Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

ludmilla 36428 br 132

Gestart door tikker zaterdag 11 oktober 2014, 09:41:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ludmilla 36428 br 132
Lid sinds: 2008

offline
ludmilla 36428 br 132
Goedemorgen,

Heeft iemand al de verleiding niet kunnen weerstaan en is in het bezit van deze lok?
Wat zijn de ervaringen?
Ik zie hem nu bij Lippe voor ?207.
Re: ludmilla 36428 br 132
Lid sinds: 2008

offline
Re: ludmilla 36428 br 132
Goedemiddag JH,

Bij MKE.de is de lok voor 189,95 te koop. Maar de oosterburen(Stummi) zijn niet onverdeeld positief. vertaald citaat:

1 citaat van de webwinkel van Guido (Meise):
"2 oktober 2014 - Marklin 36428 met problemen
Vandaag hebben we de nieuwe Märklin 36428 (132 BR - Ludmilla) binnen. De
eerste tests hebben helaas aangetoond dat er twee ernstige gebreken zijn.
1 - De LED's zijn niet zoals geadverteerd warm wit, maar "pisgeel"
2 - De motor loopt erg ruw of schokkerig. Ondanks diverse wijzigingen CV zijn wij niet in staat om het rijgedrag positief te veranderen.
Wij hebben reeds melding gemaakt van het probleem bij Marklin en wachten op een reactie
uit Göppingen. We zijn dan ook gestopt met de levering van pre-orders. "

Tweede citaat van zijn webwinkel:
"9 oktober 2014 - Marklin 36428 Ludmilla
Wij sturen alle 36428 terug naar Göppingen. De locomotieven zullen worden omgezet in warm witte LED's door Märklin en de motor probleem zullen ook worden opgelost. Geplande nieuwe levering is gepland voor november / december 2014.

Dat klinkt niet bemoedigend. Ik zou even contact opnemen met een echte marklin dealer om dit te bespreken of bij MKE de vraag stellen of bij hun locs dit al is verholpen.

Ik heb zelf de 34622 hobby versie gekocht via ebay. Geluid en mfx hoeft voor mij niet zo en kan er altijd nog in als die chips goedkoper worden. De cardan aandrijving waar Theunis zich elders op dit forum aan stoort vind ik geen probleem, maar is inderdaad minder duurzaam en slechter te repareren dan de oude tandwielaandrijvingen. Ik ben vooral tevreden over het rijgedrag en de zware behuizing en het feit dat deze NL belettering(Railion) heeft. Zie ook dit draadje http://forum.3rail.nl/index.php?topic=18825.0

Succes met je keuze.
Re: ludmilla 36428 br 132
Lid sinds: 2008

offline
Re: ludmilla 36428 br 132
Dag Fnieste,

Bedankt voor deze duidelijke toelichting. Zeer verhelderend.
Nee, ik hoef geen loks met pisgele verlichting, natuurlijk.

Ik wacht dus nu ook even af hoe het zich verder ontwikkelt.

Vriendelijke groet,

Jan Heine
Re: ludmilla 36428 br 132
Ik heb de railion 36422 ook, uitstekende lok met fraaie pisgele verlichting!
http://frank1631.blogspot.nl/search/label/NS232

Als ik op station Sloterdijk sta komt er trouwens veel materiaal, zoals koplopers, voorbij met fraaie pisgele verlichting, dus ik snap de vraag naar het witte licht niet helemaal.
De slechte rijeigenschappen zou ik veel ernstiger vinden. Overigens was mijn 232 159 euri, dan is 189 voor een exemplaar met geluid best interessant (en zelfs goedkoper dan de piko uitvoering).
Re: ludmilla 36428 br 132
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: ludmilla 36428 br 132
Frank,
De Ludmilla heeft in het echt ook witte frontverlichting en geen pisgeel. Dus logisch dat als Märklin er gele verlichting in zet sommige mensen beginnen te klagen cq een opmerking over maken.

Groeten,
Herman
Re: ludmilla 36428 br 132
Zoals hierboven al eerder vermeld, vind ik ook dat de Ludmilla niet zo mooi loopt.
Zelf hebben we weliswaar een donker rode uitvoering zonder geluid, maar ik ga er maar even van uit dat de aandrijving hetzelfde is. (hopen we dan maar)
De motor maakt een beste bult lawaai en met de 6021 viel er eigenlijk niet fatsoenlijk mee te rijden, veel te bokkerig.
Met de CS2 is dat wel wat beter door het grotere aantal rijstappen, maar echt fijn rijden doet het nog niet...
Misschien dat iets spelen met de instellingen zou kunnen helpen.
Wat betreft de verlichting: ja die is fel geel.
Re: ludmilla 36428 br 132
Lid sinds: 2011

offline
Re: ludmilla 36428 br 132

Tikker, kijk ook eens bij Brawa. Gisteren heb ik in Houten voor 9 tientjes een ongebruikte Brawa Ludmilla 232 op de kop getikt.
Zo juist even uit geprobeerd. Het ding loopt prachtig soepel met een vijfpolige motor met 2 schwungmassen. ...En witte frontseinen! Ten zij je gek bent op allerlei MFX toestanden natuurlijk.

mvg Harry
Re: ludmilla 36428 br 132
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: ludmilla 36428 br 132
Ik vind de lok sowieso niet mooi,
maar de beste koop je bij Brawa,
dat is wel duidelijk  :thumbup:
Re: ludmilla 36428 br 132
M. Everaard
gast

Re: ludmilla 36428 br 132
Beste allemaal,

Heb er 1 besteld die onderweg is. Als deze is aangekomen ga ik testen en zal jullie informeren.
Inderdaad Guido Meissner heeft ook mij geadviseerd te wachten tot de vernieuwde versie uit komt, mijn dealer.
Deze is middels bij hem aangekomen, want ik wilde deze lok al begin van het jaar hebben.
Advies opgevolgd, dus een dezer dagen is hij in mijn bezit, en met alle toeters etc, ieder zijn eigen smaak.

Groetjes, Marc
Re: ludmilla 36428 br 132
Lid sinds: 2011

offline
Re: ludmilla 36428 br 132
Ik zag in Keulen de Piko (132) met sneeuwschuiver en die ziet er mooi uit.

Vincent
Re: ludmilla 36428 br 132
M. Everaard
gast

Re: ludmilla 36428 br 132
Beste mensen,

Sinds een paar weken de ludmilla thuis, Top machine, alles erop en aan.
Geluid perfect, rijdt mooi, een aanrader volgens mijn beleving.

Mvg, marc
Re: ludmilla 36428 br 132
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: ludmilla 36428 br 132
Goedemorgen,

Betreft oud topic maar toch een vraag. Ik heb deze loc recent gekocht en nu blijkt dat de handgrepen op beide kanten ontbreken. Heb het idee dat deze destijds los werden meegeleverd voor montage achteraf. Op de explosie tekening zijn ze wel afgebeeld maar zonder artikelnummer. Heeft iemand enig idee of deze nog los zijn te verkrijgen?

Gr, Hans
Re: ludmilla 36428 br 132
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: ludmilla 36428 br 132
Hey Hans,

Ik denk dat je dit dan beter bij Märklin Service kunt neerleggen.
Re: ludmilla 36428 br 132
Lid sinds: 2021

offline
Re: ludmilla 36428 br 132
Ik heb de 36430. En die heb ik gekocht in 2019, en die doet het prima. Dus in de tussentijd zijn de problemen opgelost met de voorgaande modellen.  :)

   Groeten eip.