Nieuws: De 12,5 jaar 3railforum jubileum set is nog verkrijgbaar!! Lees alles erover in het Info Topic en bestel gelijk in onze webshop!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Zelf- en verbouw projecten allerlei
| | |-+  Verlichting in roco 44550
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Verlichting in roco 44550  (gelezen 1015 keer)

Jasperkc

• Stamgast
  • mooie 44er bij de VSM
Verlichting in roco 44550
« Gepost op: zaterdag 11 oktober 2014, 16:28:55 »

Hallo Allemaal,

Ik heb diverse rijtuigen van Roco 44550 en 44551. Hier wil ik verlichting inbouwen. Dit is lastig. Ik heb vanmorgen een sleper gemonteerd onder het draaistel. Dat is goed gelukt. Nu het nog zo aansluiten dat er ook stroom komt van de sleper. Dat lukt voorlopig nog niet. Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen. Maar mijn vraag is het volgende. Is er iemand die ook verlichting in deze rijtuigen gebouwd heeft en dat aanstuurd met een sleper ipv de verlichting te sturen over de wielen?

Groet, Jasper

Wil Tweeendrie

• Stamgast
  • Treintjesgek? Welnee
Re: Verlichting in roco 44550
« Reactie #1 Gepost op: zondag 12 oktober 2014, 22:27:16 »

Dag Jasper,

Je zal toch massa moeten maken via één van de draaistellen.

Een draad van de sleper naar de verlichting door een gat (2 mm) in de bodemplaat boven het draaistel op een plek boren waar, als het draaistel van links naar rechts beweegt (alsof het rijtuig door een boog rijdt) genoeg ruimte is.
De draad (gebruik een zwarte, valt het minste op) in een lus naar binnen voeren.

Ditzelfde bij het andere draaistel en daar een sleepcontact maken op de assen voor het massakontakt.

Grt,

Wil Tweeendrie

Tis nie moeilijk als je het weet, maar wel lastig om te ontdekken hoe iets werkt, dus zoek uit, lees info, niet bang zijn en ...... experimenteer!!!!
Pagina's: [1]   Omhoog