straks de gebouwtjes en straatverlichting onder de baan aangesloten worden. Ook ga ik nog wat met de aansturing van de baan aanlichting doen, maar dat voor later. Volgende stap zijn eerst wat kleine aanpassingen in de baan, namelijk:
1. extra schakelrails invoegen in de bocht na de laatste wissel waar de treinen het schaduwstation uitrijden.
Doel: het kunnen automatiseren van een sein en blok van het hoofdstation. Dit om te voorkomen dat een trein onverwachts uit de tunnel komt en op een stilstaande trein klapt. Deze functie wil ik ook uit kunnen schakelen.(nee, niet zoals onlangs in Duitsland
) Dit heb ik ook bij het bergstation toegepast en bevalt goed.
2. schakelrails van sporen schaduwstation iets verder van geschakelde blokken af.
Waarom? het geschakelde railblok zit meteen achter de schakelrails. Nu komt een trein aanrijden en stopt zo abrupt, dat bij lagere snelheden de sleeper van de loc soms nog deels op de schakelrail blijft staan. als ik de afstand tussen schakelrail en blok langer maak, kan ik dus beter met lagere snelheden rijden. dus mooier.
3. uitrijwissel van schaduwstation vervangen of beter gangbaar maken. De wisseltong sluit slecht aan. misschien een slecht veertje oid.
4. Zelf met krimpkousgemaakte contactrails bij de overweg vervangen voor originele. Dit omdat na verloop van tijd de krimpkous wijder gereden wordt en de V60 hierdoor soms ontspoort.
Verder ga ik verder met het schoonmaken van oude locs en vervangen van versleten onderdelen. Deze dingen doe ik een beetje tussen de bedrijven door. Ben nu bezig met de laatste fase van mijn opleiding waardoor de hobby soms even opzij gezet moet worden. Ik zal heel blij zijn als ik daar mee klaar ben, dan heb ik weer wat meer tijd voor de leuke dingen
Bij deze de laatste foto van hoe het controle paneel uiteindelijk geworden is, nu het helemaal af is.