Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Ombouw MA-3356 (Krokodil)

Gestart door pjotterke zondag 12 oktober 2014, 13:25:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
Even een waarschuwing: stel dat het anker niet het probleem was (ja, nu wel :( ) dan loop je het risico dat je volgende anker hetzelfde lot zal ondergaan. De lamellen van de collector laten niet makkelijk los, mogelijk is het anker te warm geweest. Controleer voor de montage van het nieuwe anker of alles goed gangbaar en schoon is en gebruik nieuwe koolborstels. En natuurlijk eerst de rest van het loopstel in bad!
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
Lid sinds: 2013

mijn trein rijdt niet op tijd, die rijdt op rails

offline
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
Zal ik zeker doen, dank je hvanschaik.

Een wasbenzine bad was er niet van gekomen. Veel drijfstangen los maken enzo, ik dacht ach kom dat loopt wel los, hij heeft jaarreenn gereden.........  maar ja ben nu dus van de koude kermis thuis gekomen dus  :-(

Misschien wel oud vuil wat na al die jaren los kwam en voor het kapotte anker heeft gezorgt.

Weer wat geleerd in al die jaren, heb nogal wat analoge locs liggen die ik wil ombouwen dus een badje is het eerste dat ze krijgen als alles los is. Misschien is zo'n hoogfrequent bad aanschaffen wel de moeite waard.........

Een ding weet ik zeker een hoogfrequent motor Ma60941 + een esu lokpilot. OF zijn er nog (betere) alternatieve motoren?  De set 60760 is prut daar ben ik nu wel achter, de krok met de esu reageert veel beter dan de 60760  Dan  een adresje vinden die mij van beide een stuk of 10 kan leveren tegen een leuk prijsje  :)  Jaaa eurospoor was een mogelijkheid ik was alleen niet in de gelegenheid  :-(

peter
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
als je niet alles wil losmaken is TEC7 reinigingsspray een fijne oplossing.Gebruik ik hier om de motor te reinigen.Alles is daarna netjes en een drupje olie op de juiste plaatsen doet wonderen.
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
Citaat van: pjotterke op zondag 26 oktober 2014, 12:06:57

Dan een adresje vinden die mij van beide een stuk of 10 kan leveren tegen een leuk prijsje


Bij Conrad.nl: KLIK. Vandaag nog 10% korting en gratis verzenden.

10 stuks Esu V4 kun je bijvoorbeeld bij MTE bestellen, per stuk nog geen ?24 (DCC) en als je het netjes vraagt krijg je misschien wel staffelkorting.

En ankers regelmatig poetsen anders krijg je dit. ;)

.

Gr, Ben.

Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
Lid sinds: 2013

mijn trein rijdt niet op tijd, die rijdt op rails

offline
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
Wauw dan viel mijn beschadigde anker wel mee :D  Kzal zeker de ankers allemaal eens na lopen.

MTE ?

Peter
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
Lid sinds: 2008

zitplaatsen genoeg in de TEE

offline
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
M60941 plus een Lopi4 samen is wel meer dan 50 euro. Is er heden ten dagen geen goede decoder die zonder permanent magneet werkt,  te koop?

met groet,

Jan Willem

Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
Jan Willem,
Ja dan moet je een paar diodes in de elektromagnetische veldspoel plaatsen. Spaar je een magneet uit van 10 euro.
Cees
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
Lid sinds: 2008

zitplaatsen genoeg in de TEE

offline
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
Cees,
zit ik nog met een 5polig anker. Mis ik die erg als ik geen ombouwset gebruik?

met groet,
Jan Willem
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
Jan Willem, :offtopic:
Ik heb dit toegepast op mijn 1601 " de Amsterdam" met 5 sterren motor, resultaat prima.
Ook op mijn Krokodil ,3015.7 daar er zeer moeilijk een magneet anker voor te vinden is. na de nodige aanpassingen in de decoder ook goed.
De decoder fx actie ombouw decode ( 50670?) wil niet die werkt alleen met een 5 polige hr anker.
Cees
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
Lid sinds: 2013

mijn trein rijdt niet op tijd, die rijdt op rails

offline
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
Citaat van: JWS op dinsdag 28 oktober 2014, 20:50:55
M60941 plus een Lopi4 samen is wel meer dan 50 euro. Is er heden ten dagen geen goede decoder die zonder permanent magneet werkt,  te koop?

met groet,

Jan Willem

Als je een beetje slim inkoopt kun je redelijk onder de 50 euro komen, (ebay 60941, 20 euro, MTE lopi rond de 20 euro) samen 40 euro scheelt toch weer 10....... :D
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
Citaat van: JWS op dinsdag 28 oktober 2014, 20:50:55
Is er heden ten dagen geen goede decoder die zonder permanent magneet werkt,  te koop?
Deze bijvoorbeeld: http://www.uhlenbrock.de/intern/20/1/english/I96EEA64-022.apd/Bes75002.pdf
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
bijgenaamd uhlenbrol.  :)   :D  ik heb ook het 3 puntsanker laten zitten hoor.Rijd perfect met een esu locsound V4 .Kan zelfs zo langzaam dat je ze nagenoeg niet ziet bewegen.Kosten inclusief de omgebouwde verlichting = net geen 100 euro.Met een gewone lopi V4 zou dat 32 euro zijn.
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
Da's mooi...
Maar ik reageerde op de vraag van Jan Willem of er nog decoders zijn die gebruikt kunnen worden bij Märklin motoren met magneetspoel.
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Ombouw MA-3356 (Krokodil)
conrad heeft ook zulke decoders en op eb*y uk staan er heel goedkope die het ook kunnen.Hornby dacht ik