Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Klein Heik: Het einde

Gestart door Christian P vrijdag 10 oktober 2014, 12:26:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Klein Heik

Hoi Christian,

Ik zou voor de Noch-brug gaan (bovenste foto) ten eerste voor de variatie en ten tweede voor de eenvoud (de brug die ja al hebt is al erg uitbundig)
Tijdperk I bruggen zijn voor de eeuwigheid gebouwd en passen dus in ieder tijdperk.

Succes met de keuze (volg je  :favorite: )

Een zomaar overweging; ik werk op mijn banen ook van links naar rechts ( of andersom), maar doe dat laag voor laag, eerst grofweg en dan snel een laag die er meteen al beter/al af uitziet. Ik heb er een hekel aan om jaren tegen een bouwput aan te kijken. een keer met de kwast erover of grofweg strooien alvast. Zoals gezegd; is maar een gedachte.

Grtz Tony
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Ben blij dat jullie allemaal kiezen voor de bovenste (Kibri) brug. Deze is ook mijn favoriet. ;-)

Tony; dit is mijn eerste treintafel. Door telkens een stuk te doen en helemaal afwerken creëer ik ervaring. Het deel van de berg heb ik in 3 fasen gemaakt. Elke fase leert me de do's en don'ts.
Ik vind het dan ook helemaal niet erg om naar een onafgewerkt deel te moeten kijken op voorwaarde dat het er netjes uitziet.
Dit geeft me dan ook uitgebreid de tijd om na te denken hoe ik elke fase ga aanpakken.
De plaatjes die jullie posten bestudeer ik zeer nauwkeurig en haal er telkens leuke info uit.

Ik merk nu bijvoorbeeld dat mijn industrie te saai is. Ik ga dat daar veranderen en er een draaischijf in plaatsen.

....... en als alles af is, dan breken we de boel toch gewoon af om opnieuw te beginnen, nietwaar?  :?

Shoot me!  >:-D
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Klein Heik

Niet afbreken, gewoon er nog een bij bouwen  :P

Is veel te mooi.........grtz Tony
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Klein Heik
Dag Christian.

Citaat van: pelegrie op woensdag 10 juni 2015, 11:37:18
Ik vind het dan ook helemaal niet erg om naar een onafgewerkt deel te moeten kijken op voorwaarde dat het er netjes uitziet.
Dit geeft me dan ook uitgebreid de tijd om na te denken hoe ik elke fase ga aanpakken.

Helemaal mee eens! :thumbup:
Zolang er nog geen scenery is aangebracht kun je nog alle kanten op, zowel met
het verloop van het landschap als eventuele aanpassingen in het baanplan daarvoor.
Dit geeft uiteindelijk wat meer vrijheid in het creëren van jouw eigen modelwereld.

Groeten,

Erik.
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Vandaag een leuk paketje ontvangen. De Polaroid Cube camera. Gelijk monteren op een wagentje en er een film van maken.
Het resultaat is verbluffend tov de andere camera.

De pluspunten van deze camera zijn:
- zeer snelle sluitertijd welk vloeiende beelden geeft
- compacte camera zodat deze op hoogte van de machinist kan
- CCD is zeer lichtgevoelig welk duidelijke vloeiende beeld geeft wanneer er minder licht is

Minpunt:
- de microfoon neemt veel ruis over van het wagonnetje dat bolt op de rails. Moet nog wat zoeken hoe dit gedempt kan worden.

Belangrijk bij de positionering is dat de camera zoveel mogelijk naar achter staat. Op die manier kijkt de camera meer naar de richting waar hij heengaat bij bochten.

Groetjes
Christian



In Youtube moet je de kwaliteit wel op 1080 zetten want standaard staat deze op DV720.
Re: Klein Heik
peterke33
gast

Re: Klein Heik
Christian,

Heb genoten van je film, knappe heb je wel mooi. vraagje waar koop je zulke camera, lijkt me wel tof om ook mijn baantje eens op film te zetten.

Groeten

Peter
Re: Klein Heik
Jørg
gast

Re: Klein Heik
Christian

Dank je wel voor het delen met ons van een zeer knappe film, geeft een heel ander beeld van je baan, de bruggen komen heel mooi in beeld, en zeer gedetailleerd in HD kwaliteit.  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Hey Jorg en Peter, het is inderdaad een super camera voor amper 120 euro. Ik heb hier ook een GoPro liggen, die gekend staat als een high-end motion-camera, wel ik zie geen verschil in kwaliteit. En dan moet je weten dat de Cube 2x kleiner is!
http://www.bol.com/nl/p/polaroid-cube-action-camera-zwart/9200000035514274/?country=BE&Referrer=ADVNLGOO002022-JWKDXDVJ742CI-66748252348
Re: Klein Heik
peterke33
gast

Re: Klein Heik
Christian,

Dank je wel voor de link, als het mij eens past dan koop ik er ook eentje.
Lijkt me fijn om de baan eens te filmen, al is mijn baan niet zo groot.

Groeten

Peter
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Klein Heik
Volgens mij is dit dan wel een van de betere camera's waarmee je kan filmen op de baan...
Bestaat nog niks voor, dat je live kan meekijken toch?

Ziet r toppie uit!
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Hey Simon,
Het bestaat wel dat je kunt meekijken maar het probleem is dat je een constante voeding moet hebben.
Hiervoor zul je een aantal zware capacitors moeten installeren.
Roco heeft locomotieven met de camera ingebouwd. Als je naar de technische schema's kijkt, dan zie je wat allemaal nodig is aan powersupply.
Wil je dan een camera van deze kwaliteit, super klein, wifi en met een goede powersupply, dan ben je al snel 300-400 euro kwijt.
Dit ga ik later zeker verder uitzoeken.
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Hi allen,

Ik wil ondertussen al beginnen de seinen aan te schaffen voor het station. Weet iemand welke seinen ik hiervoor nodig heb en hoe ze opgesteld moeten worden? Er bestaan zoveel variaties dat ik het eigenlijk het bos door de bomen niet meer ziet.

thanks voor jullie  hulp
Christian
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Hallo Christian,

ik heb ergens aan het begin van je verhaal gelezen dat je een baan naar Zwitsers model wilt bouwen. Voor seinen moet je HIER KLIKKEN of voor uitleg HIER OVER ZWITSERLAND .

wil je Belgisch toepassen, dan is DIT EEN UITLEG of DIT EEN LEVERANCIER .

wil je Duitse seinen gebruiken, dan is het seinenboek van Märklin geschikt. Ik kan je desgevraagd wel een pdf in het Engels toesturen.

succes!

groeten,
Roel
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Klein Heik
Hi

Er zijn hier heel wat Zwitserland rijders dus genoeg info te vinden ook in de Wiki.
o.a. ook van Henk (Has-bls)

groet
Harald
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Klein Heik

Hoi Christian,

Van seinen weet ik niks, maar wel dat het een spectaculair filmpje is geworden  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Grtz Tony
Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Klein Heik
Om de berg verder te kunnen afwerken moest ik de parking eerst aanleggen achter het station.
Hiervoor ben ik gaan googelen voor een foto van straatklinkers die ik verder kon bewerken in Photoshop. Dan nog een paar lijnen erbij om de straat te bakenen.
De ondergrond is een multiplex plaat. De klinkers zijn gedrukt op matte sticker en heb ze geleefd op de multiplex.
Het resultaat oogt best realistisch.
Groetjes
Christian
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Klein Heik
Christian,

heel erg mooi  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Klein Heik
Dag Christian.

Dat is best mooi en strak geworden hoor! :thumbup:

Citaat van: pelegrie op woensdag 01 juli 2015, 16:04:41
Het resultaat oogt best realistisch.

Nou ja, op het mindervaliden-logo na dan ... :mrgreen:

Groeten,

Erik.
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Klein Heik
Netjes Christian heel netjes. :thumbup:
Re: Klein Heik
Jørg
gast

Re: Klein Heik
Christian


Weer heel knap gemaakt.  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2010

offline
Re: Klein Heik
Mijn complimenten, heb even je filmpje en wat foto's bekeken. Practige baan zo met die slanke bochten en wissels.

En die parkeerplaats ziet er heel mooi uit, leuk idee om zo te doen!
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Klein Heik
Hi Christiaan,

Dat ziet er niet slecht uit maar  :thumbup:

groet
Harald
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Klein Heik
Ziet er goed uit!

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Klein Heik
Hallo Christian,
weer een mooi stukje werk afgeleverd. :arrow: :thumbup:
Re: Klein Heik
peterke33
gast

Re: Klein Heik
Hallo Christian,

Dat is heel knap gemaakt, mooi strak zoals jullie zeggen.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Klein Heik
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Klein Heik
Hoi Christian.
Bijzonder mooi filmpje van een hele mooie baan in aanbouw! :thumbup:
Mooi zijn nu alle prachtige trajecten en spoorbruggen te bewonderen.

Veel plezier en succes met de verdere baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Klein Heik
Hallo Christian,

Het plaveisel ziet er mooi uit  :thumbup:

Maar de invalidensticker is echt veel te groot en zou eigenlijk op een bord moeten zitten  8o
Meestal zijn die parkeerplekken ook nog breder gemaakt.

Grtz Tony
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Hoi,

Ik heb dit week-end nog een beetje kunnen bouwen. De berg achter het station begint stilletjes vorm te krijgen.
De straat die ik voorheen heb gemaakt was veel te blauw tov het perron. Dus die heb ik er terug afgehaald. Als de berg klaar is, wordt dit verbeterd.

Groetjes Christian
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
en nu dat er plots heel wat van de baan niet meer zichtbaar is, moest ik nog een aantal camera's toevoegen.
Initieel had ik er vier maar het systeem was voorzien voor 8.
Re: Klein Heik
peterke33
gast

Re: Klein Heik
Christian,

Indrukwekend je berg, ziet er knap uit hoor. dat is zeker geen overbodige luxe die camera's kan je alles mooi volgen.
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2023

offline
Re: Klein Heik
Hallo Christian.

Mooie vorderingen laat je zien  :thumbup: Dat programma voor de cameras is van Philips?Hoe heet dat en wat voor cameras gebruik je?

Harald & Alex
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2010

offline
Re: Klein Heik
Mooi gedaan en goed idee zo met die kartonnen strips. Blijft dat goed zitten met natte gips erover?
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
@Harald en Alex
Philips is enkel de pc-monitor die ik heb gebruikt. De camera is van Conceptronic. Dit is een standaard DVR systeem. Je kan een basispakket kopen voor een 230 euro met 4 camera's. Nadien kan je nog extra camera's kopen voor nog geen 30 euro. Ze zijn veel goedkoper dan IP-systemen, betrouwbaarder en zee eenvoudig te installeren.
Zo'n DVR kan je ook aansluiten op je netwerk en dan kan je de beelden ook bekijken op een ipad of ander netwerk toestel.

@Treinrobert.
Het karton is microgolf 2mm. Wordt gebruikt om displays te maken om producten voor te stellen in winkels. Dus ja ze zijn best stijf, ook terwijl je de gips legt want door zijn coating absorbeert deze geen water. De stevigheid achteraf hangt af hoeveel lagen gips je legt. Ik leg er 3.
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Klein Heik
Hé Christian, net terug uit vakantie en het eerste wat ik doe is naar de werken van Klein Heik zien...het ziet er weeral voortreffend uit... een dezer kom ik even langs als jij niet op vakantie bent... Ik heb weer een ambetante vraag... Hoe geraken de autos op de parking van het station? heb je daar een weg voor voorzien met een tunnel? Nog plaats voor een Faller?
Groetjes
Patrick
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Hey Patrick,
Leuk dat je het blijft opvolgen.
Links komt er een tunnel voor de auto's. De Faller car-systeem zal voor een ander project zijn in de toekomst.
Daar heb ik nu te weinig ruimte voor. Misschien bij jouw????
Altijd welkom.... ik ben vanaf zondag weg voor 3 weken.

PS: Ik zal iets moeten verzinnen voor de tunnel want mijn hond is ermee gaan lopen.....

Groetjes Christian
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Klein Heik
De tunnel was niet te zien op de Wintrack tekeningen, vandaar mijn opmerking...maar ja, ik kan je op geen fout betrappen... je denkt aan alles...
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Klein Heik
Citaat van: pelegrie op dinsdag 05 mei 2015, 22:46:42
Dat is voorzien patche, et komt een tunnel langs onder. De stukken zijn besteld en komen in de loop van volgende week binnen

Even terugkomend op je trappen: Ik mis de leuningen aan de binnenzijde aan de muur welke doorgaans doorlopen tot de leuning van je hekwerk.

Verder is het een mooi ding.  :thumbup:

Groetjes, Marcel
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Hmmmm, daar heb je een punt Marcel!
Ik werk eerst de berg nog af want momenteel is het risico op beschadigingen vooraan nogal groot.
Dan worden alle figuren en benodigdheden geplaatst voor het station.
Teven zal ik de leuningen plaatsen. Goed idee. thnx

Groetjes Christian
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2013

offline
Re: Klein Heik
Drie weken weg  :O dat kan niet , en onze updates dan ;-)

Maar fijne vakantie!
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2013

offline
Re: Klein Heik
Weer helemaal bijgelezen, woorden van waardering te kort  :thumbup: :thumbup: Dus nu ook maar even aan de automatische berichten toevoegen (scheelt weer zoeken), vandaar dit bericht. En voor de complimenten, natuurlijk  :thumbup: :thumbup:
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Thanks Marco en Gerrit!

Dank zij het iets minder mooie weer (er zijn dus toch van die halve garen die kunnen genieten van regen weer) heb ik wat tijd om nog verder aan mijn rotsen te werken.
Hieronder de foto's en beschrijving hoe ik tewerk ging:
1. alle rotsen eerst met een verdunde versie van Yellow Ocher schilderen (menging 1:3)
2. willekeurig met een spons doppen met Burnt Umber (menging 1:3)
3. dan idem met Stone Gray (menging 1:3)
4. en uiteindelijk hetzelfde met sterk verdund zwart (mening 1:10)

En nu is het vooral lang wachten tot de rotsen weer droog zijn. Na 24h zie je ze al een beetje oplichten maar waarschijnlijk nog 2 dagen wachten.
Dan zullen ze droog genoeg zijn om de dry-rush techniek toe te passen.

De voegen tussen de rotsen zijn lichter. Dat komt omdat dit andere gips is. De modelleer gips droogt te snel. Als alles opgedroogd is, dan zal het verschil al veel minder zijn.

Tot later Christian
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Gisteren was het dan zover. De verf is helemaal uitgedroogd. De rotsen zijn nu klaar voor het dry-brushen. Het is pas bij deze stap dat de rotsen echt hun vorm en diepte krijgen. En gelijk ook al een eerste laag turf aangebracht.

groetjes Christian
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Klein Heik

Ziet er al lekker echt uit, die rotsen, Christian  :thumbup:

( een mooier compliment weet ik niet  :P)

Grtz Tony
Re: Klein Heik
Lokkie
gast

Re: Klein Heik
Hoi Christian,

Dat ziet erg erg mooi uit. :thumbup:

Gr.
René
Re: Klein Heik
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Klein Heik
Hoi Christian,

toch wel een mooie baan aan het worden.

Wim
Re: Klein Heik
Gino
gast

Re: Klein Heik
Echt heel mooi aan het worden, blijf dit op de voet volgen
Re: Klein Heik
Jørg
gast

Re: Klein Heik
Christian

Ook net erug uit vakantie van een weekje Sicilië, Ben aan het bij lezen en jouw topic volg ik wel een beetje beter dan andere, dikke  :thumbup: voor de update, je moet de hond wijsmaken dat een tunnelingang niet lekker is,  >:-D >:-D >:-D
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
Beste treingenoten,
Dank voor de leuke steunende woorden!
Voilà, het is zover, straks zit ik op de vlieger en dan 3 weken tussenuit.
De berg is nu klaar tot en met de begrassing. Na 3 lagen turf en 8 verschillende statische begrassingen, ziehier het resultaat.
Er moet nog een laatste laag rosse-begrassing op, zodat het groen er iets minder lente uitziet. En nadien nog bomen-takken-struiken-enz. Maar dat is voor na de vakantie.

Tot later
Groetjes Christian

ps: Dank je Martin voor je workshop!!!!!
Re: Klein Heik
Lid sinds: 2014

offline
Re: Klein Heik
nog een paar laatste foto's
Re: Klein Heik
peterke33
gast

Re: Klein Heik
Christian,

Weeral genoten van al je foto's even alles doorgelezen, en moet zeggen prachtig allemaal gedaan. je berg ziet er echt top uit, verder kan ik niets meer zeggen dan heel knappe baan.